TankSprid!!!
Är du det??
..
Ja här sitter en som bara blir värre o värre..Phu.
Som när jag skulle lägga in Purjolöken i kylen o lade in steklocket
Man blir ju rädd för sig själv
.
Så nu till er!! För jag är la inte ensam

Lena.P är jag i verkliga livet.
……värkligen int.Du är int alls ensam med sånt,men vem mer???

Nej chik..du är inte ensam!! Många gånger jag hittat saker på fel ställen, eller burit med mej saker som jag inte vet vad jag skulle ha till..visst är det lite skrämmande..ibland.
Tur att det finns fler! 
Förr skyllde jag det på barnen, nu är de maken som lägger saker på konstiga ställen 
För det kan väl aldrig vara JAG som….. näää!! 
Zabelle
eller som när man springer runt och letar efter mobilen - så håller man i den eller har den i fickan.. typiskt jag!
Jag har alltid varit en virrpanna och nu när närminnet dessutom har fått sig en törn så är det rent hopplöst.
Jag börjar vänja mig vid att gå flera gånger fram och tillbaka när jag ska ha med mig något eller hemska tanke om det är fler saker jag ska komma ihåg
/Maria
..Ja käns bra att vi är Måånga.
Tankspridd? Jo det händer någon gång, men oftast är det fruan som stoppar telefonen i kvittolådan och morgontidningen i hinken med fågelfrö. Det är mer sällan jag gör så, men visst händer det ibland.

Tankspridd…? Jag..? nää

Här är en virrpanna till.
Händer ofta att jag ställer sakar på fel ställen. Mat som ska vara i kylen i skåpet o tvärtom bland annat.
En gång ställde jag matkassen bakom bakhjulet på bilen. Hade köpt en bal toapapper som jag skulle ha in i kofferten först. Men glömde ta kassen. När jag backade ut bilen kunde jag inte förstå vad det var som tog emot. Så jag gick ut. Det var kassen med mjölk, bröd o lite annat småt o gott. Det var verkligt blandat i kassen. 

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Inte så farligt…än. Men jag vet att demensen går nedåt i åldrarna. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
eller när man glömmer bilnyckeln i den där "startabilengrejen" (vad sjutton heter det?) när man kliver ur bilen och kommer på sig själv efter 3-4 steg.. :s
#11 Tändningslåset 
Nyare bilar går inte att låsa om startnyckeln är kvar i bilen.
#12 ja! tack haha :D
nä, låser sig gör ju inte min bil heller om nyckeln är kvar där (har inte hänt hittills iallafall), men ändå! att glömma en sån sak?
#13 På 80-talet körde jag Saab V4 och på de bilarna kunde man ha låset i låstläge hela tiden om man ville för att man skulle slippa låsa igen bilen med nyckel.
En gång när jag gick på Komvux på Kungsladugårdsskolan i Göteborg, skulle jag hämta en klasskompis som hade brutit benet och hoppade på kryckor. När hon kom ut ur porten såg jag att hon tvekade lite för det såg lite halt ut, så jag hoppade ur bilen för att stödja henne. Då blåste dörren igen och nyckeln satt i.

Jag kan sälla mig till gänget då jag med är mer tankspridd nu för tiden,
I morse fick jag ny smak på kaffet då jag hade messmöret däri istället för på smörgåsen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#14 knepigt läge! tur att min bil inte låser sig när nyckeln är i..
För en månad sedan ringde de från pensionsnämdenoch sade att de tyvärr inte kunde skicka några bärbuskar Och från Bakker fick jag ett brev med brevet som skulle till pensionnämnden 
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En dag letar jag efter mina glasögon.Hadde 2 par i pannan/huvudet o märkte ingenting innan jag började krafsa håret
…
Hej
Ungefär hälften av alla gånger jag går ut ur lägehneten får jag åka upp med hissen igen och känna efter om jag låste dörren…det blir många hissturer det ;-)
Eller när jag står i kopieringsrummet och ser frånvarande ut och funderar vad i &%#" gör jag här… inte lika många gånger ;-) Man börjar från början igen helt enkelt och så *vips* kommer man på det…
Hälsn. /Hans
#20 Sådant känns igen! Fast man har alltid låst dörren. 
Låsa dörren!!Hans o Anders
O hur kommer man in??Vad är Nycken???
Inte låser vi o om det görs så sitter nycken i dörren
#22 Låser du inte när du åker bort??
Tankspridd ibland. Inget farligt har hänt,
men ändå läbbigt ibland 
Hahahaa…tack för en rolig tråd. Är vimsa ibland men kommer inte på nåt jag har gjort…än. Sonen (16) är den som är värst :)) Typ, dukar av sin tallrik, men går vidare med den till sitt rum osv
#18 hahaha Crissan, det där med breven var roligt!
Anders.har jag aldrig gjort.
fast Frank har börjat med det Nu..
Jag har ju alltid haft massa ungar o Hundar mig själv så nycklarna har suttit i dörren oftast..
…hmyyy jag låste dörren o fönster va öppen när jag åkte i väg o var bortta
hela dan.(sommar tiden förstås) Det ha ej hänt bara en gång.Nyförtiden
låser jag dörren till o med fast jag är hemma.Det känns bäst så…jag kan
int höra om nån kommer in o rövar bort mig
fast det skulle man märka
inis..
….jaa-a chik
Usch, jag får ont i magen när jag läser denna tråden för så är hela min vardag från att jag vaknar till på kvällen.
Det västa är att jag verkligen anstränger mig för att komma ihåg.
/Maria
Jag är så tankspridd så jag tar bussen till bilbesiktningen 
Hej alla kompisar. Skönt att inte vara ensam med tankspriddheten
Var rädda om varandra

# 31 Haha..
jag brukar ringa sambons mobil, för att tala om att han glömt den hemma! 
har jag tappat bort min mobil brukar jag be nån ringa efter den, sen kommer jag på att det bara är vibrationer på den och det hörs ju inte så himla bra. :)
Vi är ett gäng vimsepottor allihop 
#20 Så höll jag också på i flera år, fick gå tillbaka och kolla om jag låst.
Tills någon tipsade mig att jag skulle tala om för mig själv att "nu har jag låst" varje gång jag låste och gick hemifrån. Det har fungerat för jag kommer i håg att jag sagt det…
Zabelle
Tack för tipset Zabelle! … Ska börja praktisera det redan idag :-)
#36 Det där har jag försökt lära min fru i 20 år, men det går inte. Jag brukar säga att man behöver "medvetandegöra sina handlingar", men det kan inte hon. Därför kan det hända att telefonen hamnar i kvittolådan, men det är inte jag som lägger den där.

#38 ha ha ha, min man är likadan. Han tillbringar en stund varje dag med att leta efter sina nycklar. Det är bara han som använder dem men det är aldrig han som förlagt dem.
Kaffebryggaren satte vi timer på så vi ska slippa oroa oss om vi glömt stänga av den.
Zabelle