Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 465 ggr
aggeelin
1

Hotad

Vår Mac-dator som (sambon) köptes för 1.5 år sen har ett hot över sig. Sköt dig annars hamnar du på tippen!! Sambon svär dagligen över sin (från början) fina dator.

Här har jag en billig bärbar dator och jag är nöjd, det går kanske inte vansinnigt fort men helt ok.

Är du nöjd med din dator?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JereMina
0

Jag är nöjd med min laptop 👋

Maria
0

Jag är jättenöjd. Har en netbook som står på köksbordet för det mesta och den är alldeles utmärkt för mina behov.

Min man har en större laptop.

Förut hade vi en stationär dator i gästrummet men det är trevligare att sitta här i köket tycker jag.

/Maria

aggeelin
1

Det här är den sämsta dator vi haft, enligt Sambon! Igår var dödshotet stort 😂

[typellisch]
0

Jag är nöjd. Har en Asus jag köpte för ett år sedan när min andra dator dog (den hade jag haft i 4 år minst). Brukar också sitta i köket, det är mer trevligare än häcka i mitt rum :).

aggeelin
0

Vår gamla dator var säkert sju år och krånglade en hel del. Den här har aldrig varit populär trots att den påstås vara "så bra". Sambon vill köra den till tippen säger han. Ja säger, han skriker åt datorn!

Anders 50
0

Har en äldre stationär med Windows XP som fungerar ok. Den har kapacitet som de hade på den tiden, har dock trimmat upp den med mer ram-minne och det gjorde susen. Brukar starta upp den ibland så den inte "rostar ihop".

Sen har jag en bärbar (släpbar, säger syskonbarnen som har sina små fjuttar) 17 tums Toshiba med Windows 7 som jag är nöjd med.

Och som med allt annat så måste man sköta grejerna om de ska fungera bra. Ett bra "städprogram" som t.ex CCleaner brukar hitta en massa skräp som slöar datorn och att köra en diskfragmentering då och då är också nödvändigt.

Är man mycket ute på nätet så samlar man på sig en massa skräp antingen man vill eller inte och det måste städas bort.

Och så ska man naturligtvis ha ett bra virusprogram som uppdaterar sig automatiskt.

Mac-datorer kan jag inget om, med de sägs vara bra och inte känsliga för virus.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Jag är nöjd med min :)
Köpte den i höstas. Ett måste nästan när man studerar att ha laptop hehe :) Men är nöjd.
Har en HP :)

Har en stationär med, men används sällan :)

Mac kommer jag aldrig skaffa! Och inte apple-dator 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Jag har en jättefin dator som byggdes av en medlem, kruxet är att jag tar in mycket bilder till sajterna och väldigt många filmer från nätet till UJ, så ibland blir det överfullt trots att jag har ett stort utomstående minne och 4 små

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Hehe min stationära har lagt av helt, Så jag får köpa en ny, Så nu har jag bara min bärbara, Helt okej,  Men den blir övervarm i mellanåt, Då får jag stänga ner den, Annars så stängs den själva.
Så det bli en ny bärbar också

Karmatarerskanise
0

Fick en laptop i julklapp eftersom min andra riskerade att åka ut från balkongen! :P Nu är jag nöjd. En fungerande dator är skönt!