Annons:
Etikettminnen
Läst 1398 ggr
stina63
1/27/16, 4:26 PM

71 år sedan idag

Idag är de 71 år sedan människor blev befriade från förintelselägret Auschwitz
Något som vi aldrig får glömma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22157353.ab

Annons:
Fridaaaa
1/27/16, 4:43 PM
#1

http://www.ur.se/Produkter/169699-UR-Samtiden-Mietek-Grocher-Jag-overlevde-Forelasning

Rekommenderar att lyssna på Mietek med. Han hörde jag live när jag gick i 9an. Otrolig man! Överlevde 9 koncentrtionsläger och föreläser än, 89 år gammal.
Är så glad att jag fick "Äran" att lyssna på honom live. Hade kunnat göra det igen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
1/27/16, 4:47 PM
#2

Tack Frida Ska gå in lyssna på länken.
Tycker de är så hemskt många har glömt bort de,

Fridaaaa
1/27/16, 5:05 PM
#3

#2 Håller med. 
Denna hemska händelse :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1/27/16, 8:42 PM
#4

Det får ALDRIG glömmas!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1/27/16, 9:27 PM
#5

Håller med om att det aldrig får glömmas.

Gömmer aldrig när jag skulle sätta EKG på en man som saknade flera revben och det blev ett känsligt samtal eftersom det var en krigsskada.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

stina63
1/27/16, 9:46 PM
#6

usch så hemskt maria,

Annons:
Maria
1/27/16, 9:49 PM
#7

Ja och det ökar i vårt samhälle idag också med människor som kommer med en fruktansvärd bakgrund.

Jag minns också en man på akuten för många år sedan när man hade börjat med "örontempar" Han fick fullkomlig panik när tempen skulle tas och han kunde inte svenska men vi insåg snart att det var ett trauma bakom hans reaktion. Tempen kunde ju liknas vid en pistol.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

stina63
1/27/16, 10:04 PM
#8

Ja man har mött en del genom året som har varit där, de är hemskt att de ska behöva hända.

Upp till toppen
Annons: