Annons:
Läst 867 ggr
Maria
9/12/17, 5:21 PM

Tigger era katter?

Det är ju en del av er härinne som har katter.

Mina katter är makalösa på att tigga och jag/vi får väl skylla oss själva som har gett dem godsaker vid fel tillfällen.

Jag skulle nyss göra en toast och vips så kom två katter upp på köksön trots att jag såg att de var ute när jag började😃

Hur gör era katter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
9/12/17, 5:22 PM
#1

Det satt nyss en katt här bredvid och tiggde godis - och strax innan satt hennes kompis här och tiggde. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[dynamitella]
9/12/17, 5:28 PM
#2

Japp. Vår äldsta katt sitter 2 cm från en helt plötsligt och andas sådär "av misstag" jättehögljutt och inte alls för att hon vill ha det vi äter..

[vandringen]
9/12/17, 5:56 PM
#3

Nä faktiskt inte så mycket mer än ibland och ändå är dom så bortskämda så dom får allt men just tigger är inte så ofta däremot är dom experter på att ta godsaker så fort man vänder ryggen till 😃

Lite tiggs det men inte så farligt alls konstigt nog med en matte som mig som verkligen skämmer bort dom 🐱

[PeterTM]
9/12/17, 6:50 PM
#4

Vår knasboll, Birman Caesar gör det, men inte bondkatten. Han klagar också ljudligt om någon går in eller ut genom en dörr och stänger dörren efter sig, det gör aldrig bondkatten.

Tarotstollan
9/12/17, 9:33 PM
#5

Nej mina katter tigger inte vid bordet, däremot kan jag inte gå ut i köket utan att de ställer sig vid skafferiet och jamar. Deras kattgodis finns där och om jag är i vardagsrummet och de vill ha godis så sitter de där och jamar tills jag kommer ut i köket och ger dem godis.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
9/13/17, 7:44 AM
#6

Fri tillgång till mat (torrfoder) har nog gjort så att mina katter inte "tigger". Bortskämda som sig bör har de förstås alltid varit, men inte att de sitter vid matbordet och hoppas på något gott. (De kanske bara inte gillar vår mat. 😃Snarare det än "uppfostran".)

Men med katter ska man aldrig säga aldrig eller vara tvärsäker på att man vet hur det är eller hur man gör..

Nu har vi fått en hittekatt som är något helt makalös på matfronten. Han tror att allt vi håller på med är mat. Sätter vi oss att fika eller äta så hittar han på alla möjliga konster för att i ett obevakat ögonblick sätta i sig vad vi än har som kan vara ätbart. Och han äter i princip allt!
(Jag hoppas att han har lärt sig till den här vintern att fågelmaten inte är till honom och att han får för katter lämpligare mat. Och att vi aldrig sviker.)

Den här katten måste ha svultit och lärt sig att kämpa för maten…😢🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Honestyisdead
9/16/17, 2:30 PM
#7

Gimli tigger bara från mina gäster. Inte svårt att lista ut varför ;)

JMW
9/16/17, 5:51 PM
#8

Elsa tigger ibland (hund). 😂

Fridaaaa
9/18/17, 8:52 AM
#9

Freya tigger sin mat. (matglad)

Inga katter får vara i köket när vi ska äta, så de har ingen chans att tigga av vårt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: