Annons:
Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 1202 ggr
[Sisa2]
4/29/15, 2:57 PM

Någon som vet ?

Hur många timmar ska man jobba, om man jobbar natt 50 %  ?

( Kanske någon härinne som vet )        🤔

Annons:
Yuuuhanna
4/29/15, 3:02 PM
#1

4?


Raulphlauren
4/29/15, 3:05 PM
#2

5 tror jag!

[Sisa2]
4/29/15, 3:08 PM
#3

# 1   # 2  

Nej, stämmer inte!

Tänkte mest hur många nätter / månad ?  Eller hur många tim. / månad ?

Dagtid ska det vara 180 tim, / 10 veckor. Men gäller samma på natten ?

Maria
4/29/15, 3:35 PM
#4

Jag jobbar dagtid 50% och det blir 20 timmar i veckan för min del.

Jobbar du på schema eller natt så kan det nog variera aningen beroende på avtal och vilket fack man tillhör.

På Sahlgrenska tror jag fortfarande att 16 nätter per månad räknas som 100%.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LadyX]
4/29/15, 4:29 PM
#5

Fråga facket!

annia1
4/29/15, 5:38 PM
#6

Sisa nu är det ett tag sen jag jobba så det kan ändrats och kan bero på vilket arbete man har. När jag jobbade natt sist så var det 6 tim per natt, 30 tim i veckan och på en månad så blir det ca 120 tim. 

Men hur det blir när man ska arbeta halvtid så är det nog svårt att svara på hur många timmar per natt eller ens hur många timmar på en vecka. Som sagt det beror på arbete.

För många år sen så jobbade jag natt på åldersdomshem och då jobbade jag 10 tim per natt. Men de som var fast anställda jobbade bara runt 14 dar på hela månaden.  Så de hade en sammanlagd arbetstid på runt 140 tim.

Jag har även jobbat natt på industri och det var 6 tim per natt och det var då varje natt.

Så när det gäller halvtid på natt så oavsett arbetsområde så tror jag det är svårt att arbeta halvtid per natt utan det blir troligen att man jobbar heltid per natt, men då inte alla nätter.

.

Annons:
stina63
4/29/15, 9:11 PM
#7

Vet inte sisa. 50% tjänst jobbar man hälften av heltid.. Men man jobbar 10 timmars pass eftersom man går på schema inom äldreomsorgen
Hur många timmar och nätter man jobbar på 50 procent beror på vilket schema man har.

[Sisa2]
4/29/15, 10:10 PM
#8

Tack alla,

nu har jag lite att fundera på !    🙂

Upp till toppen
Annons: