Musik
Köper ni cd skivor, laddar ni ner från nätet, spotify? Vad finns det mer?
Jag tillhör nog en utdöende art som fortfarande köper cd skivor, för jag gillar att ha skivorna.
Vad är bäst anser ni, kan ni omvända mig? Exempelvis hur funkar spotify? Har noll koll.
Jag använder youtube to Mp3 tycker det är enklast :
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är nog ganska trist för jag köper aldrig skivor.
Använder sällan Spotify.
Däremot sonen är en musikfreak. Allt från klassiskt till hårdrock. Han använder Spotyfy och så har han en stooor samling gamla hederliga LP och en fin LPspelare.
/Maria
Youtube och kasettband är nog det som används mest. Jag gillar känslan av kasettband, det påminner mig om när jag var liten (nu för tiden är jag dock rätt duktig på att inte få banden helt trasslade) :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag lyssnar mest på radio och när jag är uppkopplad, på Youtube, men jag köper CD emellanåt, särskilt gamla plattor som jag redan har på vinyl, men även nyare skivor om det är något jag verkligen vill ha.

Den senaste CD jag köpte var den här, en dubbelCD med Nazareth, Rampant från 1974 och Play'n the Game från 1976. Köpt på Tradera för 20 kr.
#4 Åhhh, nostalgi
Jag och min man var och lyssnade på Nasareth för några år sedan på Göteborgskalaset.
De var jättebra. Vad som var mindre lyckat var att sångaren var en kopia av min svärfar, hehe
/Maria
Youtube, grooveschake (gillar inte spotify för man får betala 99kr/månad för att kunna lyssna på en låt mer än 5 gånger osv :S ), radion blir det en del med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder bara Spotify, var längesen jag köpte en CD-skiva eller köpte mp3-låtar. Visst saknar jag en del artister/grupper på Spotify men i det stora hela är jag väldigt nöjd med utbudet. Och så himla smidigt att kunna lyssna från telefonen och att ha offlinelistor t.ex när man är utomlands och inte har tillgång till wifi.
/Christina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Äger inte mer än 5 CD! Och de bästa av dem är Adele 21 och en dubbel med Eddie Meduza! 
Har heller ingen aning om hur Spotify fungerar mer än att det kostar pengar om man ska ha lite mer.
Laddar hem från Youtube mest. Och så dånar ju radion på när jag är inne.
Just nu kör jag Eddie, den här bl.a.
(vågar inte lägga in hårdare saker)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inte överrens med dig Anders..det här är musik!
#9 Åh Cristine. En av mina absoluta favoriter.
Queens absolut bästa låt
#8 Anders, Eddie Meduza är mest rolig tycker jag.
/Maria
Kul att vi har samma smak i musik!
Gillar Queen oxå!
#10 Jo Eddie har blandade låtar, gillar honom för hans genialitet när det gäller musiken, han gjorde ju allt själv, och känner för honom när jag tänker på hans livsöde, plus att vi var nästan grannar ett tag.
#8 Eddie Meduza-låtar är bara för bra haha :D
Har du sett filmen om honom? :)
#12 Vad hände med honom?
#14 Hjärtproblem och problem med alkoholen tyvärr.
Queen har varit en av mina favoriter sedan 70-talet och jag har rätt många plattor med dem, både vinyl och CD.
Eddie Meduza känner jag bara till namnet ppå, musiken har gått mig helt förbi, jag är inte säker på om jag hört någon låt alls av honom.
En anna kille som gjorde allt själv är Mike Oldfield och hans skivor var och är fortfarande något som jag gillar, men där handlar det mer om "lugna ner mig-musik". Han spelar alla instrument på skivorna själv.
Under mina svåraste mardrömsperioder på 80-talet brukade jag se till att somna till en Mike Oldfieldskiva och då slapp jag mardrömmarna.
#16 Då måste du gilla denna
Peter och Cristine.
Tänk vad samma smak vi har. När jag träffade min man så var Mike Oldfield det enda vi lyssnade på en period.
Det var ett tag sedan nu känner jag
/Maria
#13 Inte mer än de filmer och intervjuer som finns på nätet.
#14 Och en eländig uppväxt. Flyttade runt med sin mor ideligen.
#17 Denna är ändå rätt "modern" då den är från -98
Jag ville ha en dubbel-CD med Mike Oldfield. Fanns ej att uppbringa. I England för 500kr…men hittade den på Youtube. Sen hittade jag Youtubedownloader för 175 kr på Internet. Gissa om den är bra! Tankade ner hela dubbel-CD:n på 45 min.
YTD laddar ner musikvideon, konverterar och namnsätter MP3-låtarna automatiskt åt dig. Med ett musklicka kan du tanka ner hela listor (som redan finns på YT) automatiskt. Sen är det bara att lyssna!
Flisan, dags att uppgradera till strömmande musik eller MP3….
Jag lyssnar på radion guldkanalen, Där är mycke musiklåtar som jag gillar
Lyssnar på spotify. YouToube där jag tränar linedance. Sen samma som # 22 stina. Guldkanalen. Jätte bra musik. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.