Röker du?
Har du slutat eller tänker du sluta?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja tyvärr röker jag, men det håller min huvudvärk stången så det får vara värt det.
Varje dag tänker jag, att jag ska sluta! Varje cigarett jag röker, tänker jag ska bli den sista!!!
Varför är det så jäkla svårt att sluta röka ?
Tips.. om hur man lyckas sluta röka mottages gärna!!! 🚬
Jag slutar varje gång jag släcker en cigg.
Man till hör ju en kategori som det är skott pengar på..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#2 Ja du… varför gör man sig själv så illa?
Jag har bestämt mig för att sluta, har gått på ett samtal med en "sluta röka sköterska" på VC och ska dit igen i Juni. Än så länge trappar jag ner. Har inte rökt så många / dag, men har rökt sen tidga tonåren.
Tips som jag har fått:
Nicotinell sugtabletter (är min räddning just nu).
Läs "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr
Se det inte som att du går miste om något utan att du vinner din frihet att slippa rökningen.
Zabelle
Aldrig rökt, kommer aldrig att göra :) giftpinnar ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Zabelle..Heja dig..👋🥳
Frida. Klokt beslut..Bra..🎈

Jag slutade för snart 2,5 år sedan, bästa jag gjort🙂
Trappade ner och tog hjälp av "låtsascigaretter" från Apoteket, behövde inte använda alla nikotinpluggar i förpackningen.
Nu finns visst nå't som kallas E-cigaretter.
Jag har aldrig ens haft en cigarett i handen. Jag såg gammelmormor gå bort i lungcancer när jag var 12 år gammal och tänkte att så vill jag inte ha det.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Aldrig gjort, aldrig tänkt göra och kommer aldrig att göra.
#7 vi har köpt sån till svärfar :) mi mamma & faster har varsin med men de två använder den sällan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 4 Bra beslut, zabelle..jag håller alla tummar!
Var också till en rökavvänjningssköterska på VC. Då man sitter där och pratar med henne känns allt så enkelt. Hemma igen känns det bara så svårt..tänk att aldrig mer få röka en cigarett!! Vet att man inte ska tänka så..särskilt då man läst " Äntligen icke-rökare ". Jag har nog läst den 10 ggr. Fick receptbelagt läkemedel för rökavvänjning, men mådde så illa av detta. Du mår inte illa av dina tabletter, zabelle ?
Ja..då är vi två som försöker i allafall. Kanske kan vi tävlas lite och peppa varandra ?? 🚬
Jag slutade för drygt 2 år sedan innan jag skulle opereras.
Jag har rökt hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år.😕
/Maria
#11 Klart vi ska sluta båda två 🥳 Lätt som en plätt 🤐
Jag mår inte illa av dessa och de är receptfria. Jag använder den lägsta styrkan.
http://www.nicotinell.se/products/lozenge.shtml
Har provat med andra sorter och tuggummi. Det går bara inte.
Zabelle
Jag fuskar ju faktiskt eftersom jag snusar men numera så varken röker jag eller tycker att vin eller öl (som jag älskat) smakar gott så snusen tänker jag behålla😉
/Maria
Slutade röka 1976.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Grattis till Er som lyckats! 🌺
Jag tycker det luktar så underbart gott när andra röker. Står jag ute och väntar på någon buss så försöker jag ställa mig nära någon rökare😉
/Maria
# 17 Men Du blir aldrig sugen att prova ?
( Gör inte det !!!! )
Jovisst blir jag sugen att prova.
När jag och min man var i Grekland i höstas så var det på vippen att vi köpte cigaretter men övertygade varandra att vi kommer att "åka dit".
/Maria
Mannen jag bor ihop med slutade att röka, höll uppe i tre år. Skulle bara prova..nu är han fast igen!
Det dummaste man kan göra!
Jag vet att jag aldrig kan prova. Det är bara att acceptera.
/Maria
# 21 Bra!! 🌺
Jag har nu på torsdag inte rökt på fem veckor, men jag ser det inte som att jag slutar. Sådant sätter för stor press. Jag ser det som att jag tar en paus, om jag tar nån cigg så gör det inget.
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
#23 Det var ett bra sätt att tänka. Tack för tipset :)
Zabelle
Har aldrig rökt och tänker aldrig börja. Min farmor och farfar jobbade på tobaksfarbrik när dom var 14 år. Där började dom att röka och om man ser på dom förstår man vad dom gör med en. MIn mormor och farmor är lika gamla. Min mormor har aldrig rökt och dricker inte heller eller snusar. Hon är ute och går och och tvättar och bakar och är väldigt aktiv. farmor därimot kan inte gå så bra och har väldigt dålig kondition och är rynkig till tusen. Det är synd om henne. Man fattar inte hur hemskt det är försen man ser skilnaden på dom. Det var nästan så att jag ville gråta när jag såg två bilder på dom. Det är HEMSKT! Sluta, tänk på eran framtid och era liv. Ni kanske inte tror att det är så illa men det är det! Era tänder förstörs också och luktar skit. Hoppas att någon tänker på det nu.
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#25 En av anledningarna till att jag bestämt mig för att sluta är faktiskt mitt barnbarn. Jag röker aldrig när hon är med mig och hon har aldrig sett mig med en cigg. Det minnet vill jag inte att hon ska ha av sin farmor.
Dessutom luktar det skit…precis som du skriver! 🤐🤫
Zabelle
Bumbleboo.
Anders.
XxKimxX.
Ni är bara så duktiga. Heja er…😃🌺🏆..
sisa😎Du o jag försöker ju!!! O när vi minst anar det, så har vi med slutat..😉Det får vi ha en blomma för.🌺
En rökare är väl medveten om allt som är dåligt med att röka. Det räcker inte med att säga att det är dåligt. Det är som att säga till en person med fetma att sluta äta eller en mobilnarkoman att bara lägga ifrån sig telefonen och sluta använda den.
Beroenden är jättejobbiga men det sista man behöver är andra som säger åt en hur dålig man är för att man gör det man gör. Då är det lätt att ge upp hoppet och bara förtsätta för att det är lättare.
Jag slutade inte för att det var dyrt, för att det var skadligt för hälsan, för att jag "luktar äckligt" (jag tycker inte att det luktar äckligt men det är väl en personlig smak.), eller för att andra sa åt mig att sluta.
Jag försöker att ta en paus, det är stort för mig och om du ens tänker tanken på att sluta har du iaf kommit en bit på vägen.
Det finns en massa onyttaga och farliga saker här i värden. Cigaretter är bara en utav dem.
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
Jag har slutat flera gånger, men nu är det flera år sedan sista gången
både med rök o snus !
tuggade nikotin-gummi ett tag, men det var ju som snusa ELLER röka
bara nikotin på ett annat sätt .. så jag gick över till V6 sockerfria istället
ekonomi o hälsa ..jaa
jag ville heller inte bara så låst o beroende av en ask/dosa
jag är hellre beroende av Oxytocin 😛
penke
Extra starka Fishermans friend halstabletter minskar röksuget, kom jag på idag :) åtminstone för mig!
Zabelle
Bra! Jag tycker synd om dom som röker. jag tycker till och med synd om dom som har någon i sin släckt som röker. Eftersom dom dör i förtid. Bra att du ska sluta! Ja visste inte att min farmor rökte när jag var liten men när jag fick reda på det var det ingen shock det var bara skönt att det var det och ingen hemsk sjukdom som man inte kan välja att sluta med. Hon försökte sluta för min skull vilket jag är väldigt tacksam för. Men farfar fick igång henne igen 😕 Dom som röker borde också tänka på hur ciggaretter tillverkas också. Det är barn som utnyttjas och också dör i förtid eftersom dom inte har några som helst skyddskläder på sig och får in så mycket gift i sig. Det är verkligen hemskt!
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Cigarretter är ett gitter..Vissa kan sluta o klarar det bra..
O så är det jag o några stackare till😊Som vet!!! Men det går inget vidare..😢
Elvira.Förstår vad du menar, Lika väl så som XxKimxX.Vi tänker o uttrycker oss bara lite olika..Men vi är helt överens om att cigg inte är bra..O man skall se till att ingen börjar.😡..
Penke.Du va la duktig.Heja dig''''''🎂
mmm finns det inte nikotenell? Eller hur det stavas
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Nu är det ju inte alla som dör i förtid bara för att de röker, men det är ju ett bra sätt att påverka livslängden med.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja mmm
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
# 27 Självklart, Chik..klarar vi detta! Och zabelle med!!
🌺🌺🌺🌺
Jag röker och har inga planer på att sluta. Just nu njuter jag av dom alldeles för mycket och behöver dom verkligen. Blir så stressad utan. 😕
I framtiden vill jag dock sluta. Alla mina mor- och farföräldrar har fått cancer pga rökning så det är en varningsskylt för mig.