Annons:
Etikettövrigt
Läst 1104 ggr
Honestyisdead
5/9/17, 5:00 PM

Eurovision

21.00 Börjar årets första tävling i Eurovision. 

Sverige har startnummer 1.

Tror ni att Robin kommer gå till finalen på lördag? Ska ni titta ikväll?Nästa tävling är på torsdag 21.00 och finalen är på lördag 21.00.

Annons:
Carmarino
5/9/17, 5:04 PM
#1

Ska titta "halvt om halvt", men mest lyssna. Enligt de omröstningar jag sett på nätet så kommer Robin att gå till final. Läste någonstans att det var 14 ballader av 18 låtar, så han har nog en chans. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shailina
5/9/17, 5:12 PM
#2

Kommer inte se.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Honestyisdead
5/9/17, 5:20 PM
#3

Jag kommer ha det igång alla dagar. Men kommer se det "ordentligt" på lördag med lite vänner.

Maria
5/9/17, 5:22 PM
#4

Oj är det redan?

Jag ska se den stora finalen har jag tänkt men orkar inte med några deltävlingar.

Jag tror jag får lyssna på Robins låt igen. Jag kommer inte alls ihåg den.🤫

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/9/17, 5:22 PM
#5

Jag tror han gör det - men kommer ej se.
Och orkar inte höra hans låt heller - stänger av det så fort han kommer på radion xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
5/9/17, 5:30 PM
#6

Kommer inte att se något. Robins låt hör man ju 20 gånger om dagen på radion. Här står radion på i bakgrunden hela dagarna.

Om han går till final eller inte har jag inte en susning om.

Annons:
Fransu
5/9/17, 6:51 PM
#7

Jag ska se så mycket jag orkar nu i veckan . Går upp vid 5 på morgonen så jag lägger mig tidigt. Kommer kolla se finalen på lördag. Och jag tror absolut att Robin kommer vara med där. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
5/9/17, 7:23 PM
#8

Jag tittar aldrig, men vad innebär detta? Är det flera dagar nu? Har det varit så förut också, jag trodde att det bara var själva ESC och sen var det klart? Det svenska bidraget har jag aldrig hört och jag vet inte vem Robin är.  🙂

Honestyisdead
5/9/17, 7:40 PM
#9

#8 Det är bara fem länder som går direkt till final. Samma länder var år. De som betalar mest har jag för mig. Sedan tävlar alla andra länder om finalplatser under två kvällar.

Tarotstollan
5/9/17, 7:50 PM
#10

Självklart skall jag titta. 👍Har inte hört låten sedan han vann uttagningen, jag lyssnar aldrig på radion så det skall bli kul att höra alla låtar och kommentarerna  om dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
5/9/17, 10:22 PM
#11

#9 Tack för förklaringen 🙂

Honestyisdead
5/9/17, 11:32 PM
#12

Då kom vi till finalen :)

Leifsdotra
5/10/17, 9:37 AM
#13

Ärligt talat så var min första tanke "Nej men va f*n, är vi inte klara med det för i år??" Kommer att titta på FInalen (När nu den är?) för yngste sonens skull om han vill det. Inte min typ av musik och inte den typ av program jag gillar heller egentligen. Vi brukar göra så att jag och minstingen tittar och maken och äldste sonen kollar på nån film som de gillar i ett annat rum, funkar bra för oss 🙂

Annons:
Honestyisdead
5/10/17, 9:42 AM
#14

#13 Som jag skrev är finalen 21.00 på lördag. Står i inlägg #0.

Leifsdotra
5/10/17, 10:58 AM
#15

#14 Ja, nu ser jag det! Missade det första gången jag läste!

Maria
5/11/17, 9:30 PM
#16

Haha, jag har haft på TV: i bakgrunden och nyss var det en låt med joddling😃 Det var inget vidare….

Jag har bytt kanal😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/12/17, 6:26 AM
#17

Är det någon som vet om joddlarlåten gick vidare?😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
5/12/17, 8:19 AM
#18

Jag har inte hunnit är i veckan och när finalen är här vi gäster. Får titta på inspelad version senare.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carmarino
5/12/17, 11:25 AM
#19

Ja, joddlarlåten gick vidare. 🙂

Har för mig att bägge joddlarlåtarna gick vidare. Det fanns ytterligare en nämligen, men det var inte lika tydligt joddlande i den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
5/12/17, 11:46 AM
#20

Orkar inte titta och lyssna på detta i två timmar, nöjde mig som vanligt med sista halvtimmen. Då får man höra ett sammandrag av alla låtarna, vilket brukar räcka för mig att bilda mig en uppfattning om var ev personliga guldkorn finns och vilka som är "skriklåtar". Sedan kommer resultatet och det kan ju vara intressant.

Tror den ena joddlaren var Rumäniens bidrag.

Annons:
Carmarino
5/12/17, 11:53 AM
#21

Ja, det stämmer att det var Rumäniens bidrag som "joddlade mest".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
5/12/17, 2:58 PM
#22

Jag tyckte Rumäniens bidrag var fruktansvärt dåligt.

Maria
5/12/17, 2:58 PM
#23

#22 Det var väl då jag bytte kanal😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/12/17, 3:00 PM
#24

#23 Helt förståeligt 😂

Tarotstollan
5/13/17, 9:48 PM
#25

Någon som tittar nu?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
5/13/17, 10:02 PM
#26

Jag

Maria
5/13/17, 10:32 PM
#27

Jag tittar

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
5/13/17, 10:45 PM
#28

Sitter vid datorn, frugan och dottern kollar, jag hör och förfasas 😭

[[eskils_]]
5/13/17, 10:47 PM
#29

Jag tittar också, men stänger av ljudet ibland. 😉

Maria
5/13/17, 11:02 PM
#30

Den enda låt jag gillat hittills är den vackra visan från Portugal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
5/13/17, 11:11 PM
#31

Belgien är min favorit. Gillar även Robins låt, han borde placera sig bra.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
5/13/17, 11:16 PM
#32

Jag har valt ut 7 låtar som jag tycker sticker ute lite extra, får se om någon av dem är vinnaren!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
5/13/17, 11:39 PM
#33

Gillar också Portugals, Belgiens, Frankrikes och kanske Bulgariens låtar.

Maria
5/13/17, 11:46 PM
#34

Ha, det var en som visade rumpan för mänskligheten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[[eskils_]]
5/14/17, 12:15 AM
#35

Äntligen fick Tyskland poäng. Så trist när något land står på 0.

Maria
5/14/17, 12:35 AM
#36

Thohoo rätt låt vann

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
5/14/17, 12:41 AM
#37

Hade vinnaren med i min lista! 🙂👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
5/14/17, 12:52 AM
#38

Portugal?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/14/17, 7:59 AM
#39

Ja,  Portugal vann och jag tyckte det var den enda låten som var bra.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/14/17, 9:28 AM
#40

För en gångs skull låg jag uppe och kollae och så vinner en av de sämsta låtarna…

Men bra jobbat Sverige med 5eplats :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
5/14/17, 11:09 AM
#41

Fy för. En av de två sämsta låtarna vann. Riktigt dålig låt som söver bättre än sömnpiller. Hade inte i finalen att göra. Jag är riktigt besviken.

Annons:
Maria
5/14/17, 11:10 AM
#42

Jag tyckte den var fantastiskt vacker och en fin kontrast till allt glitter och glam😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/14/17, 11:41 AM
#43

Bara för att retas så länkar jag till låten😉 

https://www.youtube.com/watch?v=ymFVfzu-2mw

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
5/14/17, 5:51 PM
#44

Här är en liten quiz om tidigare vinnare i Eurovision.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
5/14/17, 6:26 PM
#45

#44 Oj, är absolut ingen eurovisionsnörd men fick hela 5 rätt! 😃

Maria
5/14/17, 6:30 PM
#46

Jag fick också bara 5 rätt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
5/14/17, 6:41 PM
#47

7 rätta svar hade jag, men jag tror nog att de flesta snappat upp sånt här i nyhetsflödet, mer allmänbildning än kunskap om Eurovision.

Carmarino
5/14/17, 6:57 PM
#48

Då är jag nog eurovisionnörd, för jag fick 10 rätt - utan att googla. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
5/14/17, 6:57 PM
#49

8 av 10. Är faktiskt chockad. Fram med skämskudden… 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
5/14/17, 7:19 PM
#50

8 av 10 vilket väl inte är så konstigt. Frågorna handlade ju mestadels om tidigare tävlingar. Fråga mig om de senaste 10 åren så skulle jag inte kunna svara. Jag tittar ju inte längre sedan de gjorde om allt.

Fransu
5/14/17, 8:25 PM
#51

Konstigt och konstigt, det var nog mer att jag fick chansa på flera frågor och gick på magkänsla och insåg att magkänslan kanske ändå var kunskap som satt långt inne i någon gömd liten vrå i hjärnan. För vanligtvis när jag chansar på frågor så brukar jag inte få så många rätt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
5/14/17, 9:27 PM
#52

Hade 9 rätt, missade frågan om Måns.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
5/14/17, 11:54 PM
#53

7/10

Carmarino
5/15/17, 5:58 AM
#54

#52 Hade också lite problem med den frågan, men så började jag tänka efter vilka länder som kunde ha vunnit året innan, och då blev det lite lättare. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mirinda
5/16/17, 11:56 PM
#55

10 av 10 fick jag. Inte visste jag att jag visste så mycket om Eurovison.😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Upp till toppen
Annons: