Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 472 ggr
Cristine
6

Boenden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Exakt.

Jag har varit både förbannad och upprörd sedan jag hörde att de gamla på äldreboendet i "min by" fick gröt både till frukost och till middag på julafton. Nu vet jag ju ifs inte vad de fick på våra anstalter, men jag har svårt att tro att de fick gröt till julaftonens middag!Rynkar på näsan

Det är så man skäms …

inisklo
0

FörvånadJust så det skulle kuna va…det är typ samma sak i Finland så vitt som jag vet.Dom kunde byta roller…stakas gamla människor…o vi blir oxå gamla…Jaa a det är som du "säger"Gunilla DET ÄR SÅ MAN SKÄMSSkäms

snigelpiga
0

Jag har redan kopierat den på fb. Håller med de orden.

JereMina
0

Mycket bra

Cristine
0

#1 Gunilla jag kan inmte tro det är sant…hur kan de servera gröt  åt de gammla och själv gå hem till dignande bord..hoppas de satte i halsenSkrikandes

stina63
0

Usch så hemskt att det förekommer på de sättet, Jag som jobbar inom vården hos dementa så har inte vi det alls,

Maria
0

Jag håller med om att det är riktigt illa att det ska vara så här på vissa ställen.

Jag gör ju en hel del hembesök via jobbet och då besöker vi ofta olika boenden och jag kan garantera att det finns ställen som fungerar alldeles utmärkt.

Tyvärr så finns det tvärtom också men det skrivs så mycket om det negativa så att många tror att det är så överallt.

Sedan är det givetvis bra att det kommer fram där det inte fungerar så att man tar tag i problemen.

/Maria

[GunillaF]
0

#5 Jaa, det är för jäkligt rent ut sagt och det var inte första julaftonen de hade det på detta sätt heller!!!

Cristine
0

Men att de närmasdte inte gör något åt det.Förvånad

chik
1

Det där har ju på gott länge..Lika som att skolbarna får sämre lunch.

Fängelserna är statliga där av att de har det bättre än våra gamlingar de är kommunala.

Lena.P är jag i verkliga livet.