Annons:
Etikettövrigt
Läst 453 ggr
[krasnajaluna]
3/16/17, 4:32 PM

ni som röker

Haha vet inte om den här tråden passar här men hittade inget bättre, vissa tkr ju att det är livskvalitet att röka så..

Det jag undrar är hur själva cigarettröken man drar in smakar? För något måste det väl smaka, är det som det luktar? Jag har aldrig rökt och tänker inte testa heller, har redan astma å en massa annan skit. Men den här frågan gör mig galen, för ingen verkar fatta hur jag menar alternativt vägra svara av nån anledning. Jag har frågat min pappa varje gång han röker men han säger typ bara ''inte så gott'', men jag undrar ju över själva smaken. Surt, salt, sött, beskt liksom.

Annons:
Aleya
3/16/17, 4:37 PM
#1

Smakar som när man råkar andas in röken efter man har släkt ett ljus. Så är du nyfiken får du väl testa det så vet du hur det smakar på ett ungefär.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mikkan01
3/16/17, 4:42 PM
#2

Smakar lite som det luktar skulle jag vilja säga. Varken surt eller beskt eller något sånt utan mer rökigt…

~mikkan

[PeterTM]
3/16/17, 5:03 PM
#3

Jag ber vänligen alla som ens funderar på att röka, gör det inte, man dör av det, generellt sett dör alla förr eller senare om de inte slutar i tid. Ta en titt på Hagge Geigert-videon som hans son lade ut för några år sedan, "att andas genom ett sugrör".

Att det skulle finnas människor som tycker att rökning är livskvalitet kan jag inte förstå, de måste ha de största skygglapparna i världen 😉

Hur det smakar vet jag inte, men jag kan föreställa mig efter att ha genomgått skarp brandövning. Däremot vet jag att en rökare luktar ren fasa ur munnen och ganska snart kommer det också ut genom porerna så att rökaren lutar illa även när hon/han inte röker för tillfället. Rök inte, man dör och tiden innan man dör är ingen tid fylld av livskvalitet, det har jag sett på dem i min familj och i min vänkrets som har slutat den vägen.

Om jag fick bestämma för en enda dag, skulle all tobaksförsäljning vara borta direkt! Finns det ingen tobak är det svårt att inte sluta röka. De som blir desperata får rulla torra björklöv eller nåt, men jag tror att de flesta tröttnar snabbt på det 🙂

Maria
3/16/17, 5:19 PM
#4

Jag har ju tyvärr varit storrökare i 35 år men har varit rökfri i 6 år nu vilket är härligt.

Det är svårt att svara på vad det smakar eftersom det är rök. Det river/bränner till när man tar ett halsbloss och det är fruktansvärt i början men något man vänjer sig vid och tyvärr blir beroende av.

Det smakar ungefär som det luktar om man nu kan jämföra…

Jag tycker fortfarande att det luktar gott när någon röker och det tror jag inte kommer att gå över.

I övrigt håller jag med Peter och det verkar som om ungdomar numera röker mindre än vad de gjorde när jag var ung och det är ju positivt. 

Jag tycker det är bra att det  är förbjudet att röka på många platser. Förr fick man ju röka mer eller mindre överallt och det var ju gräsligt när man tänker efter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[krasnajaluna]
3/16/17, 6:38 PM
#5

Okej, tack för svar😎 jag kan faktiskt tycka att det luktar ganska gott ibland i t ex trapphuset om nån rökt på balkongen och i allmänhet är det inget som stör mig, dock blir det en mindre trevlig lukt som fastnar i håret om man råkar gå förbi någon som röker. Kanske är nåt annat än själva röken som är det beroendeframkallande antar jag.

Dioramabyggare
3/16/17, 8:03 PM
#6

Jag tycker att cigarrettrök luktar jätteäckligt (någon eller några av grannarna röker, och röken sprider till hela trapphuset).

😡

Annons:
Tarotstollan
3/16/17, 10:25 PM
#7

Usch för rök😡, springer som en galning till balkongen för att stänga dörren så fort jag kan, när mina grannar är ute och röker och jag har dörren öppen för mina katter.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Lillmatten]
3/17/17, 3:00 PM
#8

#6 #7 Håller helt med er.. det värsta är ju om det är någonstans så man inte kan gå undan… Typ i köer

Upp till toppen
Annons: