Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 355 ggr
[Sisa]
1

Påskbordet!

Förutom ägg och sill, vad serverar Ni på påskbordet ?  Och..vad dricker Ni till maten ?     🙂

stina63
0

Hos oss äter vi mest olika sorters Sill och Jansson, Dricka ja påsmusten är ett måste hehe,,Men glas vin kanske,,

Anders 50
0

Ingen speciell "påskmat". Men jag har rullat och stek 40 små köttbullar av mitt hemliga recept nu i eftermiddag och då kanske de kan kallas "påskbullar"?

Ingen påskmust, men julmust (samma, bara annan etikett) och öl drickes till.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Små lammrackets med kål och mintsås, egentligen hade jag gjort i ordning kålen för att den skulle få stå och dra tills på morgonen men blev så sugna så vi åt upp det direkt

.Sill har vi glömt att köpa

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Här har vi ätit små goda kavring smörgåsar, marinerad kyckling, ljummen potatissallad, god sås till kycklingen, sallad och en påsktårta till kaffet. Gott! Och så påsköl till maten.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

signemo
0

Brukar bli lite plock. Har gjort en Jansson och en potatisgratäng, , köttbullar, Marinerat en fläskfile och köpt lite lufttorkad skinka , kassle.. ( blev sur när rostbiffen i butiken var från Sydamerika, det är väl inget fel på den, men helt onödigt när vi har svensk rostbiff) köpt lite sill o kallrökt lax och kokat ägg. å ägghalvorna lägger jag kaviargrädde. 

Sen är jag sugen på att göra en svampomelett, men vi får se.

Som dryck, påskmust, mineralvatten, vin eller öl. Man tar vad man vill till maten.

Vi brukar fira med ett syskon till mig och de barn som har lust att vara med.

Fin påsk på er

Var rädda om varandra