Annons:
Etikettresor-och-kulturer
Läst 1009 ggr
[Sisa]
7/31/14, 9:18 AM

Våra landskap

Sverige är fantastiskt och varje landskap har sin speciella charm…jag tror jag varit i alla. Finns det nåt landskap du aldrig besökt ?

Annons:
VildaVittra
7/31/14, 9:27 AM
#1

Jag har aldrig varit norr om Östersund, så allt som ligger däröver.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
7/31/14, 10:53 AM
#2

Jag har varit i alla och jag har bott i fem av dem. 🙂

Maria
7/31/14, 10:59 AM
#3

Åh, herregud. Jag är inte ens säker på att jag kan alla landskapen😇

Jag är urkass på svensk geografi men det längsta jag varit norrut är Ånge och sedan har jag varit i Skåne😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sisa]
7/31/14, 1:09 PM
#4

Jag tycker alla borde åka till nordligaste Norrland…så himla fin natur, både vinter och sommar. Södra Skåne…Smygehuk..oxå vackert! Öland och Gotland ska man bara inte missa. Ibland undrar man varför man bor där man bor!

[peter54]
7/31/14, 1:51 PM
#5

För min del är det yttre omständigheter som har lett till att jag bor där jag bor och att jag har bott där jag har bott. Oftast handlar omständigheterna om andra människor som familj, studier, kärlekar bland annat.

När det gäller besök i de olika landskapen utöver dem jag bott i, har det handlat om semester, jakt, fisketurer, bågskyttetävlingar eller bara besök hos släkt, vänner och bekanta.

Under de år vi rest på en semestervecka tillsammans med frugans bästa kompis och hemmes familj, har vi varit i Bohuslän, Västergötland, Småland, Halland, Skåne, Blekinge, Östergötland, Öland, Gotland, Dalarna, Medelpad.

Jag har bott i Uppland, Sörmland, Västmanland, Västergötland och i Jämtland.

I Lappland, Västerbotten, Norrbotten; Hälsingland, Härjedalen, Ångermanland, Värmland, Dalsland, Närke, Gästrikland har jag varit för jakt, fiske eller semestrar innan den familjekonstellation jag nu lever i fanns.

citytjejen
7/31/14, 2:30 PM
#6

Svår fråga, jag tänker liksom inte i termer av landskap. Men, de landskap jag (tror) att jag inte varit i är Öland, Småland (bara rest igenom), Härjedalen, Dalsland, Västergötland och Halland.

/Christina

Annons:
Tarotstollan
7/31/14, 9:26 PM
#7

Oj, det är många jag inte varit i. Kanske varit i 1/5 bara. Att åka rakt igenom räknar jag inte som att varit där.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
7/31/14, 9:54 PM
#8

Spanien kan jag som min egen ficka, men Sverige är jag väldigt nyfiken på, skulle vilja äga en husbil och bara åka dit näsan pekar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
7/31/14, 10:00 PM
#9

Det finns massor av landskap som jag aldrig besökt. Har inte behövt  flytta runt och  har aldrig haft behov av att semestra kors och tvärs i landet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
8/1/14, 10:06 AM
#10

#8. Precis så, Cristine…åka med husbil utan en massa planer är jättekul. Man vet aldrig vad man stöter på…du borde prova!

Mirinda
8/2/14, 2:26 PM
#11

Så vitt jag kan minnas har jag aldrig varit i Blekinge och Dalsland. Alla de andra landskapen har jag varit i.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: