Annons:
Läst 1120 ggr
Skorpion76
2014-04-28 20:36

Mitt Önskedisco!

Jag har flera intressen, men ett av dem är att lyssna på musik. Inte minst älskar jag att dansa. Jag lyssnar mycket på musik hemma i lägenheten och om jag hör någon bra låt får jag sådan god lust att dansa till den att jag gör det. Tidigare brukade jag gå ut på krogen och dansa på fredags- och lördagskvällarna, men det har jag tröttnat på efter-som jag har märkt att de inte spelar den sortens musik som jag tycker om att dansa till.

Musiken som oftast spelas ute på krogen är r’n’b, latino, techno och technomixar. Det blir väldigt jobbigt efter ett tag och jag känner ingen lust alls för att släppa loss och dansa. Nej, för att jag ska få lust att vilja dansa vill jag helst lyssna på musik från 70-, 80- och 90-talet.

När jag blev så besviken på den moderna musiken ute på krogarna började jag tänka efter och fråga mig själv vilken musik jag skulle vilja ha på mitt disco om jag fick ordna ett. Sedan satte jag mig ner och skrev en lista över vilka låtar jag skulle vilja ha med. Jag hittade så mycket låtar att jag måste säga att jag blev riktigt förvånad själv. Det kändes som att hitta guld i form av riktigt bra musik.

Bäst tycker jag om att lyssna på och dansa till pop, disco, schlager, synth, reggae och så vidare. Det finns vissa låtar inom technomusiken som jag kan tycka är bra, men det blir väldigt jobbigt när den dunkar på hela tiden. 

Jag skrev upp vilka låtar jag skulle kunna tänka mig att dansa loss till, vilka lugna låtar som man kan dansa tryckare till. Personligen tycker jag om att dansa tryckare, men jag har märkt att när man är ute på krogen och dansar spelas knappt några tryckare alls. Om de över huvud taget spelas kommer de alltid i slutet när de allra flesta går hem och de tycker jag är jättesynd.

Jag tycker att man skulle kunna spela tryckare när som helst under kvällen och sedan tycker jag att alla ska kunna få dansa med alla. Naturligtvis kan man inte tvinga någon att dansa med en, men om man bjuder upp och får nej kan man bli väldigt ledsen. Det har jag själv varit ute för och det är verkligen hemskt.

När vi hade klassfester på skolan var det heller ingen av killarna som ville dansa med mig och det var jättejobbigt. Det känns verkligen som om det skulle vara något fel på en. Jag var först i klassen med att komma in i puberteten och killarna tyckte att det var jätteroligt att klämma mig på brösten, men sedan när det blev klassfest ville ingen av dem dansa tryckare med mig. Det kändes verkligen hemskt.

En annan sak som kan var hemskt jobbig när man är ute och dansar är alla blinkande lampor. Jag har inte epilepsi, men jag tycker ändå att det är jobbigt när det blinkar överallt så att man inte kan se något. Det starka ljuset som blinkar så hemskt är en lampa som kallas för stroboskop.
  
Ljuset från den ser kanske fräckt ut, men ärligt talat blir det väldigt jobbigt i längden och om man har otur kan det framkalla epileptiska anfall. Om jag fick bestämma hur ett disco skulle vara hade det sett ut så här: Musik från 1970-99, spotlight som svänger lite grann och discorök.
  
Mer än så behövs inte och sist men inte minst skulle mitt önskedisco vara drogfritt. Om man dricker sprit släpper visserligen hämningarna och gör att man vågar mer, men samtidigt finns risken för att man gör dumma saker som man får ångra sedan. Dessutom kanske man inte har lika noga koll på sin drink och riskerar därigenom att bli drogad utan att vara beredd på det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Cristine
2014-04-28 21:41
#1

Kloka ord Skorpion, jag tror ditt disco skulle bli väldigt trevligt.🙂

Hade jag åldern inne så skulle jag bli din första gäst..jo lite rock och salsa kunde du väl spela någon gång👍

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Skorpion76
2014-04-29 07:01
#2

#1 Tack för att du tyckte om mitt inlägg. Ja, rock skulle det självklart bli. Jag gillar ju Europe haha, men salsa vet jag inte riktigt. Jag tycker att det är så synd at det är så sväårt att ordna danser på eget initiativ eftersom jag vet att jag inte är ensam om att ha trötnat på kroglivet!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: