Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 448 ggr
Eda
2017-01-12 10:09

Folkhögskolornas sommarkurser!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner ni till Folkhögskolornas sommarkurser? Att gå på en intressant kurs, gärna belägen på en vacker plats med god mat det kallar jag livskvalité!

Sommarprogrammet för 2017 har nu kommit.

Om detta har jag skrivit bl.a. i Resor iFokus, klicka här
 

Eget foto: Stensunds folkhögskola

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Mirinda
2017-01-12 16:22
#1

Jag gick på folkhögskola och bodde på internat där i min ungdom. Det är en jättebra skolform. 

Går man en kurs på sommaren blir det väl som semester, fast man är intellektuellt aktiv. Hellre det, för min del, än att kuta runt och ha en alltför fysiskt aktiv semester. Simning och kanotpaddling är det enda som jag trivs att aktivera kroppen med under heta sommardagar.

De flesta folkhögskolor finns nära vacker natur, ute på landet. Så vill man vistas i avkopplande miljö, träffa nya människor och förkovra sig i ett ämne som intresserar en, så tror jag att en sommarkurs på folkhögskola är värt att satsa på.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Eda
2017-01-12 16:33
#2

Bland alla kurser hittade jag faktiskt några kurser som gällde just paddling!

Se:  https://www.folkhogskola.nu/Detaljerad-sokning/?q=simning%20kanot&s=j&type=3

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
2017-01-12 16:43
#3

Någon akvarellkurs hade jag tyckt vara skoj. Jag minns att min mamma var iväg på en sådan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eda
2017-01-12 19:14
#4

Akvarellkurser finns det inte mindre än 91 stycken! 
https://www.folkhogskola.nu/Detaljerad-sokning/?q=akvarell&s=j

En sommar gick min man och jag på en "Alla kan måla kurs", den var mycket trevlig det mesta vi målade var akvarell, om den har jag skrivit om i min blogg i inlägget: Akvarellmålning utan kunskaper

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
2017-01-12 19:31
#5

Något sådant kan jag tänka mig när jag blir pensionär.🙂 Nu så känns som om jag vill ha semestern till något annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: