Gym
Någon här inne som gymmar? =)
Skrev in mig på gymmet idag, första gången jag ska träna på gymmet i mitt 22 åriga liv haha enbart tränat lite på maskiner i skolan men inte mer :P Och sist var ca 2008 haha så säger en del va? ;)
Vill komma i form till våren/sommaren och förlora mina "kärlekshantag" som jag lagt på mig sedan jag träffade sambon hihi :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har allkort på friskis men utnyttjar inte gymdelen. Gillar jumpan med alla dess övningar. Vill önska dig lycka till! Beach 2013 är din!
#1 Vi har ett friskis här med men det är inte bra :/ Så gymmet fick det bli :) Simning ingår med i priset :D
Kan behövas hihi :D Nu med all god julmat som kommer osv ;)
#2 Synd att ert friskis inte är bra där du bor. Här har de satsat regält och de lönar sig. Bra att det ingår simning, det är så härligt. Nu när du tränar kan du unna dig julmaten och allt som hör till, för det kommer att försvinna med träningen. Jag märker att jag äter mycket bättre och regelbundet nu när jag tränar, unnar mig också med gott samvete. Det kommer gå jättebra ska du se!
#3 Ja det är synd. Dock kostar detta inte mer så gör inget och nu kan kan simma med^^, Plus att det då finns träningsmaskinerna och vissa gruppträningar :)
Ja det är sant hehe :) Ja jag får ta en dag i taget så går det, är inte överviktig men har några extrakilon jag vill ha bort, sedan komma i någelunda form, skadar ingen ^^,
#4 Toppen det även finns gruppträning att gå, det kan sporra de dagar som känns sega. Jag gillar träning i grupp för det är roligt och träning ska vara kul sen om formerna blir bättre är en bonus. Piggare och gladare blir man!
*skratt*
en kompis sms'ade för en ½timma sedan,
frågade
ska du med o testa nya gymmet i ..by' n
(de har fri-vecka,första veckan)
jag gymade mer för lääänge sedan,sedan tog F&S över
men,det är oxå historia ..
men,Våren/sommaren är framtid.. :- )
, penke
Min son har gym i huset där han bor. En riktigt fin lokal med en massa maskiner och bastu. Ett rum med solstolar och UV-ljus
Det finns även bibliotek, datasal, festrum med kök.
Det kostar 50 kronor i månaden för att använda gymmet och han är en flitig gäst.
Synd bara att hans mamma inte är lika aktiv
/Maria
#5 Ja precis :D Sedan har min sambo skrivit in sig på samma så han kan sporra mig med :D
#7 Härligt att ha det så nära :D Och så billigt med hehe :D
Där jag tränar finns gym men jag går mest på gruppträningen. På jobbet går jag på cirkelgym ibland. Det gillar jag. Det är masiner som ska användas 30 sek, en liten paus, och så ska det göras andra övningar och så maskin igen. Tre varv är tanken att man ska gå. Det tar ca 45 minuter och är effektivt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, går inte på gym. Inget som lockar.. men om man hade med kompis eller maken som sporrade så kanske
.
Vad kostar det för er som gymmar?
Här finns inget gym annat än idrottsklubbens styrketräningsrum, men det är dyrt som f-n att vara medlem i IK och träningstiderna för andra än aktiva lagmedlemmar är sparsamma.
Tidigare tränade jag på vårdcentralen, jag kan lätt få möjlighet till det, men deras maskiner är anpassade för sjukgymnastiska övningar och de passar inte för min träningsidé.
Återstår att träna hemma och planer har jag, i sommar ska jag bygga ett "dipbarr" och sätta upp ett räck någonstans. Det sistnämnda vet jag inte om jag vågar använda, det kan vara farligt för mig att ha armarna över hjärthöjd mer än några sekunder, så vi får väl se vad det blir av det.

Jag löste gymkort för 2 veckor sen på Fitness 24 Seven. Där kostar det 199kr / Månad och det tycker jag är rimligt. Man har 2 månaders uppsägning och slipper lösa för ett helt år.
Tidigare tränade jag styrketräning och Combat Jujitsu.
Jag har mest joggat utomhus de sista åren, men utan vovven tycker jag det är otäckt mörkt ute när jag springer själv.
Därför tänkte jag att det kunde vara ett alternativ med löpbandet på gymmet. Efter dessa 2 veckor är jag positivt överraskad att det är så kul att gå på gymmet med alla maskiner, tom löpbandet är roligt.
Man ser hela tiden hur långt man sprungit och jag håller jämna steg med flera av 20 åringarna 
Tanter kan!! 

Zabelle
jag har börjat gå på gym som anhörig till min sambos.. han går gratis via jobbet så jag betalar bara 150:-/halvår å får tränanär som hels tpå dygnet hur mycket somhelst.. jätte bra tycker jag..
#13 Jättebra ju :D
ja dock har jag itne kunnat träna på 4 veckor pga sprucket revben men om en månad hoppa sjag på att ara läkt å kan sätta igång=)
Tränar på Actic. Det ingår alla pass, gym och bad. Super!
Passen var det som fick mig att verkligen komma igång för det var riktigt roligt att träffa folk och alla pushade varandra.