Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 1425 ggr
stina63
2015-09-25 10:00

Första kyssen eller puss

Kommer ni ihåg första kärleken första kyssen?

Kommer inte ihåg vad han hette men vi bestämde at vi skulle gifta oss,. Jag var 6 år.
Men han försvann på vägen 😃

Annons:
Tjeja
2015-09-25 10:06
#1

Hi hi hi… minns nog inte min första kyss. Men minns min första kärlek. Han hette Jonas, vi bodde grannar, gick på samma dagis och vi skulle också gifta oss. Vi var nog bara tre fyra år då. XD

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
2015-09-25 10:07
#2

Han hette Johan och var 7 år och hade de vackraste blonda lockar och blåa ögon. Jag var väldigt förälskad i honom.

Jag var 13 år när jag fick första kyssen av honom❤️

Det roliga är att vi har fått kontakt via facebook och han bor kvar i trakterna och har familj. Lockarna är borta men man kan ana den lille pojken bakom…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
2015-09-25 10:09
#3

Jag kan inte minnas att jag nånsin fick någon kyss av någon som barn. Den första kyssen fick jag nog när jag var 22 och det var av min nuvarande sambo.

tlover
2015-09-25 10:12
#4

Första kyssen fick jag då jag var 14 (tror jag) av min första riktiga pojkvän

l'm back

[Sabina]
2015-09-25 10:50
#5

Första kärleken (och och kyssen) hette Alexander, en söt pojke med bruna lockar och vackra glittriga bruna ögon :).

Vi skulle också gifta oss när vi blev stora.  Jag var 7 och han 9 år. 

Vi hade kontakt lite till och från under hela barndomen, när jag bodde kvar i min barndomsstad. Nu har vi dock tappat kontakten sen flera decennier tillbaka.

Afturelding
2015-09-25 12:05
#6

Min första kyss var under en ryska posten session 😃Vi hade satt upp en alternativ regel där kyss även kunde utdelas på handen, men det struntade jag i, haha. 

Min första kärlek var en tjej i min klass på mellanstadiet som hette Elin dock. Men vid det laget var jag mest bara förvirrad, för var man tjej så skulle man ju vara kär i killar. (Hurra för heteronormativitet!)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
citytjejen
2015-09-25 16:43
#7

Jag var 21 och det var med min första pojkvän 🙂

/Christina

stina63
2015-09-25 16:45
#8

Visst är de något speciellt med den första kyssen första kärleken,

Ravynsfair
2015-09-25 19:30
#9

Inget minne av det men minns första kyssen med min nuvarande sambo, den första kyssen som verkligen pirrat till ordentligt 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[peter54]
2015-09-25 20:38
#10

Först måste jag fråga om det handlar om puss eller kyss?

Första pussen var när jag gick i ettan i Riksbyskolan, Bromma, en flicka som hette Ejvy-Ann som bodde i samma port som min mormor. Jag brukade gå till henne för att titta på Humle och Dumle eftersom hennes familj var den enda jag kände till som hade TV i början av 60-talet.

Första kyssen? Ja då var jag 19 år tror jag eller möjligen 20. Det var en tjejkompis på en fest som lärde mig hur man gör 😉

stina63
2015-09-25 21:15
#11

Jo de är klar nog mer en puss när man är barn peter😃
Kyss är när man blir lite äldre

Intehärutandär
2015-09-27 19:54
#12

Puss minns jag inte. Kyss var 28 sept 1992, då jag var 13 år. Med min dåvarande pojkvän som höll hela högstadiet. Vi har god kontakt ännu. Är god vän med den har sista barnet med. Vi bodde grannar. Hon under mig med sin flicka i min sons klass. Och han i huset mitt emot. 🙂

Mirinda
2015-09-30 23:53
#13

Första pussen var med en pojke som hette Jan. Vi var båda fyra år och vi stod bakom en hylla i mataffären. Våra mammor tyckte att vi var "sååå söta". 

Första kyssen var en upplevelse som jag (i tidiga tonåren) tyckte var världsomvälvande. Naturligtvis föll jag pladask för honom, som var några år äldre och jättesnygg. Men han krossade mitt lilla flickhjärta.💔

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
LinaLj
2015-10-01 09:35
#14

Första kärleken var Emil, han och jag höll ihop i vått och torrt under hela barndomen. Han hade kolsvart hår, runda glasögon och var huvudet kortare än jag. Jag brukade försvara honom när de andra barnen kallade honom Emil i Lönneberga eftersom jag visste att han hatade det. Vi skulle gifta oss, bo på en bondgård, ha 6 barn och segelbåt. Vi tappade kontakten när jag flyttade från det lilla samhället. Hade varit kul att veta var han är idag…

Första kyssen var när jag jobbade som black jack croupier, var nog 19 år då. En söt kille som flörtade med mig hela kvällen och som väntade på mig när jag packade ihop för kvällen. Sedan promenerade vi i parken och innan vi skildes åt så kysste han mig. Väldigt romantiskt tyckte jag då. Men eftersom vi inte bytte varken telefonnummer eller något annat liknande så hördes vi aldrig igen.

Upp till toppen
Annons: