Spöken!
Hur ska vi få fart på LK ? Kanske genom att göra en tråd om spöken ?
Skämtar lite..men sanningen är den, att många TV-program handlar om det övernaturliga numera, många tror att människor kan gå igen.
Har Du någon gång känt någon oförklarlig, mystisk närvaro..eller varit i kontakt med någon person som dött ? 👻
Spöken finns inte tror jag. Ett påhitt.
Ev att vissa andar finns men inte så att vi kan märka av dem tror jag. Men tror igentligen inte på det heller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här i huset finns en tant som någon i varje familj som bott här har märkt av. Hon ska enligt uppgift som finns lämnat jordelivet i början på 1800-talet, inte självmant, och detta är hennes gård och den vägrar hon lämna. Hennes namn är känt och även hennes livöde.
De flesta äldre här i grannbyarna kände till historien och det sägs att hon anpassar sitt humör efter hur folket är som bor här. Jag är född här och jag och min mor har märkt av att hon finns, men bara i små saker. Hon har aldrig visat sig för någon.
Men då mitt ex som var medial och hade förmågan att föra över vilsekomna själar till andra sidan, flyttade hit år 2000 då bröt det loss ordentligt. Tanten kände oro för att inte få vara kvar visade det sig till slut.
Och det var mycket som hände här innan det kom till en uppgörelse en dag, som resulterade i att exet lovade henne att hon skulle få vara kvar och att vi aldrig tänkt flytta på henne. Efter det så blev det lugnt, förutom att hon fortsatte med att hitta på lite hyss. Allra mest märktes hennes närvaro på vår förra Varghund, de var riktiga vänner. Det sägs att hon var en väldigt humoristisk person när hon levde och det märks av hennes påhitt numera.
Och så finns här två små pojkar, 8-10 år kanske, men de håller till ute i de gamla byggnaderna. De stör inte så mycket, de bara märks som grå skuggor nån gång och ibland syns och hörs att någon är i farten.
Gården här är gammal, äldsta handlingar som jag sett är från början av 1400-talet. Här har hänt mycket elände i samband med krig och även i vardagslivet. Det går att läsa i gamla handlingar. Så det är konstigt att det inte finns fler vilsna själar kvar här!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ett av mina största intressen är spöken och diverse annat övernaturligt🙂
Jag har sett och förnimt saker i hela mitt liv, vi har t.ex ett litet "väsen" här hemma som vi skymtar lite då och då i hallen. På uteplatsen har jag också sett ett par små figurer som har promenerat där.
Har varit med om väldigt många liknande saker och tycker att det är jätteintressant och spännande!
/Christina
#3 Grattis till förmågan att se och uppleva! 🙂
#4 Åh, tack!🙂Är väldigt glad för att ha den förmågan!
/Christina
Jag har den kontakten med den världen varje dag mer eller mindre.
Jag har huset fullt.😃
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
alla teve-program gör väl ämnet nästa uttjatat,
de är nog så..dramatiserade 😮
ja,jag har känt av ..mystisk närvaro
redan även när jag "visste jag inbillade" mig
när det blev rent fysiskt,fick jag tänka om
jag fick en knuff,som räddade mitt liv(sic)
..den,och andra erfarenheter har givit mig en större/bredare världsbild
*ler*
penke
Jag har aldrig känt nåt..aldrig sett nåt. Vet inte om jag skulle vilja heller, det känns skrämmande. Däremot att det finns nåt..så många människor kan väl inte bara hitta på! 🤔
#7 Spännande Cristine! Känner igen att du lagt upp den bilden tidigare? Är det en varelses ansikte som man ser? Känns som att det är något från en annan planet eller liknande. Spännande och intressant🙂
/Christina
#7 Jag ser inget på bilden? :) Eller är det jag som är blind? xD
Ja det är ansiktet från en varelse utifrån, en kvinna.
här ser man henne tydligare
# 3 Spännande det Du berättar! 😮
#12 Ska jag vara ärlig, så ser jag faktiskt inte det, inte ens när jag förstorar :/
# 14 Ibland kanske man måste tro för att se!
Varför tror Du inte på sånt Frida..tror Du att man är helt borta, då man dör ?
#15 Mjo men en bild ljuger inte, antingen finns det där, eller inte :)
Aldrig trott på det, kommer aldrig tro heller på att just spöken finns. Att andar finns, tror jag sådär på men om de finns tror inte jag vi kan se eller märka dem :)
Ingen vet vad som händer efter döden, så man får ha sin egna uppfattning och tro, ang det :)
#15 Väldigt intressant Frida.. ser du överhuvudtaget något på bilderna?
Jag är väldigt mån om att få veta, jag såg inte heller något för 6 år sedan och trodde de inbillade sig eller ville bli uppmärksammade.
#17 Inga ansikten osv, nej :) Spelar ingen roll hur noga jag studerar det :) För mig är det en vanlig bild :=)
För mig ser det ut som en rökpelare, kan inte heller se något ansikte hur jag än försöker.
Zabelle
#12 Och jag ser tydligt kvinnan, och hon har lämnat ett "spår" efter sig från där hon kom i från, gissar jag.
Övernaturliga fenomen och liknande är nog bland det mest intressanta jag vet.
Fint att du fick med henne på bild, Cristine 🙂
/Christina
Hon kom in genom det stängda fönstret, jag satt bara 50 cm ifrån
#20 Övernaturliga fenomen?? Vad sägs om den här bilden?
Tagen en klar vindstilla vinterkväll precis intill ett gammalt gravfält.
För övrigt så var det nåt skumt med det där gravfälten, våra skogsmaskiner krånglade ofta när vi var i närheten av det, inte någon annanstans under tiden som vi avverkade skog där.
Fina mystiska bilder,
Ja jag har upplevt mycket jag med, De händer ofta,
Cristine jag ser henne på bilden
Wow anders
Nej spöken tror jag inte det minsta på. Min uppfattning är att de enbart finns inuti huvudet på den som betraktar såna som existenser och de här bilderna är det inget märkvärdigt med i mina ögon, bara något i vägen som damm eller något annat.
"Ansiktet" kan man ju lika gärna tolka som precis vad som helst, men vill man se ett ansikte så är det klart att man kan göra det. Jag ser en vit störning i bilden, smolk.
Tänk alla gubbar och monster jag såg som liten grabb när det var mörkt i skogen och som sedan, när det blivit dag, visade sig vara en buske, en rotvälta eller bara en sten.
De där programmen på TV är för mig enbart patetiska 🙂
Jag var i det ökända spökhuset i Borgvattnet en gång för drygt 20 år sedan och där fanns ingenting som jag reagerade på.