Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 820 ggr
stina63
7/5/16, 6:02 PM

sommarplanering

Min hammock ska jag måla om för den är rostig ful nu
Men väntar på att solen ska komma fram
Har ni några planering inför semester kanske

Annons:
DesK
7/5/16, 6:08 PM
#1

Här är det måla inomhus som gäller och vid fint väder måste vi fixa ett bättre tak på vårt uterum. Sen vill vi göra lite utflykter också.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

stina63
7/5/16, 6:09 PM
#2

Ja när man har hus så finns de oftast saker man behöver göra.
Museum har jag tänkt mig gå på, var ett tag sedan jag var de..

Maria
7/5/16, 6:53 PM
#3

Här är det min man som står för planeringen. Han har redan byggt en ny verkstad och idag så köpte vi en infrabastu så han är nybastad och nyduschad precis😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
7/6/16, 9:25 PM
#4

Det enda jag planerar är att städa, vilket jag inte behöver "planera" då jag "åker kana" på dammråttorna numera!😃
Har ingen bil och inga pengar, så det finns inte mycket annat att göra än att gå promenader och titta på olika saker här i staden.
Det enda roliga som varit planerat i sommar var hundutställningen och den var i helgen som gick.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
7/6/16, 9:30 PM
#5

Städa behöver jag med Tarotstollan.. Men tänker ja de kan jag ta i morgon istället😃
Finna mycket göra som inte kostar något eller kostar väldigt lite..

Tarotstollan
7/6/16, 10:30 PM
#6

Svårt att hitta något som intresserar mig som inte kostar något. Det enda är väl biblioteken som är gratis. Då kan jag lika gärna stanna hemma och läsa i mitt eget bibliotek, skriva brev, måla, städa, leka med mina katter osv.

Det mesta som finns i denna staden under sommaren är riktat till turisterna som väller in, vilket också kunde vara kul att testa… men då har de räknat med att få in pengar på det också.
Vet inte hur det är i andra städer men här började de för några år sedan ta betalt för parkeringsområden som står öde i vanliga fall. Nu mellan 1/5 - 30/9 (ungefär), så tar de hutlöst betalt för några timmars betalning, så de flesta turister betalar för parkering en hel dag, för det är billigare!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flisan708
7/7/16, 8:09 PM
#7

Jag håller på att inreda stugan nu under semestern.

[PeterTM]
7/7/16, 8:37 PM
#8

Vi ska byta tak på uthuset där jag har verkstan och terrarierummet.

stina63
7/7/16, 9:21 PM
#9

Spännande de ni ska göra under sommaren.
Jag kom på att jag ska göra om trädgården. Göra mer rundare former istället för rabatt på kanterna . Runda av rabatten ta bort gräsen

citytjejen
7/8/16, 4:57 PM
#10

Vi borde måla om vår hall. Färg och annat är inköpt (för snart ett år sen!) men vi har tydligen inte haft lust att ta tag i det än… 😂Annat som vi ska fixa med är ny blandare i badrummet och köpa ny kyl/frys.  På nöjesfronten väntar två musikkryssningar, skärgårdsutflykter och en Barcelonaresa. Och en hel massa slappande! 🙂☀️🍸

/Christina

Soligajag1
7/9/16, 9:10 AM
#11

Hejsan Tarotstollan 🙂 

Jag har oxå varit i din sits, inga pengar, då satt jag på LOPPIS  , sålde massor med varor , som kläder, prydnadsföremål, böcker, smycken,  dukar, gardiner , glas o så mina hembakta bullar. 

Okej, var fick jag alla varor från då, mycket hade jag själv sen tidigare som man sparat o inte slängt, sen fick jag en del av mina vänner o syskon, mamma o pappa. 

Så , vill man och orkar så kan man tjäna en del pengar på detta. Visst, bordet kostar o hyra , men det får man igen. 

Lycka till ! Kram // Hillevi 🙂

HH 🙂

Tarotstollan
7/9/16, 11:41 PM
#12

#11.Tack för tipset men jag älskar mina saker alldeles för mycket för att kunna göra mig av med dem. Det som jag skulle kunna tänka mig att sälja är sådant som jag borde kasta direkt i soptunnan redan nu!😉 
Felet är att det finns för få saker som jag är intresserad av och kan tänka mig att betala för.
Dessutom blir det extra jobbigt med värmen, alla turister och extra oväsen under sommaren. Jag gillar mest hösten och våren då allt är mycket lugnare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
7/10/16, 9:02 AM
#13

Hejsan Tarotstollan , , 

DET är inte meningen att DU ska betala för några varor , DU ska sälja så du får in pengar, , för det va det jag uppfattade , att allt kostar vad man ska göra på semestern, vet inte om du har någon semester ? 

Sen har vi alla olika intressen , jag tycker det är skoj att stå på lopppis och sälja, prata med folk , "diskutera" , träffa nya människor. 

Ja, du tycker inte om folkvimlet, , okej, då förstår jag, Då passar det direkt inte för dig heller.  tur vi alla är olika. 

Ha en fin Söndag ! Kram 🙂

HH 🙂

Annons:
Tarotstollan
7/10/16, 8:36 PM
#14

#13. Eftersom jag är förtidspensionär har jag "semester" för jämnan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: