Sommarvin
vino de verano är gott när det är väldigt varmt, det är rödvin med sockerdricka annars gillar jag bäst en iskall öl,
vad dricker du under sommarmånaderna?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Dricker helst rosévin under sommarmånaderna! Älskar att rosésäsongen börjat nu 🙂Men vitt vin och även rött funkar bra det med. Eller varför inte nån god drink med t.ex jordgubbar och basilika i.
/Christina
Där fanns ett vin jag aldrig hört talas om 😂men jag skrev faktiskt något liknande på annan sajt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Dricker samma hela året….öl! Vin är inte gott…tycker jag!😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Haha, ojojojoj, nu har jag ändrat så det står vitt vin i stället😂
Bäst att hålla sig till rosé då kanske 😃
/Christina
Älskar att ta ett iskallt glas av vinet "varmt och kallt" när man sitter ute och slappar en varm sommardag. :-D
50% halvtorrt vitt vin + 50% mineralvatten naturellt är väldigt gott och läskande på varma sommardagar men annars är ju en bra rose trevligt (typ Domain de Collavery eller Stoneliegh)+ en bra souvignon blanc från Nya Zeeland funkar ju alltid
Läsk 😉
Enstaka cider eller alkoläsk. Det är den alkohol jag gillar.
Vin mm är inget för mig, och absolut ingenting i någon större mängd 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ett perfekt sommar vin som jag gillar heter "Tre apor" bag in box, vitt vin låg procent. Jätte gott! Funkar till det mesta, ett bra vin för långa kvällar med goda vänner. Sen gillar jag ett australiskt vin som heter "Hidden rock" finns i rött, vitt och rose. Alla jättegoda och prisvärt.
Lindemans vita eller rose är gott.
#8 Tre apor är väldigt sött, vi testade men gillade det inte. I alla fall inte till mat :)
Zabelle
#9 Alla har vi olika smak men jag gillar det. Tror det skulle vara bra som en del i en bål med. Visst är det lite sött men det är väldigt fruktigt vin, tycker jag.
Testa tre apor blandat med mineralvatten väldigt läskande och funkar bättre till mat då.
#11 Tack för tipset! Det ska jag testa!
Och jag som köpte en box ap-vin som jag ska muta en granne med! Undrar hur den kommer att uppskattas? 🤔
#13 Funkar utmärkt som muta, det är ju tanken som räknas 🍸
Zabelle
#14 Ja den såg ju kul ut på utsidan åtminstone… 😃
Rosévin gillar jag med..och Martini, iskallt med sprite och lime! Öl är gott till grillat, men Loka duger det med! 😛
Jag vart jättesugen på att köpa rosé och ge det en chans till. Någon som har något tips på något gott? Gärna lite sött.
Om det ska vara lite sötare Rose säger jag Barefoot det var den alla i personalen tyckte bäst om av de söta roseerna då vi hade roseprovning på jobbet. Pink Bubbly som så många köper tyckte vi dock var rätt tråkig men den hade ju mest kolsyra i sig trots att det ju inte är något mousserande rosevin.
Tips på gott rosévin är i box är en rosa box med parasoller på! Minns inte namnet dock 🙂
/Christina
Tack för tipsen, ska kolla efter dessa på bolaget, ska dit på fredag :-D
vatten, med några droppar citron/lime
annars gillar jag röda druv-viner året om 😛
..rosè likande.. jag har mitt eget rabarbervin med en näve röda vinbär
som är ganska ok …… !, med en isbit i, sittandes på verandan elr växthus
(ut o skörda till nästa års veranda sitt !) :- )
penke
Ett tips för de som inte vill ha så mycket alkohol är ju att det kommer in ett lågalkohol rose i systembolagets sortimentet tror det var 1juni och att vinet ligger på 5-6% i alkoholstyrka.
#10 Har inte Chill out ett rose i rosa box?
Zabelle
Numera har ju Roséviner fått en liten revansch och det tycker jag är trevligt. Gamla hederliga Matteus rosé brukar vara gott.
Jag har ju (tyvärr) tappat smaken för all form av alkohol numera. Dessutom tål jag inget längre så det kanske bara är bra.
/Maria