Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 655 ggr
Maria
2017-03-04 11:14

Handarbete

Jag ska ju bli farmor❤️ och har börjat sticka en liten tröja.

Jag stickade mycket när sonen var liten både olika färgmönster och t.ex flätstickning så jag var övertygad om att detta kommer jag klara galant.

Det visade sig att jag har totalt hjärnsläpp. Föst visste jag inte hur jag skulle maska av. Jag trodde det funkade ungefär som att simma och cykla…att man kunde det någonstans men icke.

Tur då att nätet finns för jag hittade utförliga bilder. Nästa svårighet var att få upp en tappad maska. Jag har ju gjort det tusentals gånger men även där var det stopp men fanns tydligt steg för steg på nätet.

Så TACK internet🙂

Har ni något handarbete ni sysslar med?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2017-03-04 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag tycker om att handarbeta. Har här gjort en poncho av restgarner till en kompis.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-03-04 11:47
#2

Åh vad fin Agge🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-03-04 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack! Den blev rätt ok, det är egen komposition.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-03-04 11:54
#4

Imponerande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2017-03-04 11:57
#5

Fin poncho, härliga färger!!

Jag handarbetar i perioder. Började på en pläd i höstas men den har blivit liggande hela vintern. Det är virkning som gäller för mig. Gillar inte att sticka.

Jag pysslar hellre med sömnad som handarbete. Har gjort några nya väskor av gamla jeans och även lappteknik. Jag älskar när jag har tiden att få skapa.

Maria
2017-03-04 12:05
#6

Jag har virkat en hel del också. T.om. spets med virknål 1 mm.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2017-03-04 13:09
#7

#6 Ja fy sjutton, det har jag också gjort. För att inte tala om alla dukar, kantspetsar, gardiner, överkast och jag vet inte vad. Nu håller jag mig till grövre garn och i stort sett bara filtar/plädar. Det är lagom för händerna numera. Jag använder ju inte heller virkade dukar eller gardiner längre.

Maria
2017-03-05 08:34
#8

Min man är duktig på makramè. Tyvärr har han nog gett bort allt så jag kan inte visa bilder men minns att han gjort bälte till mig. Klätt flaskor med garn och gjort amplar och små mattor bland annat.

Han har också gjort en hel del pipor av briarrot vilket också är en form av handarbete. Han har heller inga pipor kvar för de har blivit gåvor. En sjöskumspipa gjorde han också. En slät fin som var klädd med tunt sämskinn.

Attans att jag inte har bilder…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-03-05 11:01
#9

#8 ja det hade varit roligt att se bilder på din mans handarbete Maria :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-03-05 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har aldrig kunnat sticka, virka eller ens sy i vuxen ålder pga skadade fingrar, mitt hantverk har alltid varit i trä och läder. Allt löst på den här bilden är hembyggen, utom trästubben förstås 🙂

Maria
2017-03-05 12:46
#11

#10 Åh jag gillar sådant lite annorlunda handarbete.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-03-05 12:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

De här grejerna är också handgjorda 🙂

Maria
2017-03-05 12:50
#13

Wow så fina🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2017-03-05 13:01
#14

Å så fint!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: