Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 2511 ggr
Intehärutandär
9/18/15, 5:20 PM

Vart är Ert bästa minne med Cristine?

Vi är många som mötte Cristine, vår sajtägare och De flesta tyckte nog om henne vill jag tro.

Låt oss hålla hennes minne levande och berätta vad Ni gillade med henne och kanske har Ni skrattat gott flera gånger. Har Ni något speciellt minne Ni bär med Er?

Annons:
[VSK]
9/18/15, 5:28 PM
#1

Jag har massor.. Ber att få återkomma lite med de. 

Fin tanke med tråden. Den uppskattas

🤗

stina63
9/18/15, 5:34 PM
#2

Jättefin tanke snovit

Hon var kärleken gav så mycket av sig själva.
Har inte träffat henne men pratat med henne i telefon.

[TanatosNyx]
9/18/15, 5:48 PM
#3

Hennes berättelser från Spanien minns jag med extra värme.

Leffe
9/18/15, 5:50 PM
#4

Jag glömmer inte hennes otroliga tacksamhet när jag hjålpte henne med en enkel bild till en artikel här inne. Hon blev så otroligt tacksam och glad.

Maria
9/18/15, 5:57 PM
#5

Cristine är så rolig och kreativ, genomsnäll och småtokigHjärta

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gahella
9/18/15, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag glömmer aldrig när hon var vid min sida när min katt var döende. Det hon gjorde betydde så oerhört mycket, hon hade en sådan empati och gav katten healing för att underlätta för honom innan jag kunde ta honom till veterinären. Och det var lika mycket healing för mig.

Cristine var en stor som människa så det är svårt att omfatta henne med ord tycker jag. Men den här bilden bekriver min känsla för henne.

Annons:
[peter54]
9/18/15, 6:07 PM
#7

Det är ju åtta år av nära kontakt, låt vara cyberkontakt, men ändå. Jag vet inte om jag kan plocka ut någon sak som sticker ut, Cristine var alltid glad och tacksam över vad man kunde hjälpa till med i hennes projekt, till exempel med 123minsida. Vi skickade fröer till varandra och hon meddelade mig flera gånger att de senaste fröerna jag fick skulle sättas i potatismos.

Jag har undrat lite de senaste månaderna eller kanske under det senaste året hur det verkligen var med henne, jag tänker på att hon tvingats sluta att gå och att hon bytt fordon från sin gula fyrhjuling till "permomoppen" och kanske än mer när hon började prata om att avsäga sig värdskapet här. Nu känner jag dåligt samvete över att ha varit den som kanske pushade hårdast på att hon skulle sitta kvar, fast hon kanske egentligen inte riktigt ville eller orkade.

Jag väntade mig dock inte detta, hon var inte så gammal, bara 74 år. Jag kommer att sakna henne. Nu måste vi se till att driva den här sajten vidare av respekt för henne, det var hon som startade upp iFokus vänligaste ställe. Vila i frid Cristine, jag kommer att sakna dig.

Maria
9/18/15, 6:10 PM
#8

#7 Så fint skrivet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
9/18/15, 6:19 PM
#9

#6 Tack Peter, fina ord.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
9/18/15, 7:32 PM
#10

Cristins humor , hennes många upplevelser som hon berättade..
Hennes sätt o medla. Ja Cristine var en stor fin kvinna..
Kommer o sakna henne..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Aleya
9/18/15, 7:40 PM
#11

Hon gjorde mig glad med sina inlägg. Dom fanns ofta där på morgonen när jag åker till jobbet. Det var sällan klagande. Det kunde vara saker som hänt (ofta roliga), filosofiska, funderande eller ren humor. :) Men jag tror hennes ande kommer följa oss. Fast hon inte är med fysiskt. 🌸

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

signemo
9/18/15, 8:25 PM
#12

En underbart varm kvinna, som månade om  alla, sina vänner. En kvinna jag kommer att minnas med tacksamhet o värme över att få ha lärt känna henne här på iFokus.  .

Jag har fortfarande inte fattat att hon inte skriver imorron

Var rädda om varandra

LinaLj
9/18/15, 9:03 PM
#13

Hon var alltid så mån om att alla skulle trivas här och känna sig välkomna. Oavsett om man var ny eller hade varit medlem i flera år så såg hon till att alla kände sig som en del av gruppen.

Annons:
stina63
9/18/15, 9:50 PM
#14

Underbart läsa de ni har skrivet om cristine,

Tarotstollan
9/19/15, 12:34 AM
#15

Hennes underbara härliga skratt i en av hennes inlägg. Det har jag lyssnat många gånger på!😭😃 
Det blir tomt efter dig, Cristine!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
9/19/15, 1:48 AM
#16

Alla härliga och underfundiga tankar och funderingar hon delade med sig av. Men främst av allt hennes stora varma hjärta. Hon fick alla att känna sig välkomna och delaktiga. Hon lämnar ett stort tomrum efter sig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[VSK]
9/19/15, 8:44 AM
#17

Mitt absolut bästa minne(n) från henne är att hon alltid brydde sig om andra människor. Det spelade ingen roll om hon själv blev utan mat flera dagar, så ville hon hjälpa de som behövde hjälp.

Så himla genomgod och omtänksam.

Marr
9/19/15, 9:26 AM
#18

Cristine har gett mig så många minnen och jag har skrattat och gråtit under de här åren då hon berättat så mycket om hennes innehållsrika liv. Hon gav mitt liv större kvalitet än jag trodde var möjligt.

Ett av de starkaste minnena som jag kommer på nu direkt är att hon hjälpte mig bli av med min svåra tandläkarskräck. Hon skickade healing till mig när jag skulle in akut. Kan säga att det hände grejer där i väntrummet och jag seglade in till tandläkarstolen med ett fånigt leende. Jag visste inget före jag kom hem igen och såg då att hon skickade just då när jag satt i väntrummet. Kunde aldrig tro att det skulle ha en sådant genomslag! Detta medförde att jag nu går och lagar upp mina tänder och jag är inget rädd längre.

Sen hjälpte hon min mamma med Choklads hjälp att hitta hennes katt som var försvunnen flera månader. Vägde bara lite mer än ett kilo då hon hittade henne och var nära döden. Cristine & Choklad jobbade som ett team och såg alla platser där kissen varit och vi fick det bekräftat av de boende på platserna. Jag tror att Cristine ordnade med en hjälpande hand att hon kom ur sitt halsband som hon suttit fast i på en spik i flera dagar. Halsbandet hängde uttänjt på bröstkorgen då mamma fann henne och alldeles strypt runt halsen. Kisse hade ingen röst kvar.

Nu använder vi aldrig mer halsband till våra katter även om det är resår som i kisses fall eller klicklås heller.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Fridaaaa
9/19/15, 10:19 AM
#19

Hennes humor, vänlighet och hennes vilja att hjälpa andra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
9/19/15, 12:11 PM
#20

Förutom att hon var världens snällaste så hade hon också en förmåga att hålla isär sina sajter här på iFokus. Skickligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
citytjejen
9/19/15, 3:24 PM
#21

Hennes härliga humor, engagemang här på Livskvalitet och att det verkligen kändes som att hon var uppriktigt intresserad av vad vi andra skrev. En härlig person som jag saknar även om jag aldrig träffade henne irl.

/Christina

aggeelin
9/19/15, 3:29 PM
#22

En fanatisk humor och förmåga att på ett levande sätt berätta om vardagliga händelser.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
9/19/15, 5:40 PM
#23

Kommer verkligen sakna Cristine, tänker på det hon skrev om sitt liv i Spanien, dottern och hennes byggen som var spännande att följa. Tänker på alla fina bilder hon la ut. Minns henne som den personen som såg till att det var god stämning här på LK och hon var en perfekt värd här. Det kommer bli tomt utan henne här tycker jag. Saknar henne redan.

Eternity1
9/19/15, 10:40 PM
#24

Saknad är vad hon är❤❤❤ jaa hon var en medlare! Av bästa sort! Att hon nu fått lämna jordelivet så snabbt kanske vi skall se med positiva ögon, vem vet? Jag önskar henne allt gott där hon är. Pratade med hennes dotter o son idag. Jag var så gråtmild. Önskar dem allt gott!

Eternity1
9/19/15, 11:10 PM
#25

Jag kanske skall presentera mig. Jag är en god vän även om jag inte varit härinne  på länge. Kanske jag skulle ha haft tätare kontakt men vi är ju alla internetare mer eller mindre. Jag gjorde en resa runt alla de som jag kände och därbland Cristine och Nadesch. Nästa resa blev även den, till dem och  vidare. Hon var en fröjd att besöka, go mat och allt därtill. Jag önskar att jag hade spelat in allt som hon sade om de recept hon gav…..kram OG

[peter54]
9/19/15, 11:12 PM
#26

#24 Har du pratat med dem irl? Hur är det med dem, hur blir det med husbygget åt Nadesch nu?

OT: Jag undrar lite över rubriken på den här tråden, den ser konstig ut. Vad ska det egentligen stå?

[VSK]
9/19/15, 11:19 PM
#27

Tack OG för info.

Annons:
Eternity1
9/19/15, 11:45 PM
#28

#26 Jo.

Vet ej om husbygget men kan tänka att det inte blir av nu.

Jag kan förstå att många av alla era tankar snurrar men tänk ändå att Nadesch har syskon i Sverige. De kommer att ta hand om det som behövs på bästa sätt. <3

[peter54]
9/19/15, 11:49 PM
#29

#28 Ja det tror jag att alla här vet och förstår. Tack för att du delar detta här.

stina63
9/19/15, 11:56 PM
#30

Tack Eternity1 de du delar med den.

Eternity1
9/20/15, 12:04 AM
#31

Stina, goa stina….<<<<<<3 gott att se dig härinne. det  var länge sedan jag var här! <3, tack själv för den du är!

Eternity1
9/20/15, 12:07 AM
#32

VSK # 27 glömde att bekräfta dig…..😎

Tack själv för att du startade tråden. vet ju hur mycket hon uppskattade din hjälp

med datorer ;)

[VSK]
9/20/15, 12:18 AM
#33

#32

🙂

Intehärutandär
9/20/15, 6:46 AM
#34

Det ska naturligtvis stå "Vad", tyvärr är jag ordblind. Alla förstod min mening ändå.

Annons:
stina63
9/20/15, 7:07 AM
#35

×31 jag förstod att de var du min vän. Kram till dej

stina63
9/20/15, 7:09 AM
#36

Ja vi förstod de sovit. Men de blir bra så ändå.

Marr
9/20/15, 7:14 AM
#37

Og/Eternity! Kram!❤️🤗

Jag är glad att höra du har pratat med dom. Så skönt att höra att dom är där hos Nadesch.❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

signemo
9/20/15, 2:52 PM
#38

Kram vännen o tack för infon. Känns gott att du pratat med dem

Var rädda om varandra

Afturelding
9/20/15, 4:00 PM
#39

Vi delade ju ett visst konstintresse, och det jag minns bäst är nog hur glad hon blev när jag sa att jag tyckte om hennes tavlor. Och som många andra här så kommer jag såklart ihåg hennes värme och förmåga att få alla att känna sig välkomna.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[VSK]
9/20/15, 4:02 PM
#40

En kul grej med Cristine tycker jag är att ibland så kunde hon svara i pm på andra språk. En annan fatta ju inte halv-sju men det visade sig att hon då hade haft konversation med annan på annat språk 🙂

[Moon Light]
9/20/15, 5:30 PM
#41

Vilken underbar fin minnestråd 🌺

Och här ser man verkligen vilken vänskap som kan skapas via forum om än på distans.Några av er hade förmånen att träffa  Cristine eller ha kontakten med henne på telefon.Jag hade endast kontakt med henne via forumen och jag är inte ens medlem på LiF men var  med förr under ett annat nick.

Många  fina minnen att få ta del av i tråden,så fantastiskt vackert 🌺

Jag har många härliga minnen av Cristine och som er alla en varm omtänksam person som verkligen kunde ge av hela sig och räckte till för oss alla med sin värme.

Ett minne som jag verkligen har och uppskattar var att för många år sedan hade jag en jobbig period med några medlemmar från en sajt och  jag minns hur hon via pm hörde av sig till mig och tyckte det där var alldeles  hemskt vad jag utsattes för.Jag fick sånt fantastiskt fint stöd och det där glömmer jag aldrig för det värmde så enormt mitt i all den röra som det här medförde och med sitt lugn sin förståelse för andra människor så kände jag bara ett lugn mitt i all den röra som då uppstod.

Jag som er har många minnen men just det här etsade sig fast för där fanns verkligen en medmänniska och vän som ville göra allt för andra fastän hon inte träffat oss alla IRL och det är en underbar egenskap som är få förunnat att kunna ge så  mycket till så många så som Cristine gjorde 🌺❤️🌺

Annons:
Toyan
9/20/15, 11:24 PM
#42

Så fint att läsa vad ni skriver🌺

 Cristine kommer att finnas i mitt hjärta för alltid.  En varm, kärleksfull kvinna som alltid var beredd att hjälpa, trösta och stötta.  Hennes kreativitet och hennes humor, hennes sätt att berätta om roliga händelser i vardagen gav mig många glada skratt❤️

Upp till toppen
Annons: