Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 428 ggr
[Rhonda]
12/30/16, 9:24 AM

Livskvalitet för mig just nu

Varje gång jag öppnar köksskåpet där vi har tépåsar, bröd o annat kommer den härliga doften av vörtbrödet mot mig! Underbart! Doften är som starkast när jag stiger upp o hämtar en tépåse. Mysigt!

Annons:
Leifsdotra
12/30/16, 10:32 AM
#1

Jag konstaterar varje gång jag är långledig att det är på hemmaplan jag upplever livskvalitet och det är här jag vill vara.  Och varje gång tänker jag att det skulle vara så fantastiskt om jag kunde försörja mig hemifrån. Naturen inpå knuten och pysslande med gårdens djur. Det är livskvalitet för mig🙂

Maria
12/30/16, 10:44 AM
#2

Livskvalitet för mig är när jag vet att nära och kära har det bra. Det betyder allt för mig.

Småsaker i vardagen gör att livet känns hur bra som helst.

Att numera ha en braskamin och njuta av värmen på kvällarna. Två små goa katter som ibland far omkring som ett jehu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
12/30/16, 10:52 AM
#3

Djuren o familjen finns hela tiden för mig, o naturen. 

Vörtbrödsdoften blir ett extra njutnings moment.

Leifsdotra
12/30/16, 10:57 AM
#4

Jo, visst är det så, och jag tror att det är superviktigt att ta vara på alla de där små ögonblicken👍

För min del så blir det så påtagligt under långledigheter hur bra jag mår att djuren och naturen. Jag hinner liksom inte riktigt stanna upp och ta in det i vardagen på samma sätt. Fast det egentligen är då jag behöver de där ögonblicken som mest!

[Rhonda]
12/30/16, 11:38 AM
#5

#4 Det är sant. De flesta hinner inte ta till sig de små ögonblick pga jobb, familj mm. Om det går kan man stanna upp ett litet ögonblick o lukta på en blomma, titta på ett pippi i ett träd  eller titta på en liten myra som gör sitt. Man måste tvinga sig själv att ta den tiden. 10 sek eller så 🙂

Torparmor
12/30/16, 3:41 PM
#6

Jag försöker ta vara på de tidiga morgnarna. 

Jag sitter gärna med en kopp choklad eller en mugg te i uterummet, skymtar räv, rådjur och hjortar vartefter det ljusnar. En spinnande katt  intill mig fulländar morgonen och ger en bra start på dagen.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
[PeterTM]
12/30/16, 4:54 PM
#7

För mig är livskvalitet idag densamma som alltid, att min fru och mina barn mår bra och är glada och nöjda. För min egen del är det att fortfarande vara i livet efter snart 27 år i dialys och att kunna gå hyfsat bra med mina proteser så att jag kan ta hand om mina djur och vistas i verkstan, helt enkelt att kunna välja att vara hemma med familjen när jag inte är i behandling och slippa att åka bort. 🙂

flisan708
12/30/16, 9:35 PM
#8

Livskvalitet för mig har kommit att bli min lilla kolonistuga. Där finner jag ett lugn och själslig frid. Kan inte beskriva men det är något magiskt med stället.

Upp till toppen
Annons: