Annons:
Läst 1759 ggr
Cristine
11/26/14, 3:54 PM

Vad är roligast.

Vad tycker du är roligast under julen och  på julafton

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
11/26/14, 5:46 PM
#1

För mej är det att träffa familjen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
11/26/14, 6:34 PM
#2

För mej är det att alla är tillsammans. För vi ger inte julklappar till varandra mera.

Cristine
11/26/14, 6:42 PM
#3

Inte vi heller!

Only to one…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
11/26/14, 6:51 PM
#4

Att se alla tillsammans, gemenskapen. Det är egentligen det enda viktiga på julen. Maten är ju såklart en härlig del också! Julklappar har vi skippat, känns mest onödigt.

/Christina

Maria
11/26/14, 7:17 PM
#5

Julen är ju att vara tillsammans med de man tycker om tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
11/26/14, 8:21 PM
#6

Att inte ha några måsten just. Bara laga mat och mysa i soffan. Vägrar diska, städa å sånt vardagströk då. Har fått vara med sonen alla jular, det är viktigast även om det bara är vi två.

Annons:
Anders 50
11/26/14, 8:32 PM
#7

Saknade alternativet "Julstämningen" Så det blev Julbordet istället. Inte bara för maten.. för där finns ju också de närmaste.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
11/26/14, 8:44 PM
#8

Jag älskar ljusen, maten och när hemmet är  pyntat. Jag tycker också om när alla är samlade.

 Som ni kanske vet så har vi nu sju barnbarn tillsammans. Det skulle kunna vara jättetrevligt när alla samlas. Men. Föräldrarna till fem av barnen släpper lös dem och ser inte efter dem. Jag hinner inte med att se efter alla barn samtidigt som jag lagar mat, dukar, fixar disk och grejar. Sambon sätter sig och pratar med de vuxna och bjuder på julöl eller något och det  hela blir kaos. Jag tycker om att bjuda på mat och fixa och dona men jag har svårt att tycka om kaos.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Gladasvampen
11/26/14, 9:15 PM
#9

Tycker nästan allt är lika kul :)

Cristine
11/26/14, 9:21 PM
#10

#8 Kan du inte berätta för sambon hur du känner så att han tar ett samtal med dem det är ju meningen att du också ska fira jul och ha det trevligt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
11/26/14, 9:28 PM
#11

#10 Han törs inte ta upp det med sina vuxna  barn - han har alltid haft svårt att ställa krav på dem.

Min vuxna son reagerar likadant som mig. De var alla hemma hos honom i midsomras och "det var väl trevligt" sa han - men - de kunde väl se efter sina barn. Killarna sätter sig och dricker snaps sa han och tjejerna (de var ett större sällskap) går därifrån. Barnen tros klara sig själva (det var då två tvååringar och en treåring). Små barn kan inte se efter sig själva. Jag tycker att det är givet att när man har barn så är det så. De ska ses efter hela tiden.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
11/26/14, 11:25 PM
#12

Det var svårt att välja bara en sak, så då valde jag " se alla tillsammans".
I år blir vi troligtvis bara mamma och jag, så det kommer att vara väldigt tyst jämfört med allt det prat som har varit innan om jularna.
Jag gillar även att jul pynta och all julmat och godis, alla mysiga julfilmer och program som är på tv mm.

Det enda jag inte gillar med julen är all städning och stress som är innan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
11/27/14, 12:05 AM
#13

Hade också svårt att välja bara en. För mig är det mycket en samlad upplevelse med både pyntning, matlagning, umgänge med nära och kära och hela mysstämningen. Klapparna bryr jag mig inte om, och de har vi skippat i vår familj nu ett par år. Min sambos familj kör julklappar dock, men mig kan de ju lika gärna ge en kotte ^^ För mig är umgänget, mysstämningen och maten det som gör julen för mig. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[peter54]
11/27/14, 12:34 AM
#14

Hittade inget alternativ som passar mig så jag klickade på Kalle Anka. Alla tillsammans är vi ytterst sällan eftersom familjen är såpass utspridd, annars hade jag valt det. 🙂

[GunillaF]
11/27/14, 12:38 AM
#15

Se alla tillsammans!

(Men jag gillar allt det andra också) 😉

fotokrafs
11/27/14, 3:32 PM
#16

Bästa med julen är ledigheten Och så gillar jag rött och mysbelysning

aggeelin
11/27/14, 5:18 PM
#17

#16 Jag tycker som du!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cindy S
11/29/14, 11:16 PM
#18

Äta mat med familjen. Julklappsöppningen är sisådär eftersom att i min familj vill inte de vuxna byta julklappar, men det vill jag. Sen måste man ha back up presenter ifall man får en present.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: