Annons:
Etikettresor-och-kulturer
Läst 1281 ggr
flisan708
4/26/15, 7:32 PM

Sommarsemester

Har du planerat din sommarsemester eller tar du dagen som den kommer. Själv ska jag gå en kurs på folkhögskola och åka till Zakynthos. Resten av semestern få bli vad det blir.

Annons:
VildaVittra
4/26/15, 7:46 PM
#1

Jag har ingen semester alls längre då jag är sjuk, men folk borde sluta att planera och pressa in så mycket som möjligt under semestern, annars kan de klappa ihop som jag gjorde. 
Köp en bra bok och en hängmatta, sätt upp den på en trevlig plats och bara var. Önskar att någon hade sagt åt det till mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
4/26/15, 7:53 PM
#2

Vi har sen semester i år och det är skönt tycker jag.

Planerna är att min man ska göra färdigt uterummet som inte blev klart då han bröt handleden.

Han har en massa andra planer också och jag hänger på så gott det går😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sisa2]
4/26/15, 8:21 PM
#3

Har också sen semester och ett uterum som ska göras färdigt.

En tur med husbilen blir det allt, men jag vet inte vart. Då kan man ta dagen som den kommer ändå!    😎

Jazmin1e
4/26/15, 9:17 PM
#4

Jag hoppas jag får jobb och får jobba hela sommaren. 🤪

Tarotstollan
4/26/15, 10:07 PM
#5

Har ju semester hela tiden och inga extra pengar mer än pensionen, så det blir som det brukar, att vara hemma!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
4/26/15, 10:37 PM
#6

Jag blir hemma i sommar, fru och barn åker en vecka till London alldeles efter skolavslutningen.

Annons:
VildaVittra
4/26/15, 10:39 PM
#7

#5 Är du inte fysiskt hindrad så vill jag tipsa om att volontera på en bondgård. Då får du husrum och mat gratis mot arbete. http://www.wwoof.se/
Då får du se lite annat än det du ser varje dag samtidigt som du hjälper en av Sveriges ekologiska bönder. De går ju på knäna ekonomiskt så de har inte alltid råd att ta in personal.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
4/26/15, 11:03 PM
#8

#7. Tyvärr, är det jobbet alldeles för tungt och svårt för mig, då jag redan har dålig rygg/nacke/axlar. Dessutom har jag redan mina egna djur att ta hand om.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
4/27/15, 4:40 AM
#9

Har som ett par andra "ledigt" året runt, är förtidspensionerad.  Har inget planerat utan tar det som det kommer.

.

aggeelin
4/27/15, 7:40 AM
#10

#0 Låter härligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carrosh
4/29/15, 12:29 AM
#11

Har inte så mycket planer för sommaren annat än Ransäterstämman och åka och fira farfars födelsedag i N-tälje. Blir inte så mycket semester här heller, då jag har nytt jobb och precis börjat på schema. Men nya chefen tycker iaf jag borde kunna ta ut litegrann, alla måste ju kunna få lite ledigt liksom. Men vi får se, kanske sparar det till hösten istället. 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

fotokrafs
4/29/15, 4:35 PM
#12

Slutet av juli början av augusti Vet inte än vad vi ska göra, finns mycket man vill göra.. Ta det lugnt o turista hemmavid och kanske Norge. Får se.

aggeelin
4/30/15, 7:49 AM
#13

#2, 3 -  hur sen semester har ni? Jag tycker om att ha semester till kring den 10 augusti, senare får jag knappast ha. Då startar det upptaktsdagar på jobbet och nästan ingen får smita.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
4/30/15, 9:33 AM
#14

#13 Med sen semester menar jag vecka 29 t.om 32.

Börjar jobba igen 10 augusti.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
4/30/15, 3:02 PM
#15

Ska ha semester i några dagar efter midsommar och sen juli. Kanske något i augusti också, men det inte bestämt än. Blir en resa till Prag som dock ännu inte är bokad, men i övrigt finns inga direkta planer, vilket känns mycket bra🙂

/Christina

Intehärutandär
4/30/15, 4:53 PM
#16

Jag har inte tänkt på sommaren alls. Vi hade tänkt vara hemmavid med bäbis och barn och tagit det lugnt. Åka bil med bäbis är ju ingen höjdare. 

Nu vet jag inte. Längtar inte efter något speciellt mer än lugn, ro och slut på stress.

aggeelin
4/30/15, 11:13 PM
#17

Jag börjar också att jobba den 10 aug!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[sanna70]
5/1/15, 11:05 PM
#18

Min semester börjar v 26, jag och min dotter ska bila runt i landet och hyra stuga lite varstans. Vi börjar med Värmland sedan får vi se hur långt vi kommer. .

Upp till toppen
Annons: