Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 510 ggr
[AprilFlickan]
4/2/17, 1:34 PM

Själavård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här peppar jag Mig, mitt liv som singel Så här göder jag Mig själv, min själ Njutbart 🌱

Annons:
Maria
4/2/17, 1:45 PM
#1

Vad är det för växt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
4/2/17, 9:31 PM
#2

Själavård för mig är att hugga ved. Det finns inget bättre sätt att bli av med aggressioner och annan negativ psykisk påverkan och man känner sig lugn och tillfreds med sig själv alla gånger efter avslutat pass 🙂

JMW
4/2/17, 11:09 PM
#3

Härligt Peter! Här klyvs veden med vedklyv men det är jag som staplar. En bra ljudbok i öronen så är staplandet ganska avkopplande.

[PeterTM]
4/3/17, 6:23 AM
#4

#3 Eftersom jag gillar att såga och hugga för hand, har jag undvikit alla maskiner, men det har såklart att göra med hur mycket ved det handlar om. Förr i världen högg jag en årsved på 36-37 kubikmeter för hand och då blev det lite väl mycket. Numera gör vi inte av med mer än ett par kubik per år, så då är det bästa terapin 🙂

JMW
4/3/17, 7:59 AM
#5

Jo vi har en hel del att kapa och klyva och skulle aldrig hinna om vi gjorde det för hand. Så vedkap och klyv är ett måste.

Leifsdotra
4/3/17, 9:09 AM
#6

Då tar jag en tur med hästen eller går och sätter mig i fårhagen en stund. Det är verkligen rogivande att omges av nyfikna och kelsugna får, speciellt nu när vi även har ett helt gäng lamm som vill både lukta och provsmaka på oss människor 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: