Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1232 ggr
Maria
7/6/16, 7:01 PM

Bastu

Gillar ni att bada bastu?

Min man är en tokig bastubadare och när vi hade sommarstugan så hade vi en vedeldad bastu med utedusch. Jag badade bara några gånger.

Nu har vi köpt en infrabastu och vi har precis "badat" där båda två i 40 minuter.

Det var en himla skillnad tyckte jag. Jag har så svårt att andas i en vanlig bastu men här var det helt torrt fastän man verkligen vrålsvettades.

Jag kanske blir biten😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
7/6/16, 7:11 PM
#1

Jag är jättenyfiken på hur en sån funkar och hur den ser ut. Vill du berätta?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
7/6/16, 7:48 PM
#2

Det mesta man läser på nätet är ren reklam om hur hälsofrämjande det är.

Jag gissar att den funkar som en mikro😉

Vi kan av platsbrist inte har en "riktig" bastu så det här var ett alternativ.

Det är ju torrt inuti med så att andas kändes helst som vanligt. Guldhalsband t.ex blir inte varmt.

Man kan ställa in olika typer av färger på belysningen där inne. Det ska vara någon form av ljusterapi. Jag såg ut som en skär marsipangris i ena färgen😃 så jag föredrar nog normalt ljus haha.  Den har radio och cd-spelare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/6/16, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här kommer en bild. Får bara ta bort en frys och annan bråte haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
7/6/16, 8:14 PM
#4

Jag älskar värme och bastu !

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
7/6/16, 8:41 PM
#5

Basta är mysigt men de var tag sen..
Så häftigt Maria egen bastu

DesK
7/6/16, 8:59 PM
#6

Det här tål att fundera på…. 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
7/7/16, 9:31 AM
#7

Eftersom jag är finne och har vuxit upp med bastu borde jag älska det. Men jag klarar inte många minuter. Jobbigt att andas, svett som rinner ner i ögonen så man inte kan se mm. ;)

Blir jag sugen har jag fem minuter till mina föräldrars bastu.

citytjejen
7/7/16, 10:49 AM
#8

Tycker att tanken på bastu är mysig, varmt och gott osv. Men när jag väl sitter i en så funkar det bara i max 10 minuter. Jag tycker det är obehagligt att bli såpass varm som man kan bli i en bastu och tycker inte heller om att svettas på det sättet. Om jag är riktigt kall så tar jag hellre ett varmt bad faktiskt 🙂

/Christina

Åsa S
7/8/16, 10:36 AM
#9

Visst man orkar inte sitta jättelänge men man känner sig ju härligt fräsch efteråt. Ingen egen bastu men vi upptäckte att föreningen vi bor i har en bastu när vi renverade badrummet och behövde någonstans att duscha(fanns ingen info m den i boendemateralet man fick då man flyttade in), det är väldigt få som bokar den så vi brukar bada bastu nån gång ibland.

Soligajag1
7/8/16, 3:52 PM
#10

Det är underbart med bastu, (jag är ju en finska , uppväxt med det) 

Va på spa kryss o bastade såklart , både ångbastu o vanlig.

Spa på Viking Grace , Bastu

Jag är uppfödd med bastu , , sen jag va en liten flicka. . det är så skönt o hälsosamt!!!  När vi åkte till Finland och hälsade på släkten så va det första farmor gjorde, slog på bastun, , 🙂 sen har man en knippe med björkris som man slår varandra med, , Hahaha. . o det luktar så gott med.  

Kram Kramn // Hillevi

HH 🙂

Maria
7/8/16, 4:38 PM
#11

Min man är ju halvnorsk och han kanske har några finska gener också med tanke på hur mycket han älskar att basta😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
8/11/16, 9:43 AM
#12

Vi har vedeldad bastu och det är skönt, man blir ren på djupet på ett helt annat sätt än vid dusch. Vi sitter i bastun kanske max 10 min, sen går vi ut och sätter oss i "relaxen" utanför där det är rumstemperatur en stund och tar nåt svalt att dricka. Eller så sätter vi oss på altanen utomhus beroende på väder🙂 På vintern är det extra speciellt att gå ut utomhus en liten stund. Sen bastar man en stund igen. Efter 3-5 vändor så tvättar man av sig ordentligt inne i bastun, vi har indraget kallvatten och varmvattenbehållare på bastuaggregatet så var och en blandar sin egen balja med lagom varmt vatten. Jättemysigt🙂

Soligajag1
8/12/16, 7:31 AM
#13

Så häftigt Leifsdotra  !! Jag bara älskar att basta i en sådan. 

Är uppväxt med bastu , är en finska och då bastar man. Det är så skönt att sitta därinne, har en hink med vatten bredvid med slev i, då o då kastar man vatten på stenarna, , 🙂 så skönt!! 

Sedan går vi ut o sätter oss en stund. In igen i värmen, , härligt!! 🙂

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: