Är erat vatten drickbart?
En del har mycket klor och fluor.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Drickbart är det väl. Är dålig på att känna smaker sådär, så jag vet inte om det är nåt "speciellt" med det. Har aldrig gillat vatten, oavsett var jag är 

Mvh Stephanie 

I lägenheten som vi bodde i tidigare så hade vi fruktansvärt vatten med massor av klor, sedan hade vi kopparrör som avsöndrade massor av smuts och rost. Vidrigt. Nu bor vi dock i hus och har vatten direkt från sjön, så det är friskt och rent. Underbart!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Vi har kommunalt vatten här i Göteborg och jag tycker det är jättegott vatten.
/Maria
Själv har jag egen brunn så jag är nöjd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det är det, har egen brunn.
Men hade en lite period på några veckor i höstas när det inte var det, pga att det regnade så mycket att det hann liksom inte renas helt. Men jag dricker sällan vatten, så jag klarade mig men fick hämta vatten hos svärmor (tur att de bor nära) till djuren bland annat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
…o vatten…vatten…här i Dalarna har vi så go o rent vatten.Aldrig den tiden som jag har varit här har det varit dåligt.No problemos
Där mot i Sörmland har man haft mycke problem med vatten.Vi tar vatten från sjön o det är några killar som sköter pumphuset osv…Vattnet har blit mycke bätre,men många som int dricker den allafall.Dom köper vatten o dricker det…men till mat lagning dyger det då är typ annan sak till dom.Jaa så är det,när man är kännsligt.
Lite skilnat känner man när man har varit här o åker dit… men jag är int så kännsligt…slurk!slurk!aaah!slurk!Gott med vatten…..fast jag skulle heldre dricka annat.
Vårat vatten är okej, varken mer eller mindre. Jag är rätt så kräsen för att jag kommer från Södertälje, som många gånger om blivit rankat som sveriges bästa vatten.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
….#7…stämmer…va kul där bodde jag första åren när jag kom till Sverige..
Oftast är vårt vatten gott, vi har vatten från en källa som försörjer tre hushåll och en mindre jordbruk. Om det däremot är skyfall eller kraftig snösmältning kan det komma ner ytvatten och då blir vattnet gult och smakar jord. Då kokar vi vattnet.
Källan här finns omnämnd i den gamla sockenlagen från 1700-talet, där det står att alla som är inbyggare i socknen har rtt att hämta vatten ur källan vid torka.

Jo vårt vatten är drickbart Men jag vet för många år sedan så hade vi rätt mycket klor i vårt vatten i Malmö. De märkte man är man var på besök på Veen, Sov över på Veen och när jag skulle duscha och tvätta håret, tyckte jag att jag hade mycket balsam i håret, Men deras vatten är väldigt mjukt
..här har vi bra vatten,från källa,Gott
kommunen brukar vara med i bästa vatten-tävlingar..
Och har låga V/A-avgift
Södertälje..har inte ni mälaren som vattentag?
; penke
#11 Jodå, men det renas väldigt många gånger, för att motverka det faktum att vattnet är från mälaren ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
aha.. *ler*
(lättad)
; penke
#11 Södertälje tar sitt vatten från två olika vattentäkter. Den största delen kommer från ytvatten som pumpas från Mälaren till Malmsjöåsen där naturlig filtrering sker genom åsen och blandas därefter med det vanliga grundvattnet.
Detta vatten har redan god kvalitet som dricksvatten, men pumpas ändå vidare genom vattenverket i Djupdal för slutbehandling.
De södra delarna av Södertälje kommun tar vattnet från sjön Yngern och går genom vattenverket Myrstugan i Järna.
Har egen brunn med diverse föroreningar som alla brunnar har här i kommunen, men inget hälsovådligt enligt expertisen.
Vattnet är gott.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!