Tokigt
Nu är det förbjudet i Mexico för de som säljer hälsokost att skriva på burkarna vad det är bra för, så när jag i morse skulle köpa en salva som jag använt förut stod det ingen förklaring alls när jag skrev in vad den var till kom det upp en stor varningsskylt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Var stod det varningsskylt någonstans? På tuben?
/Maria
Nej den dök upp bredvid
Nej det är inte förbjudet. Har sett det i flera affärer. Kanske var just på den? :) Inte läst eller hörttalas om det någonstanns ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag glömde skriva att det var i Mexico, bäst jag rättar till det.
#4…
…Gristine…
…
…
…
#4 Haha tänkte väl det ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
I slutet på maj kommer det hit men kanske inte lika hårt.
De nya bestämmelserna för vad som får stå på innehållsförteckningen måste ha kliniskt eller vetenskapligt stöd och det tycker jag är bra.
Den nya skrivningen har väl mest tillkommit på grund av vad som påstås i alla hälsoprodukter i mataffären, det mesta är rent nys.
Alla de små youghurtsorterna till exempel, Actimel och allt vad de heter, är ju bara ett sätt att ta ut fruktansvärt mycket mer pengar för youghurt.
Vanlig youghurt duger precis lika bra och innehåller precis lika mycket nyttiga bakterier som den dyra drickyoughurten.
Men att inte få skriva alls vad en salva är till för är väl ganska dumt
tänk om de skulle göra likadant på apoteket.
#9 Skillnaden är ju att de salvor apoteken saluför är testade enligt gängse normer.
/Maria
#9 Jag håller med bumblis, massor av olika preparat som säljs påstås ha effekt på både ditt och datt, men det är lätt att skriva sånt på en etikett och tjäna pengar på folk godtrogenhet om man inte behöver belägga att det är sant.
Jag skulle gissa att 9 av 10 hälsoprodukter som hittills sålts utan adekvat testning, bara är bluff. Ta bara de där preparaten som kändisar gör reklam för på TV, vitapro eller vad det heter, svindyrt och helt verkningslöst tror jag.
#9 Jo det håller jag med om, de ringer ibland och vill erbjuda paket , jag köper aldrig av dem , det är mycket jag inte går på såklart, men jag tycker att en salva som är flera hundra år med både infödingar och nu andra användare som kan intyga att den fungerar ska få vara ifred.
#12 Om den fungerar är det väl inga problem att kliniskt bevisa det så kan de ju fortsätta att sälja den som vanligt sedan.
Finns det ett motstånd mot att testa den blir i alla fall jag misstänksam direkt. Massor av preparat fungerar för att människor tror att de gör det, placeboeffekt med andra ord. Ett superbra exempel på detta är de så kallade homeopatiska preparaten som när de testas består till 100% socker.