Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 566 ggr
Maria
9/28/17, 8:31 AM

Mellanmål, periodare

Jag är en riktig periodare. En lång period har jag ätit grekisk yoghurt med honung. 

Innan dess var det Cornflakes en period och Keso med sylt dessförinnan.

Nu sedan några dagar så har jag ätit havregrynsgröt med äpplemos och det är sååå gott😉

Vad äter ni som mellanmål?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Odd
9/28/17, 8:45 AM
#1

Jag är periodare med alla mina måltider, har jag fått dille på t.ex svamp äter jag svamp morgon-, middag-, kvällsmat, haha. Mellanmål äter jag sällan, blir kanske en frukt, nötter eller godis om jag inte hinner äta något innan kvällsmat. Just nu är jag helt tossig på lakrits, har bytt ut flera måltider mot en påse svart guld istället den här veckan, inte särskilt hälsosamt… =X

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Mooniq
9/28/17, 8:46 AM
#2

kokt kallt ägg med lite kaviar eller majonäs eller lite salt. Köper ibland Naturdiet CaffeLatte shake - när det är bullkalas på jobbet eller om jag ska köra långt med bilen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
9/28/17, 8:50 AM
#3

Om jag nu äter mellanmål vilket inte är så ofta så kan det bli kokt ägg eller kanske en bit (eller två) brie med små tomater eller mangochutney. Några ostskivor med smör, några Babybell eller nötter. Det bero lite på vad som finns hemma.

[Anyver]
9/28/17, 8:57 AM
#4

Grekisk yoghurt med honung? Hmm, det har jag aldrig testat, är det gott?
Jag kan väl inte riktigt påstå att jag äter några regelrätta mellanmål, jag småäter mest hela tiden vilket gör att "mellanmålen" är allt från ägghålsmacka, frukter och flingor till kex, kakor och godis.

Ni verkar ju ha betydligt bättre kosthållning än vad jag har, men just ny skyller jag lite på den lilla/lille i magen :D

Maria
9/28/17, 8:59 AM
#5

#4 Jättegott.

Det ingår ofta i grekiska frukostar. Har fått det många gånger på hotell i Grekland.

Även när jag var i Istanbul serverades detta till frukost plus en hel massa annat också😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
9/28/17, 9:28 AM
#6

nån enstaka gång äter jag rysk yoghurt med lite lönnsirap - det är en dessert i min värld - utesluter en hel del kolhydrater och min IBS är lycklig över det.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
flocken
9/28/17, 11:19 AM
#7

Jag är som #1. Periodare inom all mat. Får jag dille på en typ av mat är det bara det som gäller. Behöver inte bara vara inom mat. Även godis, dricka osv. Min ibs är inte glad.. Men efter en period med bara en viss sak så kan jag sluta tvärt o inte äta det på många år sen. Är nog rätt svår med mat. Äter frukost. Oftast fil eller macka till lunch. Sen middag vid 17 tiden. Äter jag en riktig lunch kan jag inte äta middag. O för mig är det viktigare att äta middag med familjen än en riktig lunch ensam

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
9/28/17, 2:46 PM
#8

På jobbet äter jag alltid en banan till mellanmål. Hemma blir det inte alltid mellanmål. Men om jag tar något brukar det bli lite yoghurt eller några skorpor med smör och ost. Tyvärr är jag en riktigt småätare när det gäller onyttigheter, det slinker ner en och annan godisbit varje dag. 😞

Grekisk yoghurt med honung låter supergott! Ska löpa hem grekisk yoghurt nästa gång jag handlar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
9/28/17, 3:55 PM
#9

Den godaste Grekiska yoghurten har de på Lidl tycker jag. Säljs i hinkar på en liter och de är blå tror jag. Den är så len och god jämfört med  ICA som också har i hinkar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: