Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 439 ggr
Cristine
0

Stavarna

Förra året gick alla förbi med stavar, i år ser jag ingen använda dem.. börjar de vara ute?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Xristina
0

Säsongen kanske inte har kommit igång ordentligt än. Vädret är ju fortfarande så stadigt :)

Maria
0

Över min döda kropp att jag kommer gå med stavar😉

Jag vet att det är bra och jag har t.om ett par som jag fick "ärva" av svägerskan när de flyttade till husbil men det bär emot.

/Maria

[peter54]
0

De som "kan" gå med stavar, alltså använda dem rätt, tror jag inte har dem för att de är/var moderna.

Här är det många som går med stavar och min fru har till och med utvecklat sitt gående till att använda såna med pump. Det blir en annan teknik, men det ger bättre träning.

Jag har också stavar även om jag inte riktigt klarar av att upprätthålla rätt teknik eftersom jag är protesgångare, men det är en fantastisk lisa för ryggen för mig. Skillnaden är enorm om jag går med stavar istället för utan stavar.

Jag får fruktansvärt ont i ryggen av att gå lite längre utan stavar på grund av felaktiga knä- höft- och ryggslutsvinklar, men med stavarna klarar jag av att gå nästan helt utan smärtor i ryggen. Stavarna är också till fantastisk hjälp när jag går i skogen eller på annan kuperad mark.

🙂

Anders 50
1

#0  De kanske har lärt sig stava….😂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Jag tycker att det är många som går med stavar här men ganska få som kan gå med rätt teknik.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Jag fattar inte att många inte kan gå rätt med stavar? Trodde sånt var medfött och låg i generna, att vänster ben och höger arm samarbetar i gång?

Och sen alla varianter som man ser förutom det…😂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
0

Jag tror att en del tröttnar som med allt annat men då snön är borta kommer det säkert flera med stavar igen..

Den var kul Anders 😃

Jag kan inte gå med stavar då jag har whiplash i bröstryggen och får sådana kramper så jag knappt kan andas. Jag går som vanligt men svänger med armarna och det ger mer cirkulation i bröstryggen 😉