Välbefinnande
Många vill hitta sin grej för att må bra..hälsa och välbefinnande är viktigt för många.
Lever Du ett hälsosamt liv ? 🌺
Jag lever ett ganska hälsosamt liv. Jag är aktiv dagligen, cyklar ofta ca 1 mil om dagen eller mer. Tränar ca 3-4 gånger i veckan. Äter i stort sett nyttigt, äter inte godis, lite choklad om den är smaksatt med nötter eller annat som "tar bort" chokladsmaken. Dricker några glas vin i veckan och inte mer, en öl ibland.
Jag gillar rökt mat, som t.ex ölkorv och det är inte nyttigt med rökt mat, ska undvikas - då det är ju dumt att jag tycker om det - men gott är det, och rökt lax, rökt fläskfilé, mums!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tror att man lever allra bäst om man äter lite av varje, inte mycket av någonting och lever med ganska lösa tyglar så att man trivs med livet. Under piskan lever man kanske nyttigast, men strama tyglar betyder inte att man lever optimalt lyckligt.
Jag äter oftast sånt jag gillar! Och jag gillar ganska mycket!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Håller med dig!
Lite av varje, livet är inte bara strama tyglar i allt man gör, man bör njuta en hel del också. Det ena behöver absolut inte utesluta det andra!
Jag promenerar 7-8 km per dag och går på gym när jag känner för det. Äter både sunt och osunt, det osunda kommer mest på helgerna dock. Tycker att jag har fått till en bra balans i mitt liv!
/Christina
Hälsosamt för mig är att jag mår bra in på djupet, in i själen.
- Jag började må riktigt bra när jag struntade i vad vågen visade
- Jag började må bra när jag rensade kontakter samt saker i mitt liv
- Jag började må bra när jag började äta var tredje timme, min kropp behöver det verkligen på alla möjliga sätt… hoppa över en måltid och jag är sänkt
Sedan har jag såklart ''regler'' att gå efter.. att vara överviktig hade jag aldrig mått bra över.
Att röra på mig dagligen och få frisk luft i lungorna och aktivera kroppen gör jag dagligen då jag har hund som måste vara ute 5-6 gånger/dag.
Vissa mår bra av att gymma, det har jag aldrig gjort. Promenader har gynnat mig mer, samt att få äta var tredje timme men ändå se till så det inte går överstyr helt enkelt.
Nja inte riktigt hälsosamt liv men för mej är det välbefinnande ändå som jag lever nu,
Få göra de jag vill så långt det går,
Jag och min man gör det och har under många år regelbundet promenerat så gott som varje dag. Vi gör så gott vi kan efter förmåga. Ingen av oss röker och jag dricker inte heller men min man kan ta en eller några öl ibland.
Det beror på i vems ögon. I mina ögon så gör jag det. Äter det som är gott och lever ett aktivt liv. Och än så länge ser jag knäna när jag tittar ner! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!