Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 527 ggr
Maria
6/19/17, 6:47 AM

Godmorgon måndag 19 juni

Godmorgon på er denna soliga dag.

Jag är ledig idag och hela veckan faktiskt.

Idag ska vi iväg med Moritz till veterinären. Moritz är en tuffing men åka bil är äckligt. Han skriker eller joddlar oavbrutet. Ett väldigt konstigt mörkt ljud.

Jag hoppas det går bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flisan708
6/19/17, 7:13 AM
#1

God morgon!!! #0 Hoppas det går bra idag. Du får bjuda på något gott vid hemkomst. 13 grader och sol ☀. Befinner mig i stugan, ska åka hem inom 3 timmar. Teamlunch med mina kollegor sedan jobba kväll. Sliter hårt med min koloniträdgård och har insett att trädgårdsarbete inte är någon lek. Ont i hela kroppen men det brukar kännas bättre framåt fredagen, så har det varit hela våren nu. Tror dock det är värt det i längden. Nu väntar jag på att potatisen ska börja komma. Nu ska det bli gott med kaffe 🍵!! Önskar er en trevlig måndag. Nu är det 5 veckor kvar till semestern. Längtar!!!

Maria
6/19/17, 7:14 AM
#2

#1 Så roligt med en liten trädgård men visst är det mycket jobb.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
6/19/17, 7:22 AM
#3

Solsken med lite moln i Munkedal. Ledig måndag. Agendan är tom. Blir nog en promenad och jag har en kompis som just startat sin semester och just köpt ett litet hus, så den kan bli en tur till henne. Min semester ramlar in i början på augusti i år.

Lyssnar på tvn - hemskt i London - igen. 😕

Var i Gbg igår, en utebrunch och en skön promenad runt slottskogen - en härlig oas, måste jag säga. Önskar alla en skön måndag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
6/19/17, 7:26 AM
#4

#3 Slottsskogen är fin och fantastiskt med ett så stort grönområde i staden men besök gärna Botaniska nästa gång ( som ligger mittemot) g om du inte har varit där.😉

Slottsskogen är mer folklig och Botaniska mer stilla och avkopplande är mina erfarenheter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/19/17, 7:34 AM
#5

Gomorron denna Soliga Måndag ☀️ 

Är hemma , , ledig eller arbetslös , , gått in i väggen så gott som .Blir o ta igen sig denna sommar , så skönt. Ska ta hand om pappa idag , en stund sen solen med kompisen. 🙂 18 + redan här i Västerås , blir en varmdag ! Va försiktiga i solen ! 

Kram Kram 🙂

HH 🙂

Maria
6/19/17, 7:35 AM
#6

#5 Oj då. Då får du ta det lugnt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
6/19/17, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

#4 - jag älskar båda ställena. Trädgårdsföreningen har en mängd Gardenior som blommar tidigt på året i stora växthuset och Botaniska har en fantastisk japansk inspirerad trädgård högst upp/längst in. Förra året blommade Näsduksträdet. Otroliga "blommor" som består av ett eller två vita blad. När jag stod där under trädet så släppte en blomma och svävade i spiral ner mot mig. Det var en häftig upplevelse.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
6/19/17, 7:42 AM
#8

#7 Ah vad bra🙂

Det är så många som missar Botaniska i och med att vi har Slottsskogen som granne.

Näsduksträdet är fantastiskt. Det finns två vad jag vet. Ett uppe i Japandalen och ett längre ner.

Jag har i många år bott med gångavstånd till både Slottsskogen och Botaniska och har varit en flitig besökare på båda ställena.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/19/17, 7:45 AM
#9

#6 Tack Maria 🙂

#7 Så vackert det är !!  Dit vill jag åka. Kan tro detva magiskt  o senna händelse 

med trädet , blomman!

HH 🙂

Mooniq
6/19/17, 7:52 AM
#10

#9 - Det är absolut värt att besöka, oavsett om trädet blommar eller inte. Det är balsam för själen att bara gå omkring och njuta av allt det gröna. Längre upp i Botaniska finns även ett matställe med helt ok fika/lunch. Jag o min gubbe brukar gå dit på olika tider - vår, sommar,höst för det finns hela tiden nåt nytt att titta på.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
6/19/17, 7:52 AM
#11

God morgon 🙂

Här är soligt och 15 grader. Idag börjar semesterschemat på dialysen och jag åker först 08.10 istället för 06.35 som annars. Jag får sovmorgon ända till 05.30 på dialysdagarna istället för att gå upp 04.00. Baksidan är att jag inte får några lördagsdialyser.

Maria
6/19/17, 7:58 AM
#12

#11 Vilket schema är bäst för dig kroppsligen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/19/17, 8:05 AM
#13

Godmorgon! En varm och solig morgon. Idag var det så varmt i uterummet så jag sitter utanför.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
6/19/17, 8:23 AM
#14

Jag blir så irriterad när i inte bilden följer med

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
6/19/17, 8:23 AM
#15

Jag ger upp …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
6/19/17, 8:30 AM
#16

Jag har ofta samma problem Agge

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/19/17, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 suck. Jag tog en bild på vår gröna gräsmatta, en stor pelargon och utsikten mot träsket. Här har jag utsikt mot rättning av rapporter …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
6/19/17, 9:08 AM
#18

#17 och den bilden minsann att publicera!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
6/19/17, 9:11 AM
#19

Haha. Aldrig blir det som man tänkt sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
6/19/17, 9:23 AM
#20

#0 Hoppas det går bra för fina kissen Moritz! 🐱

Annons:
Maria
6/19/17, 9:58 AM
#21

Veterinären ringde och tiden är ändrad tills imorgon klockan 13 istället.

Jag som hade tagit semester😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
6/19/17, 10:18 AM
#22

Ledig idag så jag tvättar, städar och ska sedan ut och rensa ogräs på mina odlingslotter + ikväll är det gratisgympa vid sjön så dit ska jag med sedan blir det 3 tuffa dagar på jobbet vi har högsäsong midsommarveckan

[PeterTM]
6/19/17, 6:20 PM
#23

#12 Det bästa är att få köra 4 pass i veckan, men det får jag aldrig över somrarna pga semestrar och personalbrist. Dock är det rätt skönt att slippa kliva upp kl 4 på morgonen 🙂

Maria
6/19/17, 6:32 PM
#24

#23 pest eller kolera med andra ord ;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/19/17, 8:50 PM
#25

Maria! Hoppas verkligen att det går bra med Moritz!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: