Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 789 ggr
aggeelin
0

Nyanser

Jo, vi har fler saker vi tycker olika om sambon och jag.

Alltid och aldrig har vi olika syn på. Jag anser att det finns många nyanser som kan användas. Ibland, sällan, någon gång - ofta, flera, många gånger t ex.

Sambon kan säga "jag dricker ju inte mjölk" - när jag då säger att han gör det på söndagarna till soppan och ibland till smörgåsen, säger han att jag är för petig.

För mig betyder aldrig, att det inte sker en endaste gång. Inte alls. Flört

Hur använder du orden?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Säger jag aldrig så gör jag det aldrig, iaf aldrig medvetet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

inisklo
0

Jaa…orden aldrig…betyder väl just ALDRIG… int den endaste gång.Så är det för mig med,men jag har många gången varit med om som du aggeelin skriver…

Mannen har kanse lite olika tankar om ordFlört dom tolkar int dom som vi o då blir man petig om man säger..att plaa plaa o plaa plaaaaaTungan uteVissa kan int fatta saker o ting innan man höjer rösten o bliRynkar på näsanJag är allafall kanska svår på så sätt…om det är aldrig då är det aldrig o int typ då o då…

Maria
0

Jag håller med dig Agge. Aldrig är just aldrig.

Vi har ju tusen frågor i våra frågeformulär på jobbet och där är alternativen uppdelade på just "ibland, sällan , någon gång, ofta" och liknande.

Då får man föröka förklara att aldrig innebär just aldrig. Dricker man mjölk någon gång så är svaret just någon gång.

Svårast är när man kommer till alkoholfrågorna för där tror jag inte att folk säger hela snningen alltidFlört

Jag vet med mig själv när jag rökte och någon läkare frågade hur mycket så svarade jg alltid i underkantSkäms

/Maria

chik
0

agge. Håller med.

Aldrig är Aldrig.

Men har samma problem här.Töjer på ordet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Aldrig är ju just aldrig! Hörs ju på namnet!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#0 Javisst, aldrig är inte någonsin, annars är det inte "aldrig", utan något annat - ibland, någon gång eller något annat av dina uttryck.

penke
0

..lite petig kan jag oxå vara..
just mjölk..dricker jag inte(aldrig)
men,jag har det i kaffet .. Obestämd

.  penke

stina63
0

Jag dricker aldrig mjölk, Var många år sedan jag drack ett glas mjölk, Aldrig betyder enligt mej inte någon gång alls,,

JereMina
0

Aldrig är aldrig och då gör man det aldrig med andra ord inte någon gång alls.

[peter54]
0

Vill man undvika missförstånd kan man ju byta ordet "dricker" mot ordet "använder", så undanröjer man ju petitesserna.

Jag dricker alltid mjölk, eller te med mjölk, eller mjölkbaserad näringsdryck, nåt annat dricker jag ytterst sällan.

Glad

Jag kan däremot definitivt säga aldrig om kaffe, vin, öl och sprit. Flört