Julstök!
Jag är gärna med och läser.
En annan stökar inte så mycket längre. Vi har klätt en minibjörk i trädgården med ljusslingor och satt upp våra "stakar" eller stjärnor i fönstren.
Närmre jul ska jag koka skinkan, lägga in strömming och göra lite annat.
Återkommer då
/Maria
Jag tror att jag ska koka knäck, och/eller sy en julklänning. Fyndade tyg igår, 3.5 meter fö 75 kronor :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Egentligen hade jag inte tänkt "stöka" så mycket eftersom jag jobbar ända in till jul. Men det är vår tur att ha julen hemma så det blir en del att göra ändå.
Lussekatterna bakade jag i helgen.
Köttbullarna på 2 kg färs gjordes igår samtidigt som revbenen blev lagda i marinad. De ska stekas idag.
Möjligen ger jag mig på knäck och kolor också, men risken är väl stor att jag för göra en omgång till om jag inte kan gömma undan dem väl.
Skinkan är inköpt (rökt, färdigkokt)
Värre med julklapparna, har inte riktigt kontroll där än. 
Zabelle
Kul att läsa om Era julstök..annars är det så väldans lugnt härinne nu! Så vi får väl tro, att Ni har fullt upp!
Säger som zabelle..jobbar man så hinner man inte så mycket. Det gäller bara, att inte ställa för höga krav på sej själv..jul blir det ju ändå!
Jag har iallafall bakat sockerkakor och chokladbiskvier idag! 
Så mycket stök blir det inte. Mer trevligheter. Ikväll julmat med jobbet. Igår teater med kusin. I söndags köttbullar på 1.5 kilo. Det är nästa det enda jag ska stöka med. På julafton ska jag göra en Janssons frestelse. Och sambon lägger in sill.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nä nä, ingen julstök i snigellandet. 
Har fixat,rödkål, grönkål, brunkål, kokat reven så de är klara att grilla på julafton, beställt skinka, köpt sillen o sillsalladen. köpt färs till köttbullar, gjort en sorts julgodis. bakat kolakakor o makalösa
Var rädda om varandra
Julstöka har jag inte direkt gjort men beställt en julklapp till mig själv. En värmefilt. Tror den kommer bli perfekt. www.siba.se/product/11690322/centurion-vt101-caffe-latt?ref=firstpage
jag har inte ens satt upp ljusstakarna än..men på fredag tnkte jag städa å sätta upp dom.. å då tänkte jag även göra saffransparfait.. ska bli spännande
Jag tror nog att jag gör mer saker än vad jag tänker på. Men det är så självklart och enkelt att jag inte tänker på det. Skinkan gör jag i ugnen och tänker därför inte på att det är något arbete. Bara roligt och det luktar gott medan den står där. Jag gör en långsam variant där skinkan står inne i 75 grader.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11 Ser ut att vara mycket gott i den! 
Jag har inte stökat så mycket ännu. Men en massa småköttbullar är gjorda och ligger i frysen. Den mesta julmaten är inköpt. Skinkan och doppe-köttet görs dan före julafton. Den är av tradition den stora stökaredagen.
Utegranen är på plats och några ljusslingor ska upp till helgen då det inte ska bli så kallt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Då frugans släkt kommer hit i jul så kommer det finnas massor med julmat.
Själv så kanske jag äter nån skinkmacka. Jag är less på julmat sen flera år sedan.
Fast julmust blir det iaf 
#12 Ja, ostar, choklad, portvin, marmelad och kex 
#13 Hur kändes det att skriva frugan? 
Det känns konstigt 
Idag ska den förbannade klänningen bli klar. Jag tror den är hemsökt.
Och så ska chokladkolan jag gjorde igår chokladdoppas.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det enda justökandet jag/vi ska göra är att baka lite lussebullar och göra diverse julgodis. Sen fixa med julskinkan och laga Jansson. Sånt som är kul helt enkelt. Skönt att inte ha några måsten 
/Christina