16 Ordet är Fritt

Göra rent golv

2017-09-10 10:12 #0 av: Maria

Jag har lagt denna frågan på Hemmet iFokus också men tänkte att ni kloka härinne också kan ha några tipsSkämtar

Vi har ett tarkettgolv i kök/vardagsrum som går i ett. Vi har även katter som går in och ut genom altandörren i samma rum vilket gör att golvet blir väldigt smutsigt. Idag så dammsuger vi och moppar med fuktig mopp men det känns som vi behöver något kraftfullare.

Är det någon som har tips på ångtvätt som är smidig?

/Maria

Anmäl
2017-09-10 16:32 #1 av: flocken

Vill själv ha ångtvätt. Kollat runt men känns så klumpiga.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2017-09-10 17:22 #2 av: Maria

Jag har kollat på denna som ser ganska smidig ut. Jag ska ju bara ha den till golvet. Kravet är att den går på el och inte batteri.

https://www.whiteaway.se/hem-tradgard/dammsugare/vatdammsugare/product/morphy-richards-steam-cleaner-13-i-1/?mkwid=sRLyjhPa1_dc&pcrid=61021514893&pkw&pmt&product=Mr-720027&gclid=Cj0KCQjwxdPNBRDmARIsAAw-TUn0fonaRrp66FLLgHduxYrrJPLcSzr8DMZBNRLiP149vn8YTuxVJtgaAmR0EALw_wcB

/Maria

Anmäl
2017-09-10 17:22 #3 av: Maria

Oj vilken lång länkadressSkrattar

/Maria

Anmäl
2017-09-10 17:53 #4 av: flocken

Det är något sånt jag tänkt mig. Men gärna billigare.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2017-09-11 10:21 #5 av: aggeelin

Jag torrmoppar dagligen och ibland med vått. En bra torrmopp fungerar utmärkt tycker jag. Det är så mycket enklare/ mindre tungt än att dammsuga. Tvättar "moppen" (det är en platt sak) efter varje gång. Sonens granne sysslar med städning och han menar att parkettgolv ska behandlas varsamt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anmäl
2017-09-11 12:23 #6 av: Maria

#5 Detta är tarkettgolv vilket inte är riktigt trä utan något annat slags material som är blankt så att säga. Det syns precis allt i blänket när solen skiner.

/Maria

Anmäl
2017-09-11 12:52 #7 av: Maria

Här är en bild som kanske förklarar. Vårt golv är också mörkt.

https://www.golvin.se/tarkett-heritage-ek-old-brown-1-stav-hardvaxolja-parkettgolv-2200-mm-14-mm

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.