Annons:
Etikettsjälvförverkligande
Läst 969 ggr
Eda
2/18/17, 11:43 AM

Att slippa ångra

Se UpVees artikel som handlar om de 10 i top-handlingar som människor mest ångrat i livet att de inte gjort i tid! Den har fått över 15 000 000 visningar!

https://bit.ly/2lfIg2z

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
2/18/17, 12:03 PM
#1

Det måste kännas förfärligt att ånga stora saker i livet.

Hur har ni andra det? Har ni något ni ångrat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lia
2/18/17, 12:15 PM
#2

Jag brukar inte älta saker. Men det finns faktiskt tre enorma saker jag ångrar otroligt mycket. Så hade jag kunnat ändra dem hade jag gjort det på direkten. Men eftersom det är omöjligt är det bara att försöka glömma.

Maria
2/18/17, 12:34 PM
#3

Jag har nog inget större jag ångrat i livet och det är jag tacksam över.

Möjligtvis att jag borde slutat röka tidigare.

Har du ångrat något Eda?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mangemani4
2/18/17, 12:41 PM
#4

jag går efter detta talspråk och det har funkat fint för mig: gör inget som du ångrar och ångra inget du gör.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Eda
2/18/17, 1:13 PM
#5

# 3 Svar till Maria:
Ja, det är nog flera saker. Av de större sakerna är att jag inte skilde mig tidigare från min första man som hade grava alkoholproblem, men det är inget jag vill gå in på närmare.

Reser gör jag det däremot ofta med tanken på att endera dagen, kanske inte den möjligheten finns mera. Flera av mina vänner kan inte gå längre än hundra meter och en är numera rullstolsburen.

För att förstärka minnet har jag nästan alltid med mig en filmkamera med vilken jag tar halvdåliga filmer. De skall jag titta på när jag inte kommer iväg längre har jag tänkt. (Jag brukar däremot inte plåga mina vänner med att visa dem).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[PeterTM]
2/18/17, 3:36 PM
#6

Jag har svårt att hitta stora ångragrejer, men några finns förstås. Sånt som jag skäms för och därmed också ångrar; dels att jag ställde upp och följde med på en demonstration och dels att jag hängde på kompisar på ett fotbollsderby. Jag har aldrig skämts så mycket i mitt liv som vid dessa två tillfällen.

Annons:
Tarotstollan
2/18/17, 4:54 PM
#7

Det finns en del som jag ångrar men det är för sent att göra något åt det nu, sen finns det ju sådant som aldrig blir för sent att göra men det kan ju bara framtiden utvisa om det blir så.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agafia
2/19/17, 8:12 AM
#8

Alla har väl något som de ångrar , skulle gjort annorlunda ? Det gäller att förlåta sig själv och gå vidare , gjort är gjort ……

Upp till toppen
Annons: