Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 343 ggr
signemo
0

Grillbuffe/sommarbuffe

Vi tänkte bjuda in ca 30 personer.

Min man tycker att vi skall ha grillad karre. Och han tänker tydligen grilla dem själv. Men till karren behövs det ju tillbehör.

Skulle vara tacksam för recept och förslag på vad vi  mer skall bjuda på till den grillade karre´n.

Vad skulle NI servera mer till?

Var rädda om varandra

Cristine
0

Har du möjlighet att lägga karrén i marinad och sedan förpacka den riktigt lufttätt och kallt är det bra.

1. Lägg köttet i en plastpåse och tillsätt apelsinjuice, inge-fära och olja. Låt det marinera kallt, helst några timmar. Vänd gärna påsen då och då.
2. Koka potatisen.
3. Ta upp karréskivorna ur marinaden. Strö över salt och stek eller grilla dem i ca 3 min på varje sida eller tills de är genomstekta.
4. Stek lök och paprika i olja i ca 1 minut. Häll på det som finns kvar av marinaden och stek ytterligare någon minut.

Trä lök och paprika och kanske någon grillad frukt på pinne

Tillbehör: Lägg ut på en bricka strax innan endiveblad och lägg en klick  gräddfil som du blandat med gorgonzola på varje blad. Som dekoration 1 Kalamata oliv och ett persiljeblad´

Eller skiva några squasch, låt dem ligga och torka på hushållspapper och gör en smet på 2 ägg och mjöl samt 2 tsk bakpulver. Kläm i en vitlöksklyfta samt chili och salt och gärna någon ört du tycker om…kanske oregano eller citrongräs..lägg dem i smeten som ska vara ganska tjock.

Värm oja i en liten kastrull(så pass mycket så skivorna kan simma) och när den är het så kan du ploccka ner skivorna som på ett kick blir gyllenbruna. lägg dem på galler

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Potatissallad är ju en klassiker i grillsammanhang. Känner man någon som har en matservering så brukar det gå att köpa färdig sådan billigt.

Brukar själv göra så när det är stora "samlingar"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!