Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1163 ggr
Maria
9/15/17, 10:40 AM

Prydligt?

Jag funderar lite på det här med hemmet och hur ni har det?😉

Är ni duktiga på att hålla i ordning?

En del människor är ju väldigt noga med att städa så det inte är dammigt medan andra plockar undan allt och har det prydligt omkring sig.

Hur är ni när det kommer till hemmet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[LarssonA]
9/15/17, 11:07 AM
#1

Hos mig är det bortplockat, inte massa grejor på bord och bänkar som inte skall vara där. Dammigt är det nog här o där, är ingen frekvent dammare direkt. Men robot dammsuger varje dag, jag torkar golven när det behövs. Kan bli 3 ggr veckan eller en gång var tredje vecka beroende på behov.

Disken åker direkt ner i diskmaskinen så inget står framme och skräpar. Har det nog ganska "normalt" tror jag. Det syns att det bor folk där, men man behöver inte kliva över saker… Men prydligt kan man nog inte kalla det tror jag

flocken
9/15/17, 11:10 AM
#2

Åh det är så olika. Ju sämre jag mår psykiskt desto renare är huset. Städar då huset flera timmar/ dag o får ångest för att det är skitigt. Städar hela huset med klorin. Luktar badhus. Men normalt städar jag nog 1-3 timmar/ dag. Plockar bort allt, tvättar golven, dammar . Spis o köksbänk är jag manisk med. Tänk om man kunde laga mat utan att spisen blir skitigt  Städning ingår i mitt jobb. Har jag hunddagis hemma så måste jag städa. Sen 2 barn. Prova nya rengöringsmedel tycker jag är jätte roligt. Har en väninna som är lokalvårdare. Hon frågar mig om tips för bästa resultat när man städar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
9/15/17, 11:16 AM
#3

Har rätt hög "smärttröskel" för damm i hörnen. Städning har aldrig hört till mina favoritsysselsättningar, och nu orkar jag inte städa så mycket längre. Däremot diskar jag direkt efter maten, så det står aldrig disk framme. (Har ingen diskmaskin.) Dammsuger och plockar undan om jag får gäster, eller när jag nått den nivå när jag själv inte står ut med röran.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
9/15/17, 11:40 AM
#4

Mitt måtto är

"Ordning är till för medelmåttor, genier behärskar även kaos" 😃

Tänk på att det är skillnad mellan "kaos" och "äckligt"

l'm back

Maria
9/15/17, 11:48 AM
#5

#4 Haha.

Jag städar så där vid behov och tänker en tackbön till Agnes Wold😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katti
9/15/17, 11:52 AM
#6

Är en rörig natur och min man är likadan…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Fransu
9/15/17, 11:56 AM
#7

Jag är uppvuxen med en pedant till mamma. Så när jag var ung så var jag väldigt "stökig" av mig, när det kom till att hålla ordning. Kunde till och med ha kläder liggandes på golvet. Första lägenheten var kaos. Skäms idag när jag tänker tillbaka.

Jag har inte utvecklats till pedant, men jag vill ha hyfsad ordning. Absolut inga kläder på golvet längre. Dammsuger några gånger per vecka, har hundar som drar in smuts. Kök och badrum är viktigt att hållas rena och fräscha.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
9/15/17, 12:00 PM
#8

Jag var också uppvuxen med en mamma som var pedant och hon strök även mina underkläder och strumpor😃

När jag flyttade ihop med min man så var det första jag gjorde att skaffa en byrå för underkläder. Jag bara tryckte ner mina trosor i en låda och mina strumpor i en annan.

Än idag så har jag mina röriga lådor och jag tänker aldrig ändra på det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
9/15/17, 12:03 PM
#9

Haha! Röriga lådor har jag också. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
9/15/17, 5:02 PM
#10

Jag har "var sak på sin plats", men också "ordning i kaoset". Det behöver alltså inte vara fint städat, men jag blir galen om mina grejer inte finns där de ska vara 🙂

citytjejen
9/17/17, 10:56 AM
#11

Vi har många saker, dock ganska bra ordning bland dessa saker. Vi har inget sånt där ljust och vitt och avskalat hem utan ett mer personligt hem.  Finns diverse förvaringslösningar och vårt hem är under ständig utveckling och förändring vilket jag gillar.  Både min man och jag trivs väldigt bra i vår lägenhet vilket jag tror smittar av sig på de som kommer över på besök hos oss!

/Christina

Fridaaaa
9/18/17, 8:49 AM
#12

Vi är inte ordningssamma haha! Hade gärna velat vara, men tankarna går inte till handling allt för ofta haha! :) Men vi får våra ryck :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
9/18/17, 8:59 AM
#13

Här är mest kaos, tycker jag plockar och plockar men det blir ingen ordning med det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
aggeelin
9/18/17, 9:16 AM
#14

Det är svårt med ordning. När det är städat tar det inte så lång tid innan det börjar lägga sig saker på fel ställe. "Någon" hemma använder ca 5 glas om dagen och sen står de på diskbänken. Varför inte stoppa in dem i diskmaskinen? Det irriterar mig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leifsdotra
9/18/17, 9:33 AM
#15

Vi vuxna gillar att ha "var sak på sin plats" men med 2 barn i huset funkar det sådär. Ogillar skarpt att vara tjatkärring, men jag ogillar ännu mer när det är väldigt stökigt. Samtidig vägrar jag vara hela familjens städerska. Om JAG inte har släpat fram grejer så är det inte heller mitt jobb att plocka undan! Så lite småstökigt, men inte kaos skulle jag beskriva det som. Fast jag vet att många andra tycker att vi har bra ordning. 

Däremot är kampen mot dammråttor och indraget grus mm en ojämn kamp. Vi har en stor hund som periodvis fäller väldigt mycket, en mindre hund där ALLT fastnar i pälsen och följer med in. Och eftersom vi bor lantligt och har lantdjur så går vi mycket på grus och i gräs. Det fastnar under skor och följer med in hur mycket man än försöker skrapa av sig utomhus känns det som. Höst och vår är en mardröm ur den aspekten. 

Försöker tänka att det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete😃

[vandringen]
9/20/17, 5:59 PM
#16

Men huvva nu känner jag m,ig så träffad  😊 jag är en hur ska jag säga en otäck pedant ☺️

Jag skäms nästan när jag läser tråden för jag har koll på allt och det ska vara perfekt in i varje litet hörn 😎

Maria
9/20/17, 6:02 PM
#17

#16 Hur är du när det kommer till andra?

Förfasas du över oredan eller är det bara hemma hos dig själv som du har det pedantiskt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[vandringen]
9/21/17, 5:28 AM
#18

# 17 Jag törs nog inte svara på den frågan 😃för det har jag ju egentligen inte att göra med 🤐😊😃

Upp till toppen
Annons: