Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 724 ggr
Maria
8/12/17, 6:45 AM

Godmorgon lördag 12 augusti

Godmorgon på er från ett mulet Göteborg med 14 grader.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
8/12/17, 8:48 AM
#1

God morgon! Mulet här också och 18 grader. Verkar inte som vi ska få någon sol idag. Jag har jobb att göra så det gör inte så mycket.

[PeterTM]
8/12/17, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon 🙂

Här är också mulet och ganska svalt, 15-16 grader. Jag har sovit dåligt, somnade först vid 01.30-tiden och vaknade 05.30, så ikväll somnar jag nog helt ovaggad 😉

Hoppas på uppehåll i alla fall, för det är rätt lagom temperatur att jobba lite ute i, jag vill gärna föra mina små projekt framåt en bit på varje ledig dag 🙂

Igår var en nostalgidag för mig. Fick hem en bilmodell som jag sökt i sex månader utan att finna, men så fick jag ett tips på Facebook i en av grupperna där och jag beställde den direkt, trots det huvudlösa priset. Det har bara tillverkats 240 st av den här i den storlek jag samlar, så det är inte bortkastade pengar trots priset, vågar inte ens tala om vad den kostade, frugan kan se 😃

Det är en Saab 96 årsmodell 1961, en trubbnos med tvåtaktsmotor (djungeltrumma). Jag hade en sån själv under många år på 80-talet, så den är värd många gånger det dyra priset för mig.

Maria
8/12/17, 10:09 AM
#3

#2 Oj så fin. Den bilen känner man igen😉

Hur stor är den i cm?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
8/12/17, 10:11 AM
#4

#3 Den är 26 cm 🙂

Maria
8/12/17, 10:18 AM
#5

Oj, då är den ganska rejäl.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/12/17, 10:42 AM
#6

Go förmiddag 🙂 Så seg morgon  , när man vart ute o käkat med en go´vän, kom hem lite senare.  igår . 

Trött är man, , ska ta en promenad så man vaknar till liv.  Sen till min syster för att laga mat till pappa som kommer med färdtjänst från Ålderdomshemmet. 

Mysigt ska det bli!! 🙂

HH 🙂

Annons:
aggeelin
8/12/17, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Godmorgon! Mulet även här - stämmer med prognosen. Igår vaser det em sommardag och jag var med kusin till sjön och badade.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
8/12/17, 10:45 AM
#8

Wow, har du badat. Hur många grader var det i vattnet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/12/17, 10:47 AM
#9

#7 Åhh, , Vad det ser mysigt ut!! 

Ja, , igår va det en riktigt varm dag !! ☀️ här med !!

HH 🙂

[PeterTM]
8/12/17, 11:47 AM
#10

#5 Ja det är ju skala 1:18 jag samlar, så de är ganska stora. Inte förtjust i mindre, då blir de inte lika verklighetstrogna. Dock sa jag fel mått, det är V4an som håller det måttet, den här är ungefär 21 cm.

Maria
8/12/17, 2:46 PM
#11

#10 Ändå en rejäl bil.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
8/12/17, 2:50 PM
#12

#8 Det var ca 20 grader i vattnet. Helt ok för en liten simtur. Vattnet var också ok för att vara i Hjälmaren

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/12/17, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

På kvällen var vi till Sjökrogen där der är fint.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
8/12/17, 2:53 PM
#14

#12 20 grader är OK för ett snabbdopp😃

Annars vill jag nog ha varmare. Jag älskar att bada och framförallt snorkla och då är man ju i vattnet en längre stund och då krävs varmare grader (för mig)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
8/12/17, 2:59 PM
#15

Jag vill också ha varmare men för ett dopp är det ok. Särskilt som det har varit få dopp i sommar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/12/17, 3:00 PM
#16

Det har inte varit så mycket badväder

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/12/17, 3:01 PM
#17

Försökte få med en blombild …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/12/17, 3:02 PM
#18

Men idag vill det sig inte

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/12/17, 3:04 PM
#19

Men så konstigt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
8/12/17, 3:21 PM
#20

#19 Det är knepigt det där med bilder. Jag har samma problem som du emellanåt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
8/12/17, 3:24 PM
#21

Vi har varit och kramat lille barnbarnet. Imorgon är han 3 veckor.

Tänk så märkligt det känns att hålla en sådan liten skrutt. Man har liksom tappat handlaget😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
8/12/17, 5:30 PM
#22

Jag har aldrig bildproblem, men jag använder en kamera och laddar in bilderna i min stationära dator. Såna där pillgrunkor som alla sitter med nuförtiden är inget för mig. 🙂

aggeelin
8/12/17, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Barnbarnet Nellie lekar med hunden Jerry

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[[eskils_]]
8/12/17, 5:52 PM
#24

#7 Ser så härligt ut! 20 grader är absolut ok för bad och simtur.

Här har det tyvärr inte blivit något bad än i år, hoppas på liten värmebölja snart. Inte så kul att bada i mulet väder och snålblåst. 😕

Maria
8/12/17, 6:07 PM
#25

#22 Jag kan bara lägga in bilder via mobilen av någon anledning. Jag har ju samma bilder på min stationära dator men det funkar tydligen inte. Jag kan se bilden men ingen annan verkar det som.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: