Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 748 ggr
aggeelin
2017-05-11 22:31

Vad bjuda gästerna på?

På lördag kommer våra goda vänner hem till oss. Vi ska planera vår sommarsemester nästa år; vi ska åka till Skottland tillsammans i juli -18.

Nu ska jag fundera ut vad jag ska bjuda på. En liten enkel förrätt, någon huvudrätt och något lättätet till efterrätt. Är det någon som har några förslag på favoriträtter?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Soligajag1
2017-05-12 08:32
#1

Förrätt : Avocado med skagenröra .

Huvudrätt: Lax i foliepaket : 

En lätt efterrätt : Pannacotta 

Jag bara Älskar att laga mat , , göra lite olika rätter o såå. Det är något vanligt som jag gillar . 🙂

HH 🙂

Leifsdotra
2017-05-12 08:35
#2

Jag gillar när det inte tar så himla mycket tid med maten, fast mannen testar gärna avancerade grejer med många moment osv. Men om jag ska vara med så är det helst mycket gott för liten insats som gäller🙂

Vi gör ofta en klassiker, toast skagen, till förrätt. Eller en toast med rökt kött i röran. En variant på Carpaccio med väldigt hastigt stekt viltfilé istället för helt rå ox- eller kalvfilé är supergott annars!

Min spontana tanke på huvudrätt var Whiskykyckling med Skotsk Whisky i såklart 🙂

En pannacotta kan smaksättas på många olika vis och är lätt att göra. En kladdkaka, cheesecake eller fruksallad med glass är också superenkla men goda efterrätter. Eller en klassisk Gino kanske?

Carmarino
2017-05-12 11:29
#3

Varför inte en svensk variant av Haggis? Den verkar inte jättekomplicerad direkt - till skillnad från den skotska varianten. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: