Annons:
Läst 1412 ggr
Maja2
2014-03-05 19:48

Vuxit upp med alkoholiserade föräldrar

Jag växte upp i ett hem med alkoholiserade föräldrar. En grupp tjejer som går mediaklass på gymnasiet ville göra en film kring ämnet. Här är resultatet. 

https://www.youtube.com/watch?v=xuZbgJsilZ8

Annons:
MrsGoldfire
2014-03-05 22:12
#1

Det är starkt att orka berätta det som varit, att skriva av sig kan bli som terapi. Det är så tragiskt att detta händer så många familjer.😕

Hoppas du mår bra idag.🤗

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Maja2
2014-03-05 22:16
#2

Jag mår toppenbra  i dagsläget, men det har varit en lång och krokig väg till ett bra mående …. men det GÅR :)

zabelle
2014-03-06 09:40
#3

Mycket bra film! Det händer mycket bakom stängda dörrar och det är tyvärr inte alla vuxna som har civilkurage att hjälpa, även om de vet hur illa ställt det är. #2 skönt att du har ett bra liv idag!!

Zabelle   

bettan1967
2014-08-21 07:54
#4

Viktigt att få prata om det för det är en familjesjukdom och det är inte bara den som har ett beroende utan det handlar om de som lever med den/de som har det hur man själv blir drabbad som då tex familjemedlem.

Jag har haft ett eget missbruk med blandning nykter och drogfri i snart 15 år, är även ett vuxet barn.  Vi har det i min släkt. Jag har fyra barn och två av dem har och håller på och använder. Min pappa var dysfunktionell och det finns i mig och även i mina barn med.

Jag tycker det pratas alldeles för lite hur det drabbar anhöriga och det koncentreras för mycket på den det handlar om, det är bra men de anhöriga och barn behöver lika mycket hjälp som de.


Elisabeth

Cristine
2014-08-21 08:07
#5

En väldigt stark video som verkligen berör, hoppas många barn ser den.

 Skönt att höra  att du tagit dig igenom och lever ett bra liv i dagens läge.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
2014-08-21 08:37
#6

En väldigt bra film.

Mycket gripande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anders 50
2014-08-21 22:32
#7

Starkt. Och gripande.  Bra att du mår bra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: