Annons:
Etikettbok-och-lästips
Läst 1998 ggr
aggeelin
12/6/14, 12:14 PM

Men julmust då?

Någon frågade om jag hade börjat dricka årets julmust - "du som gillar julen". Men. Julmust, nää. Sött och sliskigt. Tyckte knappt om som liten heller.

Vad tycker du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Fridaaaa
12/6/14, 12:15 PM
#1

Dricker inte julmust, gillar inte smaken 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
12/6/14, 12:19 PM
#2

Jag gillade det inte förut men har gör det nu. :)

//Flöffo

[WickedAlly]
12/6/14, 12:26 PM
#3

Här går det åt litervis, alldeles för mycket men det är ju bara jul en gång om året :)

[rumelle]
12/6/14, 12:44 PM
#4

Älskade julmust som barn, men numera tycker jag att det smakar alldeles för sött. Sen är jag inte heller överförtjust i kolsyrade drycker.

Maria
12/6/14, 12:46 PM
#5

Jag har aldrig gillar sötdricka och på jul ville jag ha julöl eller svagdricka men nu….Jag älskar julmust😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
12/6/14, 1:04 PM
#6

Jag har svårt för kolsyrad dryck, förutom öl (har lärt mig dricka typ "lokavatten" som vuxen ). När jag var liten knyckte jag grapetonic från drickabacken - beskt och gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Mirinda
12/6/14, 1:10 PM
#7

Ja, jag gillar julmust. Men vissa sorter är allt för söta. Det blir som att dricka godis.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Intehärutandär
12/6/14, 1:26 PM
#8

Jag gillar must o blev så glad över att den kommit tillbaka i glasflaska. Har druckit den då o då i några månader. Tror detta är min graviditetscraving, annars hade jag tröttnat redan. Mamma o mormor körde med svagdricka dem.

citytjejen
12/6/14, 2:29 PM
#9

Tycker julmust är riktigt äckligt, både smakar och luktar illa🤮

Brukar dricka mörk öl eller rosévin till julmaten!

/Christina

[peter54]
12/6/14, 3:37 PM
#10

Jag gillar julmust, men dricker inte mycket av den ändå. Vi väljer oftast både med och utan socker eftersom jag inte kan hälla i mig sockervatten. Det är viktigt att det blir av rätt märke, för det är stor skillnad på smaken på de olika sorterna. Den som brukar vara bäst i test (Nygårda) tycker vi är sämst. Jag tror att det är Apotekarnes vi brukar ha.

Carrosh
12/6/14, 3:45 PM
#11

Äääälskar julmust! Men försöker hålla mig från att dricka alltför mycket. Dels pga allt socker, dels för att jag inte vill hinna tröttna på det.

#10 Förstår inte heller alls hur Nygårda kan hamna högst i alla tester. Den smakar verkligen BLÄRK! Apotekarnes är den bästa, tycker vi här med :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Mirinda
12/6/14, 8:09 PM
#12

Min favorit är Zeunerts. Sonen föredrar Apotekarnes, så det blir mest den vi dricker.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
12/6/14, 8:10 PM
#13

Jag har ju precis kommit från julbord och jag brukar föredra Apotekarnes julmust men här drack jag Grebbestads julmust och den var jättegod. Inte så söt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Åsa S
12/6/14, 9:28 PM
#14

Dricker systembolagets julmust som lagrats på romfat lite mer vuxensmak ooh söt men inte lika söt som vanlig julmust.

Anders 50
12/6/14, 10:41 PM
#15

Julmust är lika viktigt som julskinka och julgran! Och så gott! Särskilt om den är 2-3 år gammal.

Här är det Nygårdas som är bäst, de små plast-33: orna.   Åtminstone var den det förra året.  (har sparade)  Men Apotekarnes är fin den också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
12/6/14, 10:45 PM
#16

Jag gillar julölen istället!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
12/6/14, 11:42 PM
#17

Jag älskar Julmust men har inte köpt någon ännu. Brukar köpa Apotekarens men förra året köpte jag även Nygårds, tyckte inte det var någon större skillnad i smak på dem.
Köper även svagdricka men inte är den på flaska som den vi köpte när jag var liten i stor glasdamejeanne!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anders 50
12/7/14, 7:20 PM
#18

#17 Jag anser att det inte finns någon svagdricka värd namnet sedan 5-liters-kuttingarna försvann.  😭

Men har dock en sparad i sin behållare av trä.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: