Annons:
Etikettövrigt
Läst 466 ggr
tlover
2017-06-21 16:28

Någon annan som aldrig hittar viktiga saker?

Jag vet inte hur det är med er men jag hittar aldrig saker som jag lagt på "en säker plats", är det så med er också?

Möjligen så kan man hitta det när man inte behöver det (tex jag hittar alltid presentkort då dom gått ut, eller så hittar man det då man köpt en ersättare).

Varför är det så?

l'm back

Annons:
Dioramabyggare
2017-06-21 17:21
#1

#0: ja, jag har flera exempel på när det varit något viktigt jag i mer eller mindre stressande situationer letat efter när jag haft ärenden i stan att göra (glasögon, plånbok). Ibland har det funkat ändå, andra gånger inte alls och då har jag blivit stressad och tänkt "jag vet ju egentligen var jag lade det jag letar efter". Så har det gått en liten stund, och när jag är hemma igen letar jag vidare och vad hittar jag då, om inte ett annat föremål jag saknat sedan en tid.

Jag drabbas då och då av utbränndhets-/utmattningssyndrom, och det gör det ju inte lättare att minnas var jag lägger saker…

Maria
2017-06-21 18:00
#2

Jag har t.om diagnostiserad minnesproblematik och jag försöker så gott det går att ha listor och jag skriver upp det mesta men…listorna blir så många och ligger på ställen jag inte lagt dem🤫

Viktiga saker talar jag om för min man var jag lägger dem och hoppas på att han kommer ihåg😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-06-21 19:27
#3

Jag brukar ha stenkoll på mina saker. Även om det är kaos ibland så finns det ordning i kaoset. Mitt problem är att övriga tre i min familj aldrig lägger tillbaka.

Om jag någon gång tappar bort något, så handlar det om att jag minns vad jag lagt det förra gången, men inte att jag har använt grejen igen och lagt den på ett nytt ställe. 😃

Tarotstollan
2017-06-21 23:49
#4

Jag brukar veta på ett ungefär var jag skall leta och hittills så har det funkat. Värre är det när jag skall ut och har bråttom om någon av katterna gått och gömt sig någonstans och jag inte kan hitta den. Vet ju att de inte har försvunnit men måste se dem innan jag kan gå ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: