Annons:
Läst 1219 ggr
[mommo 12]
7/10/14, 8:53 PM

Hur varmt var det i dag?

Jag vet inte om det är bra men nu ligger detta inlägg på Egna upplevelser. Men det får väl någon ändra då. Idag ska det ha varit sol över hela Sverige :) Så jag undrar hur varmt det har varit hos er.

Annons:
Maria
7/10/14, 8:55 PM
#1

Vi hade 30 grader när jag kollade tidigare idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[mommo 12]
7/10/14, 9:03 PM
#2

Härligt, vi hade 30 på morgonen (runt 10:30) och 34 på dagen. Men enligt prognosen var det som mest 27 grader i dag, men det tror jag inte på. Jag har ju kollat på termometern :) Men jag funderar på hur länge man kan tro på termometrarna, dvs. innan dom också är digitala, internetstyrda, opålitliga och massa annat. Jag antar att vi kan räkna med väldig global uppvärmning. Om temperaturen stiger 2-3 grader celsius de senaste 2000 åren, så får frihetsgudinnan halva sig själv ganska våt:) Hon borde skaffa stövlar :)

[peter54]
7/10/14, 9:37 PM
#3

Vi har haft 29 grader, det var kl 14, och vid kl 11 var det 28 grader. Tidigare kan man inte lita på termometrarna på norrsidan av huset eftersom solen kommer åt dem på morgonen. Nu är det 20 grader.

[mommo 12]
7/10/14, 9:49 PM
#4

Enligt internet, eller plats sökande grejsimojsen, är det 27 grader varmt nu.

Torparmor
7/10/14, 10:29 PM
#5

Lufttemperatur kommer aldrig att bli ett exakt värde. Även om man använder kalibrerade mätare så är det så mycket som påverkar. Vi har två digitala kalibrerade temperaturmätare som sitter  ett par meter från varandra med samma skydd mot sol och vind men med 1 m höjdskillnad de visar mycket sällan exakt samma värde.  Vi har en annan mätare som oxå sitter mot norr och skyddad mot solen men 25 meter därifrån och mer fritt den visar aldrig samma värde som någon av de andra


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: