Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 391 ggr
Maria
2017-10-08 07:18

Godmorgon söndag 8 oktober

Godmorgon på er.

Vi har bara 3 grader ute. Katterna vill gärna ha öppet ut hela tiden men nu börjar den perioden det inte funkar.

Idag jobbar min man från ungefär 10 till 20.00 Den enda planen jag har är att koka soppa.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
2017-10-08 07:23
#1

Inga planer alls idag. Är bara trött med lätt huvudvärk. Låg vaken inatt pga myrkrypningar i benen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Honestyisdead
2017-10-08 09:44
#2

Jag började dagen med att nysa så att läppen sprack. Sedan kände jag något krypa på armen och blev hysterisk och snubblade över katten. Insåg sedan att det var mitt eget hår som "kröp" på armen 😎

Idag blir det lite städ och tvätt och köttsoppa hos päronen ikväll.

Ha en bra dag!

aggeelin
2017-10-08 11:23
#3

Godmorgon! Har just avslutat en sen frukost i uterummet där det var 15 grader efter att solen gjort sitt. Idag ska jag plocka lite ordning i trädgården. Just nu ser jag en hink som rör sig. Det börjar blåsa därute.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-10-08 13:03
#4

God eftermiddag 🙂

Här har regnet fullkomligen öst ner hela natten och det regnar till och från fortfarande, 4 grader. Premiäreldar i kråkan för den här hösten, så värmepumpen är avstängd. Måste ju hålla skorstenen frisk, så ibland behöver vi elda fast det kanske inte är så kallt.

Sov länge, vaknade med den värsta smärtan i rygg och ben på länge, kunde inte hålla borta tårarna när jag skulle försöka gå. Nu har det lugnat sig efter lite smärtmedicin så att jag åtminstone kan gå någorlunda. Jobbat lite i terrarierummet nu på förmiddagen. Sålde mitt kaliforniska avelspar på mässan i Södertälje förra helgen, så nu har jag flytta in Durangoparet där de huserat.

Maria
2017-10-08 13:04
#5

Usch vad jobbigt för dig Peter. Hoppas att det bättre tillståndet håller i sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-10-08 13:16
#6

#5 Ungefär 6 timmar brukar medicinen hålla undan smärtorna. Det är tur för mig att jag har bra "batterier" här hemma, fru och barn, annars skulle jag aldrig klrara av att hålla plågorna stången och ge upp kampen …

Annons:
Maria
2017-10-08 13:20
#7

#6 En familj är guld värt❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-10-08 17:18
#8

Jag skulle nyss äta yoghurt. Tog fram min burk på 1 kg från Lidl som var helt nyöppnad och klantig och vinglig som jag är så for den iväg och jag försökte fånga den och fick yoghurt över hela mig från halsen och ner till tofflorna och så landade burken upp och ner på golvet så klart😃 Tur att jag var ensam hemma med tanke på alla svordomar… 

Katterna hjälpte till att "städa"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-10-08 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

Vi trotsade kylan o blåsten o tog den öppna båten ut till stugan några timmar. Min svåger hade den stora täckta båten. Hade behövt vinterkläderna men det gick med fleece, vindjacka, mössa o vantar. Vi håller på att montera riktig toalett där ute. Slippa mulltoan. Gick promenad med Dexter o sen plockade jag o 5 åringen äpplen och päron i kilovis. Så nu har jag gjort äppelmos och päronkräm för första gången

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
2017-10-08 19:07
#10

#8 suck sicken otur! Vilken tur att du fick hjälp att städa!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-10-08 19:13
#11

10 Ja tänk så bra haha. Att det kan rymmas så mycket yoghurt i en burk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-10-08 20:11
#12

Min pappa var lantbrukare. Vi tog in 3l mjölk i kruka. Du kan tänka dig hur mycket det blev när krukan föll ur kylskåpet. Köket fullt av gäster. Kommer alltid att minnas …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-10-08 20:30
#13

#12 Haha. Tre liter är mycket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: