Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 2150 ggr
[memoirsofaclone]
2017-07-02 22:33

Köpa hjortron (stockholm)

Är  det någon som vet ifall man kan köpa färska hjortron någonstans i eller i närheten av Stockholm? Typ som man köper jordgubbar eller hallon. Hjortron är ju ovanliga och dyra men finns det verkligen ingenstans? Har bara sett hjortron i form av sylt och saft.

Annons:
Sindri
2017-07-02 23:24
#1

Det är lite tidigt nu, men någon av saluhallarna har det säkert i säsong. Jag har också sett på Blocket privatpersoner som säljer. Men det är ruskigt dyrt!

Maria
2017-07-03 08:51
#2

I Göteborg så kan man få ta i  färska hjortron på Kungstorget ibland som ligger utanför saluhallen. Jag gissar att det finns liknande försäljning i torgstånd i Stockholm också.

Fast då får man vänta tills det är hjortrontid.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[memoirsofaclone]
2017-07-03 15:59
#3

Tror också att det är störst sannolikhet att de finns i saluhallar, om de finns. Har bara inte kollat. Men ja juste hjortronsäsongen har inte börjat än heller.

Soligajag1
2017-07-04 18:11
#4

Hejsan ! Jag köpte hjortron förra året , pä torget här i Västerås . Dem säljer så här , vissa gånger när jag satt på Loppis , Hade en kvinna plockat o sålde , klart det är dyrt / som guld! Men gott är det ! 😀 Finns säkert i saluhallen i Stockholm , men lite tidigt nu, Du får vänta till slutet på augusti -september .

HH 🙂

aggeelin
2017-07-06 12:23
#5

#4 Vi har plockat hjortron i juli och då var de nästan slut

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-07-09 22:19
#6

#0 Har du kollat Hötorgshallen eller Östermalms saluhall?

Annons:
Upp till toppen
Annons: