Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 5550 ggr
Maria
6/21/17, 6:13 PM

Mat ni inte gillar

Jag har alltid kallat mig själv allätare men visst har jag saker jag absolut inte tycker om😉

Vad har ni för mat ni inte gillar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[rumelle]
6/21/17, 6:15 PM
#1

Koriander är det första jag kommer att tänka på. Det smakar bärfis.

[Jimmy.L]
6/21/17, 6:22 PM
#2

Räkor gillar jag inte.

tlover
6/21/17, 6:22 PM
#3

Blodpudding eftersom jag blev magsjuk en gång just efter jag hade ätit det och det sitter kvar

Köpt pytt i panna, hemmagjord går däremot bra

Annars tror jag inte det är något även om jag kan föredra viss mat över annan (tex kött föredrar jag i gryta el i soppa före stekt/grillad)

Edit: jag har riktigt svårt för kräftor, krabba, räkor och liknande. Det har en eftersmak som jag bara inte tål

l'm back

Maria
6/21/17, 6:25 PM
#4

Det jag först kommer att tänka på är getost typ Chèvre. Jag klarar inte ens lukten😛

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
6/21/17, 7:23 PM
#5

Jag har varit allätare en gång i tiden, kanske på grund av en fattig barndom när mat inte alltid fanns att tillgå. Jag minns en period när jag var fem år när maten var ransonerad hemma, en stor Potatis, ett ägg och en kvarts knäckebrödsrundel per dag fick vi. Därför var det inga problem för mig att äta till exempel grisfötter eller blodplättar på gåsblod med lingon till.

Det var under den tiden jag lärde mig att gilla rå Potatis, för när vi var som hungrigast jag och min två år yngre bror, smög vi ner i jordkällaren och tog varsin rå Potatis. Vi torkade av den värsta jorden i gräset, men efteråt var vi smutsiga i hela ansiktet, så jag tror nog att vår mor begrep vad vi gjort.

Idag är jag njurssjuk och det ställer till det rejält när det gäller både aptiten och maten. Jag klarar inte av stekt eller grillat kött alls, sannolikt för att det luktar urea av det, just de ämne som förgiftar en njursjuk. Jag har mycket svårt för gris och all fisk där smaken bara bär en mikroskopisk del liknande lukten av fisk.

Jag gillar inte vitlök, det är såpass att jag ibland vänder i dörren om det lagats mat med vitlök. Inga kryddor går hem hos mig, i mitt kryddskåp räcker det med peppar, salt, ingefära och kanel. Jag har också svårt för kycklingrätter, jag gillar helstekt kyckling i ugn som man öser, men andra kycklingrätter blir ett tvång för mig att äta.

Bäst går vitfisk, hälleflundra och torsk är mina favoriter och just torsk äter jag ofta när övriga familjen grillar till exempel. Starka ostar klarar jag inte, jag vill ha hushållsost. Det mesta som alla andra äter för att festa till det och vill ha något extra gott, klarar jag inte av att äta alls. Jag avskyr pizza, hamburgare och alla andra varianter på så kallad snabbmat.

Jag har svårt att få i mig tillräckligt med näring från den mat jag klarar av att äta, så jag måste skjuta till två näringsdrycker med hög proteinhalt varje dag. Växtprotein från alla olika baljväxter gillar jag, men de innehåller höga halter av kalium och därför får jag inte äta några mängder av dem. En full tallrik ärtsoppa skulle kunna döda mig.

Om jag kunde, skulle jag leva enbart på frukt och färska grönsaker, men det går inte att överleva på. Som tur är gillar jag en del gammaldags husmanskost, pölsa, kroppkakor, fiskbullar, rotmos och lägg, isterband och stuvad Potatis med flera. Fanns inte dessa rätter skulle jag aldrig kunna äta mig mätt på en middag 🙂

Maria
6/21/17, 7:49 PM
#6

#5 Usch vad besvärligt du har det😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
6/21/17, 11:11 PM
#7

#5 Så besvärligt Peter! Tur att du kan äta istetband och liknande.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
6/21/17, 11:13 PM
#8

Jag har i stort sett varit allätare, förutom att jag haft svårt för kålpudding, kåldolmar och kallops. Forts följer

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
6/22/17, 12:10 AM
#9

Jag är så kräsen så det är nog lättare att säga vad jag äter istället för det jag inte äter.
Alla skaldjur och fågel går bort, det mesta av kött och fisk går bort. Alla kalla såser, röror och mjölkprodukter förutom mild ost och vispgrädde går bort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Leifsdotra
6/22/17, 8:07 AM
#10

Ärtsoppa går bara inte! Min man och barnen tycker att det är jättegott och jag har verkligen försökt, men det går inte alls. Kalvsylta fixar jag inte heller, så det är såna rätter de övriga i familjen lyxar till det med när jag inte är hemma 🙂

Maria
6/22/17, 8:07 AM
#11

Jag har väldigt svårt för smaken av lammkött. Får i kål är en mardröm😛

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
6/22/17, 8:49 AM
#12

Jag undrar om det finns någon som är allätare. Nog har vi alla något vi inte gillar. 

Jag kommer genast på kroppkakor och fiskbullar. Fy sjutton! Annars äter jag nog det mesta. Fast lamm är svårt. Det är något med smaken…

På senare tid har jag också fått svårt för fläskkött. Vet inte varför men helt plötsligt klarar jag inte av fläsk bortsett från filé.

[Roe Deer]
6/22/17, 4:28 PM
#13

Haha rolig tråd! 

Hata- är ett väldigt starkt ord, men jag totalt HATAR AVOKADO! Fick magsjuka av det som liten och ända sedan dess så kräks jag av blotta tanken…  Sedan har det visat sig att jag reagerar allergimässigt på denna osötade frukt.

Jag är vegan och älskar allt grönt, mycket av det gröna då… men BRYSSELKÅL går fasen inte ner! 

Fisk i alla mängder (är vegan och även fiskallergisk), men lukten, smaken… nej. Det går inte.

För söta smaker (godis, vissa frukter, kakor.. you name it, blir illamående direkt).

Kakao, blir alldeles rödblommig och har bara kunnat äta mörk choklad i småååå mängder och endast om det är en blandning med något, exempelvis nötter. Choklad som det är, nej det är inte gott… Men likt ovan är nästan detta för sött också ^^

Annons:
Honestyisdead
6/24/17, 5:45 AM
#14

Lakrits, råå ostron, sniglar

citytjejen
6/26/17, 6:08 PM
#15

Lever i alla dess former, blodpudding, Kalles kaviar, must.

/Christina

älvornas dal
6/27/17, 9:31 AM
#16

Blodpudding, fiskbullar,  lammkött, kaviar.

Maria
6/27/17, 9:33 AM
#17

Det är många som inte gillar inälvsmat verkar det som.

Själv gillar jag blodpudding, palt ,pölsa, bräss och jag har ätit äkta Haggis.😉

Lever är en delikatess tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
6/27/17, 9:37 AM
#18

Jag gillar lever. Speciellt kycklinglever. Även blodpudding och pölsa. Mums!

Fridaaaa
6/27/17, 9:58 AM
#19

Jag är kräsen så är mycket jag inte äter

Lever (leverpastej går bra)
Ärtsoppa
Bruna bönor
Kokt falukorv (viss annan kokt korv med)
De flesta grönsaker

Bland annat :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[PeterTM]
6/27/17, 11:20 AM
#20

När det gäller inälvsmaten så har jag sedan transplantationerna jag genomgått, mycket svårt att äta sånt man transplanterar, med andra ord lever, blod, njure. Dock älskar jag pölsa med kokt Potatis, stekt ägg och rödbetor, men numera är det knappast några inälvor i pölsan man köper. 

Ärtsoppa och bruna bönor tillhör mina absoluta favoriter, som jag tyvärr inte längre får äta mer än ett par skedar av. 😃

Annons:
citytjejen
6/27/17, 7:04 PM
#21

Lägger till kroppkakor, paltbröd och pitepalt på listan 🤮😃

/Christina

aggeelin
6/27/17, 10:19 PM
#22

#17 sånt gillar jag också!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 6:51 PM
#23

Putt. Fisk blev magsjuk. Sitter kvar Potatisbullar Blodpudding Inälvor från djur Sniglar Majs och bönor 😝🤒

Milkshake
3/14/18, 11:50 PM
#24

Nästan allt kött (fågel inräknat)
Inälvor och andra djurdelar
Fisk och skaldjur
Svamp
Kummin
De flesta ostar
Färdiga rätter eller halvfabrikat som innehåller kött
Quorn
Äggvita
Öl

flocken
3/15/18, 5:10 AM
#25

Blodpudding Lever Korv ( kokt kan funka) Kokt / ugnsstekt fisk Bruna bönor Isterband Avokado Hemagjorda köttbullar/ pannbiff ( bara mina med min kryddning) Dragon Mörkt bröd Stekt mat . Kan jag ugnssteker jag eller kokar. Avskyr smutsig spis 😣 Säkert mkt mer.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
3/15/18, 8:26 AM
#26

Äter väl det mesta men bruna bönor har jag svårt för.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
3/15/18, 11:44 AM
#27

Jag är i princip allätare vågar jag påstå. Men det finns ju smaker som inte är favoriter. Exempelvis kummin gillar jag inte riktigt. Så äter jag bröd med kummin i stör det mig lite. Men jag kan äta det.

Fiskbullar har jag faktiskt aldrig klarat av. Var en plåga för mig i skolan när det serverades till lunch. Jag har blivit uppfostrad att äta det som bjuds och just fiskbullarna var tuffa att få ner. Konsistensen i kombination med fisksmaken är ingen höjdare alltså.

Jag tror också att jag skulle ha svårt att få ner ostron. Tycker det ser läskigt ut och där skulle nog också konsistensen bli ett problem.

I det stora hela äter jag ändå det mesta, sen inte sagt att jag tycker allt är fantastiskt gott. Mycket beror på hur maten är lagad, om den är kryddad på rätt sätt osv. Jag tror att man kan få det mesta ätbart.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Scorpio97
3/15/18, 3:02 PM
#28

Jag är absolut inte allätare, det är väldigt mycket jag inte gillar. Men det är mer konsistens än smak. Exempelvis soppor, grytor och andra rätter med flera ingredienser. Det finns några jag gillar som stekt ris, pizza och tacos. Men då har jag börjat med väldigt få ingredienser. Första gången jag åt tacos hade jag bara köttfärs och lök exempelvis, sen har jag sakta (över flera år) lagt till chips/bacon, avokado, chili, vitlök och majs. Annars vill jag ha varje ingrediens tillagad var för sig samt separerade på tallriken. Pepparsås och vitlökssmör kan jag dock äta med vissa kött och jag försöker prova fler såser. Men jag vill inte ha sås över hela tallriken.

Inälvsmat har jag i princip inte ätit. Jag skulle gärna lära mig gilla det för det är ju väldigt bra att äta av flera skäl. Men med exempelvis lever rekommenderas ju oftast grytor att börja med för att smaken blir mildare, vilket som sagt inte fungerar för mig. Samtidigt är jag rädd att jag ska tycka att det blir för starkt och bli avskräckt om jag äter lever för sig själv. Så det har inte blivit av.

Mosig/mjuk/geggig mat är generellt sett också obehagligt enligt min mun. Grönsaker äter jag helst råa exempelvis. Grönsaker som inte går att äta råa ska vara så lätt tillagade som möjligt. 

Så jag är väldigt jobbig att bjuda på mat eller ta med på restaurang. Jag har dock inga problem med att gå utan mat ett dygn eller mer, och gör hellre det än att äta något jag inte gillar (eller tvinga någon att krångla för min skull). Jag följer exempelvis med några klasskompisar på lunch ibland utan att äta något. Inga problem för mig, men folk tycker ofta det är jobbigt/konstigt :) Vilket jag förstår.

Jag får spyreflex om jag försöker äta något jag tycker är äckligt, så jag vet inte om det blir så mycket bättre även om jag försöker tvinga i mig maten för att vara artig. Jag tror dom flesta föredrar att jag inte äter eller får "min" mat än att se mig sitta och hulka.


//Jessie

aggeelin
3/15/18, 3:10 PM
#29

Kålpudding och kåldolmar - ähhh

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
3/15/18, 3:41 PM
#30

#12 och #24 Måste bli svårt att få in tillräcklig mängd och diversitet av protein med alla de strykningarna.

Den där frågan om det finns någon som är allätare eller inte tror jag har med tillgången att göra. De som svälter äter nog vad som helst, det har jag själv upplevt som barn. 

Jag och min bror var så hungriga att vi åt av alla äppelkart och omogna krusbär och vinbär, träden och buskarna var tomma. Vi samlade stensöta och harsyra i skogen innan bären blev mogna och åt av.

[[Lovemyselff]]
3/15/18, 3:47 PM
#31

#30 Varför skulle det vara svårt?

[PeterTM]
3/15/18, 4:09 PM
#32

#31 Det är väl inte helt enkelt att få i sig 9 essentiella aminosyror om man röjer bort huvuddelen av proteinkällor ur sin kost?

[[Lovemyselff]]
3/15/18, 4:27 PM
#33

#32  det är busenkelt. Så du tror att alla vegetarianer eller veganer har proteinbrist?

Sarafiaklara
3/15/18, 5:32 PM
#34

När jag var liten gjorde min mamma gryta på älglever och jag tyckte det var helt vidrigt. Kommer ihåg en gång när jag var liten och åt av grytan när jag fick gå ut och ta frisk luft så jag inte skulle kräkas. Burkskinka ger mig också rysningar från när jag var liten och åt en massa och sen fick förstoppning. Har också alltid hatat paprika, tycker det förstör en rätt om paprika är med även om det går att peta bort. Däremot gillar jag kryddan smoked paprika.

Annons:
[PeterTM]
3/15/18, 5:36 PM
#35

#33 Jag är inte dum i huvudet tack ska du ha.

Fransu
3/15/18, 6:32 PM
#36

Min man som är blodgivare satt på blodgivningen ett tag sen. I stolen bredvid satt en kille som glatt berättade att han var vegan åt mycket hälsosamt, att han skulle ha fint blod att ge. Men det visade sig att han inte ens fick ge blod eftersom han blodvärden var alldeles för dåliga. Killen hade svårt att tro sköterskan. Sköterskan sa att det är vanligt att just veganer har dåliga blodvärden, att dom ofta inte kan ge blod just därför. Att det kan vara svårt att få i sig alla näringsämnen just om man är vegan.

Jag själv är inte särskilt insatt, men tyckte det var intressant.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

tlover
3/15/18, 6:39 PM
#37

#36 Det beror på vad man äter och hur bra upptag man har av olika ämnen (vilket är individuellt).

Det enda man inte kan få i sig i en vegansk kost är B12, det måste man ta som tillskott. Vissa andra är lite svårare än som blandkostare tex D-vitamin (finns däremot i solsken el svamp), selen (om man äter mycket svenskt), järn (icke hemjärn som finns i vegetabilier tas sämre upp i kroppen men det finns bra vegetabiliska källor som tex sesamfrön el choklad ens egna upptag och vad man äter tillsammans med det järnrika spelar stor roll.), kalcium (finns bland annat i mörka bladgrönsaker och sesamfröm. När det gäller kalcium är däremot ofta upptaget bättre i vegetabilisk kost).

Men vissa ämnen får man ofta i sig mer tex folsyra, c-vitamin m.m.

B12 spelar stor roll för blodvärdet så det kan vara det som spökade, el icke hemjärnet.

Men sen spelar det ju roll om man äte nyttigt el onyttigt. Vissa tror att vegansk kost automatiskt är nyttig men det kan vara lika onyttigt som blandkost

l'm back

Fransu
3/15/18, 7:04 PM
#38

#34 Ja! Burkskinkan hade jag ju glömt (förträngt). Pappa gillade burkskinka och vi åt det ganska ofta under min uppväxt. Jag åt som det lydiga barnet jag var. Men har aldrig köpt burkskinka själv.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Spectabile
3/15/18, 7:07 PM
#39

Jag gillar ingen inälvsmat och inget med saffran i. Vi använder mjölk i mat men jag klarar inte att dricka den som den är

Sarafiaklara
3/15/18, 7:45 PM
#40

#38 Jag älskade burkskinka. Nu ryser jag av bara tanken.

Milkshake
3/15/18, 7:59 PM
#41

#30 Det har jag inte upplevt som ett problem hittils :)

Annons:
[[Lovemyselff]]
3/15/18, 8:00 PM
#42

Havregrynsgröt går bort för all framtid

aggeelin
3/15/18, 8:17 PM
#43

#42 javisst går havregrynsgröt bort! Konsistensen …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
3/15/18, 8:21 PM
#44

#30 jo visst skulle jag kunna äta det jag inte tycker om, om det inte fanns annat. Jag har ätit kålpudding hos min moster, för det var vad jag blev bjuden på t.ex.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[HundochKatt]
3/15/18, 8:45 PM
#45

Surströmming. Har testat det två gånger i mitt liv, nu senast förra året och det gick inte alls. Så fort jag kände smaken var jag tvungen att springa på toa och kräkas. 

Kan dock sitta med och äta annat om jag får vara med från början när burken öppnas, men aldrig mer att jag smakar.

Kirnzy
3/15/18, 8:57 PM
#46

Pasta utan krämig sås, pizza (eller all oljig mat), gröt, smör (riktigt smör-i all matlagning eller liknande, även lukten), sötpotatis, all sorts tomatsås, stekt vitlök som inte i går i någon sås, tillagad paprika/tomat/squash/rödlök, bönor, linser, all knaprig mat som inte behöver vara knaprig (pommes frites, frityrsmet, deg mm), paj, champinjonsås, fylld pasta, fil, ugnsrostad mjölig Potatis, oregano. Bara några av de sakerna jag inte klarar av att äta, över huvud taget. Har aldrig gillar något av dessa- sen finns det även saker som kommer och går..

[[Lovemyselff]]
3/15/18, 8:58 PM
#47

Sötpotatis går också bort

Sarafiaklara
3/15/18, 9:20 PM
#48

#47 Ja sötpotatis är vidrigt!

Annons:
aggeelin
3/15/18, 10:41 PM
#49

Bara älskar surströmming! Sen jag var 5. Men har svårt för kalops

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flocken
3/16/18, 5:31 AM
#50

#19 tänkte på det fridaaa. Man kan ju undra vad vi äter när vi ses 😂 o jag lyckades faktiskt med gäddan i somras. Även att det var gjord i ugnen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
3/16/18, 8:20 AM
#51

Min kropp vägrar surströmming. Senast eller rättare sagt sista gången jag åt det spydde jag som en räv efter första fisken.

Stolt ägare till fem La permer

Halvdansken
3/17/18, 1:06 PM
#52

Ruccola, jag kan bara inte. En lite bit bara, så spottar jag helt ofrivilligt ut det. Smakar som om det var "dåligt" (typ mögligt, ruttet eller liknande).

Curry har jag också svårt för. Och lever och stuvningar, tror det är skolan som har skuld i det, skolmaten på 60-70 talet var inte kul.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

aggeelin
3/18/18, 12:04 AM
#53

#52 skolmaten då var alltid god men det var mode att klaga på maten. Förstod aldrig det, vågade inte alltid äta mig mätt. Det var fint att ogilla maten. Men mjölken i 3dl tetra som stod ute i solen vid leverans (frusen på vintern) var inte alls God.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Honestyisdead
3/18/18, 5:36 AM
#54

#53 Jag älskade den mesta skolmaten. Struntade i tramsorna

[[Lovemyselff]]
3/18/18, 8:54 AM
#55

#54 Jag gillade inte alls skolmaten så himla mycket. Lärarna bara sa " tänk på barnen i Afrika " dem kunde gärna få min leverstuvning

Annons:
Halvdansken
3/18/18, 4:07 PM
#56

#55. Och gröna ägg med spenatstuvning och slemmig skinka.  Nån sorts Minestronesoppa, urrk. Fisk med mandel som simmade i fett.  Spagetti som legat för länge och klibbat ihop, och torkat i ändarna.  Potatis som fått skinn på sig.  
Grytor med obestämt innehåll, blodpudding och lever (fy för den), sönderkokt kött av olika slag.
Man fick inte ta mat själv, det slevades upp av sura mattanter, ingen sallad eller grönsaker, det enda brödet var grovt knäckebröd, och man fick inte slänga mat - det stod lärare och kollade.  Har sett kompisar som suttit och kräkts vid borden.
Om man inte ville äta skulle man ha en lapp från föräldrarna.

Hur nån kunde gilla detta fattar jag inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
3/18/18, 4:31 PM
#57

#56 Potatisen med skinn minns jag och de var ångkokta sa man och jag trodde i flera år att det hette "omkokta" och att det var därför de var så äckliga😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
3/20/18, 11:25 AM
#58

Selleri

De flesta hel- och halvfabrikaten (de smakar antingen bara salt eller inget alls).

Nu under graviditeten har jag haft en aversion mot kyckling. Hade även ett tag en aversion mot banan och mot kaffe, men det gick över när jag gick in i tredje trimestern. Får se om det här med kycklingen släpper snabbt efter förlossningen eller om det hänger i så länge de där hormonerna är kvar i kroppen…

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Thotis90
4/16/18, 7:08 PM
#59

Det är mycket jag inte tycker om. Här är några exempel: makaronipudding, blodpudding, falukorv, bacon, passionsfrukt, potatissallad, raggmunk

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Dioramabyggare
4/16/18, 7:17 PM
#60

Det finns flera sorters maträtter jag inte kan tänka mig att äta, både av "vanliga" orsaker och på grund av att jag sedan en tid enbart äter vegankost, men leverstuvning upplever jag som så äckligt att vill jag inte ens känna lukten av den… 🤢. De dagar då leverstuvning serverades i skolmatsalen i mellanstadiumet gick jag hem och åt.

Physii
5/4/19, 10:39 PM
#61

Jag äter inte:

  • Raggmunk/Potatiskakor. Råkakor är dock helt okej.
  • Fisk som fortfarande har ben. Äter inte makrill, strömming och sil.
  • Rött kött med fett.
  • Kyckling med fett.
  • Avocado och brysselkål.
  • Blodpudding.
  • Alla typer av inälvsmat.
  • Majs.
  • Bönor av olika slag.
  • Kanel.
  • Alla linser förutom röda.
  • Ruccola.
  • Allt som är överdrivet söt.
  • Korv t ex falukorv.
  • Ost, undantag brie.
  • Massa mer…

🙂

MonicaLagerquist
5/5/19, 6:53 AM
#62

#61 Oj det var en lång lista.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Physii
5/5/19, 9:36 AM
#63

62

Ja 😃 Den är kortare än den ser ut. 

Förra gången jag åt surströmming spydde jag som räv 😉

[Forest]
5/5/19, 7:11 PM
#64

Jag äter inget kött/fisk/kycklig lr skaldjur. Jag har inte ätit kött sen jag var liten fisk åt jag längre skaldjur har jag aldrig ätit. Ägg äter jag bara i mat som pannkaka. Dock lagar jag mat gör köttbullar/mm men vet aldrig hur det smakar visst dom säger jätte gott 😁 Men får jag välja något som jag tycker är ursh så är det lukten av kaviar bläää mannen får inga pussar när han ätit kalles kaviar 🙊 Sen funderar många vad ska jag äta om man blir bjuden på mat enkelt äter det mesta tar bara inte kött/fisk 😁

sp0ngeb0b
5/6/19, 7:11 PM
#65

Folk verkar tycka att jag är ganska kräsen, men det mesta jag säger att jag inte gillar kan jag äta om jag "måste". Det jag absolut inte äter är svamp, oliver, alger och senap. Innan jag blev vegan räknades även skaldjur och kaviar in här. Andra saker jag inte gillar men som jag skulle kunna äta om jag blev bjuden är: majs, melon, blåbär, broccoli, stekt kål (åt det en gång och blev sedan magsjuk), läsk, artificiell banansmak, ananas, selleri, stuvade makaroner, potatisgratäng, potatismos m.m.

Upp till toppen
Annons: