Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 2390 ggr
[MossQ]
0

Rökelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här hemma och känner ensamheten komma krypandes och även ångesten..Fick ett trist besked igår ang en av min dotters bästa vännerGråter

Kanske därför jag skriver  och undrar..Är d någon mer än jag som älskar att känna lugnet av en liten rökelse.?

Jag missbrukar dom nästan och d luknar nog typ affären *indiska* hemma oss mig..Brukar även göra en cirkel runt mig själv av röken från rökelsepinnarna för att skydda mig mot allt ont där ute.. *S*

Flummigt värre kanske..men sån är jag..lite lugn blir jag:-)

Är jag ensam om denna känsla..?

Grodan
1

Nag Champa…Kyss

Den är som knark… FlörtKör även med Nag Champa tvål - bara för lukten, det är annars ingen bra tvål direkt… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[MossQ]
1

#1 Håller med dig den är min allra största favvodoft..finns även i olja :-)

Maria
1

Jag gillar vissa rökelsedofter och oljor men bara som doft och inte som något magisktFlört

/Maria

[MossQ]
1

Men d är väl helt ok Humlan..alla har vi våra små tokerier för sig Skrattande

chik
0

MossGråterOj..Hoppas att du mår lite bättre av att bara vara i din cirkelOskyldig

Men här sitter då en som inte klarar av rökelese eller doftljusSkäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MossQ]
0

Chik ååh så tråkigt..ja jag känner en del som inte alls tål dofter..ja typ parfym,å tyngre sådana..haha jo tack d känns skapligtKyss

Afturelding
0

Jag älskar rökelse, det är så väldigt lugnande! Min favorit är indisk rökelse, sådan där man inte tillsatt massor av saker, utan där det mest är växter. Lite svårare att få tag på, men det går!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[MossQ]
0

#7 Myyyys:-)

Cristine
0

Kaminen som knastrar, tända ljus och rökelse, det är mitt sätta att koppla av.

Har åtminstonde 17 lukter att välja emellan.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MossQ]
0

Åååh ja här fattas bara kaminen CristineKyss

[Sisa]
0

Rökelse låter mysigt..men nej, bara doftljus.    Kyss

snigelpiga
0

Moss, jag hoppas att du mår snart bättre med och utan dina rökelser. Tanke och Kram.

Kyss

Själv tål jag inte ens stearinljus. Men jag saknar inte nåt som gör mig sjuk. Det finns parafinljus, när jag bara hittar dem.

stina63
0

Jag har många sorter moss av rökelse och de luktar så gott, Nog blir man beroende av de

Hoppas du mår bättre nu mossKyss

[peter54]
0

Utan att på något sätt förringa den lugnande inverkan rökelse kan ha på dem som tycker om det måsta jag erkänna att jag är precis motsatt.

Jag tycker att all sån doft, rökelse, doftljus eller vad det nu kan vara, luktar opiumhåla eller haschrökartillhåll. Min fru älskar såna doftljus från Yankee Candle, "fresh cut roses" och allt vad de heter och nu när hon har råd köper hon alltid såna.

Jag måste tåla det, men jag gillar det inte Skrikandes

Maria
0

#14 Du är snäll och tålmodig du PeterFlört

Jag brukar köpa Indiskas rökelse. Vaniljdoft är godast eller Cederträ.

Jag har två doftlyktor i täljsten och då brukar jag köpa citronolja. Det kuktar friskt.

/Maria

[peter54]
0

#15 Ceder bränner jag ibland eftersom mina träpilar är av ceder, men den lukten är hemsk tycker jag. Inte som att lukta på törtall, det luktar gott det.

Flört

penke
0

flummigt heter det bara tills det är vetenskapligt bevisat
då Skall vi ha 6-8 rökelser om dagen .. *skratt*

jag har dem både ..rituellt,när jag mediterar o likn.
och som trivselhöjare
men ,inte alltid..
jag vill inte bli blase´ Skrattande

Nag champa är en favorit!

;  penke

Maria
0

Ursäkta stavfelet i #15SkämsTyst

#16 Vad är törtall?

/Maria

[peter54]
0

Det är när trädet - oftast tall - skadas av rostsvamp och reagerar med att öka tjärmättnaden. Då blir det en så kallad "törskate" på tallen. Toppen torkar och dör. Hela tallen kan vid svåra rostsvampsangrepp bli tjärmättad.

Jag har en gammal stubbe från Krokom i Jämtland från en tall ur en skog som brann ner för 400 år sedan, vilket innebär att trädet grodde på sent 1400-tal om man räknar årsringarna. Den stubben är så tjärmättad att veden ser ut som plast eller glas när man täljer i den.

Maria
0

Oj då, vad spännande.

Luktar det som tjära som man t.ex tjärar båtar med?

Den doften tycker jag är underbar. Jag brukar köpa en tjärtvål som man har som schampo.

/Maria

[VSK]
0

Jag blev så inspirerad av denna tråden så jag var tvungen att tända en rökelse Glad

Vi har så mkt rökelser kvar från den gamla hemsökta lägenheten, så vi kan nog ha rökelser tända 24/7 i en vecka eller nåt Tungan ute

[peter54]
0

#20 Njaej, det kan man nog inte säga. Trätjära som bland annat används till att tjära båtar med framställs genom att man kokar ur trätjäran ur tjärstubbar och den har ju en mycket särpräglad doft.

Törved luktar annorlunda, men du skulle säkert känna igen doften om du satte en bit törtall till näsan. Jag har alltid lite törstickor i ryggsäcken som tändved.

Maria
0

Ah, alltid lär man sig något nyttGlad Tack.

/Maria

Anders 50
0

Jag saknar inte rökelsedofter, jag har ju Arrak! Där finns volym så det räcker en hel kväll! Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MossQ]
0

Stormar in och läser snabbt och tackar för eran omtankeKyss