Så ledsen....
Jag är så ledsen idag😭
Vi fick reda på förr veckan att vår katt Lorentz hade förhöjda njurvärden så vi hade en tid nu på morgonen för ultraljud.
I oktober vägde han 4,7 kg. Förra veckan 4,0 och idag 3,8 kg.
Man såg en stor tumör på ena njuren och resten av buken var full av tumörer så vi bestämde att avliva honom medan han ännu var drogad.
Just nu känns det bara förvirrat.
/Maria
Beklagar verkligen! Det är aldrig kul att behöva ta de besluten även om man vet att det är för djurets bästa…
Det brukar gå bra för den efterlämnade även om de letar lite inledningsvis, sedan anpassar de sig som regel…
Familjens katter gjorde på samma sätt i somras när vi tog bort vår hund som funnits i hela katternas liv, de hade en märklig relation varandra och låg ofta så som katterna på bilden gör. Hunden tuggade även ofta på katten för att klia, många som besökte oss såg förskräckta ut. Men som sagt, djur är mer anpassningsbara än man tror och anpassar sig.
Beroende på hur gammal den kvarvarande katten är så kanske han vill ha en ny kompis?
Tanke..och 🤗 till dig bumbleboo.
När vår gamle katt Fritz levde så hade vi en hund som hette Higgins. När Higgins dog så var det väldigt jobbigt med katten. Han åt inte ordentligt på flera veckor och magrade och låg vid dörren eller i Higgins korg. Så hemskt att inte kunna "förklara".
/Maria
Så jättesorgligt Humlan, lider med dig. (kramar om)
Det är det värsta med att ha djur, man blir så bottenlöst förtvivlad när det händer något med dem.
Moritz kommer säkert att sörja sin kompis precis som ni gör, men djur glömmer fortare.
Jag skaffade en ny kompis till min katt när hennes bror dog, då var hon bara 10 månader gammal. Hon har aldrig knutit an till den nya katten trots att de nu bott ihop i 7 år. De accepterar varandra men inte mer så med facit i hand vet jag nu att hon trivs bäst som ensamkatt.
Zabelle
#5 Fy så trist Humlan, det är många just nu som fått tagit bort sina katter just nu av den anledningen.
Kramar
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Så sorgligt Humlan, sänder kramar till er alla 3❤️
Det verkar tyvärr vara vanligt med njurproblem på katter, undrar varför?
Tack alla.❤️
#8 Ja det är väldigt vanligt verkar det som och det var därför man ville kolla varför hans värde var förhöjda.
Nu blev diagnosen cancer i buken och inte njurfel😕
/Maria
Åh vad ledsamt 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så sorgligt! Men det var rätt gjort att han fick somna in innan det blev värre. Vet hur det känns när ens djur inte finns mer, så jag tänker på er och Moritz.
Många tröstekramar om det kan vara till nån hjälp.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Så trist 😕
Tack igen.
Ja fyyy vad man känner sig och som ni andra med djur vet så blir man så förtvivlad och ändå så sätter man sig i samma situation gång på gång.
Det är svårt att leva utan djur.
/Maria
Kram till dej humlan. Jag vet hur de känns för min Curre hade samma,
Lider med dig/er. Alla kramar från mig. Men mitt i all sorgen ett bra beslut om än fruktansvärt tungt..🌈
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Nej så ledsamt!!! Såå tråkigt för dig och er alla i familjen. Katterna (djuren) är en del av familjen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kramar om Dej, Humlan..vet hur det känns att förlora en kär familjemedlem. ❤️
Beklagar 🤗
*tanke* 😡
penke
Styrkekramar 🌺 Vet hur tomt det känns! Din katt kommer vänja sig efter ett tag ska du se. (Ena katten jag hade med mitt ex vart påkörd av tåget och den ena katten satt på samma ställe utomhus i en vecka och väntade, kom in och åt och sov sen ut igen till samma plats.. efter en vecka drygt insåg hon nog sanningen, att hon inte skulle komma hem igen)
#13 Vet verkligen den känslan 😕
kram på dig
Tack alla.
Det har varit en ganska jobbig natt. Moritz är orolig och springer omkring.
Min man är så ledsen. Det var vår första katt som verkligen har varit "pappig". Det var alltid till honom han kom i första hand och fjäskade eller ligga i knät.
/Maria
#22 Massa styrkekramar till er ❤️
Vet hur jobbigt det är att mista ett djur. Tänker på dig/ kram
Beklagar. 🐱
Tack❤️
Tänk att man kan bli så kär i en liten katt….
/Maria
Visst kan man bli kär i en katt eller hund!
#26 Ja du Humlan…. djuren lämnar bestående "tassavtryck" i hjärtat.
jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på min älskade hund, fast det är ett helt år sedan vi miste honom.
Zabelle
Bamse & styrke kramar till er familj Bumleboo!
Nää så trist Humlan…kramar om 🤗
Bumbleboo med fam. Vilken chock o få det beskedet..Åka i väg o tro att nu skall Lorentz bli bra, o så blir det en sådan vändning..Lider så med er…
Vet inte vad jag skall säga..😢''😭
Lena.P är jag i verkliga livet.
🤗
Tack alla.
Jag har så dåligt samvete.
Han skulle vara fastande och kissnödig för undersökningarna. Så han fick varken mat, vatten eller kattlåda på hela natten. Till vilken nytta då??
Jag hade velat gett honom räkor och annat gott😭
/Maria
#33 Det ska du absolut inte ha dåligt samvete för. Det kunde du inte veta innan ju 😢
#34 Jag vet men man får alltid en massa dumma funderingar.
Det är i alla fall väldigt skönt att ventilera härinne. Det är så många som har djur och vet hur det känns.
/Maria
#36 Oj vilken svans. Lång päls där
Den svansen hade han ingen koll på alls😉 Jag vet inte hur många kastruller och annat han doppat den i.
/Maria
Den var inte dålig! 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 36 Så fin..🌺
Bumbleboo med fam..😭,🌺,🌈,🌺
Lena.P är jag i verkliga livet.
Beklagar sorgen efter din otroligt vackra vän.. ❤️
Även jag vet hur det känns att förlora djur, det är den värsta känslan som finns och man finner inga ord för hur ledsen man blir, men ändå skaffar man nya djur och får gå igenom samma sak så småningom. Vad skulle man göra utan djur? Jag skulle inte fungera utan djur..
Tack alla.
Moritz har legat i Lorentz korg de sista nätterna när ha inte har vandrat omkring😢
/Maria
Beklagar sorgen bumbleboo. Det är så jobbigt det är att förlora sina älskade djur. 😭
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ja, vad skulle man göra utan djur? #42 Det är jättetufft när de lämnar oss men vi vill inte vara utan dem.
Jag tycker att uttrycket "ett hus är inget hem utan en katt" är ett mycket bra utryck. Det stämmer så bra. Katt/andra djur ger huset karaktär
Jaa, jag håller med er. Man sätter sig i samma situation igen men ett hem utan djur är bara en bostad.
/Maria
#46 Så sant, så sant 🌺
#45 #46 Sååå sant!