Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 484 ggr
Maria
9/12/17, 6:09 AM

Godmorgon tisdag 12 september

Godmorgon på er från ett mörkt regnigt Göteborg med 13 grader.

I natt har jag varit uppe tre gånger  för att gamle Moritz har kommit och väckt mig. Sista gången stängde jag dörren till sovrummet trots att han brukar krafsa och hoppa på handtaget men han gjorde faktiskt inte det i natt.

Jag ska iväg på en studie igen. Jag hoppar ju alltid på studier. Denna gången gäller det lungfunktion😃

Jag ska vara där nu på morgonen och det tar 2-3 timmar enligt kallelsen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
9/12/17, 7:07 AM
#1

Gomorron från ett kallt Västerås , 13 grader nu. 

#1  Lycka till idag med studien / lungfunktionen. 🙂

För mig blir det att sitta i skolbänken , vi ska få titta in på Restaurangen idag , vad dem pysslar med . Får nog lite frågor om det . Skoj!! 🌺

HH 🙂

aggeelin
9/12/17, 8:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon! Hör skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Spännande att delta i en studie! Du får berätta sen. Lite jobbigt att bli väckt på natten. Sen vi var borta nu sist väcker Charlie mig för att tala om att han gillar mig. Det är kurr och en massa pussar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
9/12/17, 8:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En bild av "våra " kor som går på rad.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
9/12/17, 8:16 AM
#4

#3 Så fint du bor Agge.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
9/12/17, 10:36 AM
#5

God förmiddag 🙂

Här är havklart väder och 16 grader just nu. Jag ska iväg till Uppsala idag igen, ortopedverkstan den här gången, för att försöka få någon ordning på mina "nya" proteser. De börjar ju kännas mindre nya nu, det är ett år sedan vi började med dem och ännu inte i mål. 

Jag kan inte gå i dem än, finns inga tår så att säga, eller snarare så känns det som att tårna skulle vara borta, inget stöd alls, så jag bara tippar över framåt. Omedvetet så spänner jag mig då och det verkar finnas något slags rudimentär tibialis kvar, för jag får fasansfullt ont där den muskeln satt, till och med så att jag känner av det än trots att det är 10 dagar sedan jag gick med dem.

De gamla är visserligen möjliga att gå med, men jag har jätteont i ryggen av spinalstenos och i ljumskar och höfter, samt ilande värk ner i benstumparna. Jag är tämligen säker på att allt det är skapat av proteserna, det är något oklart fel med vinklarna som ingen har lyckats lösa under de 15 år jag gått med dem.

Maria
9/12/17, 1:28 PM
#6

Tjenixen.

Nu har jag varit på studien och andats i alla möjliga och omöjliga apparater och tagit blodprover.. Tre timmar tog besöket och då fick vi kaffe och smörgås och biobiljetter.

Urvalet är aldrigrökare, rökare och före detta rökare. Jättespännande.

Jag har äntligen köpt två flanellpyjamas. En traditionell rutig och en blå med elefanter på.

Jag hittade först en som jag blev jätteförtjust i men den kostade 1200 kr. Nu fick jag två för samma pris🙂

#1 Roligt att sitta på skolbänken igen.

#5 Att du aldrig kan få ordning på dina proteser. Så hopplöst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
9/12/17, 10:10 PM
#7

#6. Var hittade du dessa pyjamasar?

Här har varit lite solsken under dagen. Jag har inte gjort någonting mer än sovit och tagit den lugnt. Fick en CD skiva i posten som jag hade beställt och det var en 3 stycks förpackning, så det var ju kul med lite fler låtar än vad jag hade förväntat mig!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
9/12/17, 10:41 PM
#8

Maria! Så skönt att du hittade de pyjamaser du behövde! Och så måste jag säga som du Maria- när ska du få ordning på dina proteser Peter!? Suck så jobbigt när det inte blir bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
9/13/17, 6:12 AM
#9

#7 I en butik här i stan på Södra Larmgatan som heter Victoria och har funnits i många herrans år😃

Där köpte man "benkläder" förr. Jag tror till och med den heter Victoria damkonfektion. De har underkläder, nattkläder, bad kläder med mera.

Jag såg likadana badmössor som jag hade på 70-talet. Trodde inte sådana fanns längre😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: